بررسی نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی در ایران, هدایای تبلیغاتی, چاپ هدایای تبلیغاتی

بررسی نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی در ایران

در این مقاله در مورد نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی بررسی جامعی انجام داده ایم و تمامی راه هایی که در ایران در این حوزه توسط یک چاپخانه مورد استفاده قرار می گیرد را با نگاه موشکافانه جهت انتخاب بهترین روش مورد بررسی و واکاوی قرارداده ایم. در ابتدا اجازه دهید تعریفی از خود چاپ و صنعت چاپ ارائه کنیم.

بصورت کلی اینکه ما یک مطلب،تصویر و یک محتوا را روی یک کالا، شی و یک جسم به روش های مختلف ترسیم می کنیم چاپ می گویند. در مورد موارد استفاده هدایای تبلیغاتی به حد کافی بررسی شده است و طبیعتا هر مجموعه و یا هرشخصی در خلال عمر کاری خود تصمیم به خرید هدایای تبلیغاتی برای دوستان و همکاران خود می گیرد.

اما نکته مهم که ارتباط مستقیمی با راه های مختلف و نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی دارد، آگاهی از دسته بندی انواع هدایای تبلیغاتی است که در ادامه ابتدا به بررسی انواع هدایای تبلیغاتی می پردازیم و در ادامه آن، به راه هایی که برای چاپ بر روی آنها وجود دارد گریزی می زنیم تا در نهایت با یک جمع بندی مناسب، از طرفی راهنمایی برای انتخاب نوع هدایای تبلیغاتی مناسب خود داشته باشید و از طرفی با آگاهی از نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی، امکان تصمیم گیری صحیح و منطقی را خواهید داشت.

انواع هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می تواند گستره وسیعی از صنایع دستی، خوراکی تا لوازم تزیینی و پوشیدنی و کاربردی را دربربگیرند که بسته به انتخاب و سلیقه شما می تواند هر کدام از این موارد یا پکیجی از این موارد را شامل شود. حتی در برخی موارد خلاقانه که توسط برخی از شرکت ها درپیش گرفته می شود، طراحی خلاقانه یک وسیله کاربردی متناسب با فعالیت ها و خدمات همان شرکت است که توسط خود آن مجموعه یا با سفارش به یک چاپخانه یا مجموعه های فعال در این حوزه ساخته می شود و به عنوان هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان موردنظر ارسال می گردد.

ادامه مطلب
طراحی و چاپ تقویم سفارشی تبلیغاتی

اما بصورت عمومی دسته بندی های کلی در نوع هدایای تبلیغاتی وجود دارد که در زیر بصورت خلاصه تشریح می گردد:

  • ساعت
  • ابزارآلات
  • ظروف تبلیغاتی
  • جعبه و بسته بندی
  • صنایع دستی
  • محصولات دیجیتال
  • محصولات چرم
  • انواع خودکار فلزی و پلاستیکی

انتخاب چاپخانه

اینها تنها لیست مختصری از هدایای تبلیغاتی هستند که توسط یک چاپخانه یا مجموعه های تولیدی فعال در این زمینه تولید و به فروش می رسند. البته طراحی و جزئیات تمام این موارد هم تاحدودی قابلیت سفارشی دارند که بسته به توان و نیاز مجموعه خود و برمبنای سلیقه و سیاست های درونی شرکت شما قابل تغییر و سفارشی سازی هستند و می توانید با ارائه طرح و نکات مدنظرتان به یک چاپخانه معتبر، در نهایت محصولی باب دل خود داشته باشید.

برای مثال اگر شما به عنوان یک مدیر یا مدیرعامل یا حتی مسئول خرید و تدارکات یک شرکت و مجموعه پویا تصمیم به خرید و سفارش هدایای تبلیغاتی داشته باشید و به عنوان مثال درصدد طراحی و سفارش سررسید ۱۴۰۱ به عنوان تحفه ای درخور شان شرکت خود باشید؛ می توانید با در نظر گرفتن آیتم هایی که در این مقاله بررسی شده اند و آگاهی از راه ها و نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی در نهایت انتخابی بهینه را رقم بزنید که علاوه بر ادای احترام به شرکا و دوستان کاری خود، اثر و یادی ماندگار از خود و مجموعه تان در ذهن مخاطبان این هدایا ایجاد کرده باشید که بدون شک آورده آن به مراتب بیشتر از هزینه ای است که صرف می کنید.

راه های چاپ روی هدایای تبلیغاتی

همانطور که عرض کردیم، راههای مختلف چاپ روی هدایای تبلیغاتی ارتباط مستقیمی با متریال و موادی که در هدیه استفاده شده است، دارد و همچنین نوع هدیه نیز نقش تعیین کننده ای دارد. از این جهت که اگر نوع هدیه انتخاب شده دارای سطوح پرجزئیات و اضلاع مختلف باشد، از لحاظ چاپ نیز به مراتب سخت تر از کالاهای ساده است.

ادامه مطلب
چگونه ست مدیریتی ارزان و باکیفیت بخریم

در حالت کلی روش های چاپ روی هدایای تبلیغاتی به راهکارهای زیر تقسیم می گردد:

  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش چاپ تامپون
  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش سیلک اسکرین
  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش چاپ سابلیمیشن
  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش حکاکی لیزری
  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش طلاکوب و داغی
  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش فلت بد
  • چاپ هدایای تبلیغاتی به روش گلدوزی

اینها مهمترین راهکارهای چاپ روی هدایای تبلیغاتی هستند که در ایران مرسوم شده اند.

بررسی بهترین راه چاپ هدایای تبلیغاتی

اینکه ما بتوانیم یک انتخاب به عنوان راهکار مناسب از مجموع راهکارهای نحوه چاپ روی هدایای تبلیغاتی انتخاب کنیم، کار ساده ای نیست. از این جهت که خیلی موضوع نسبی است و با توجه به فرم کالایی که به عنوان هدیه انتخاب کرده اید، جنس کالا، و اهمیت مخاطب هدیه می تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد.

برای درک این موضوع اینطور مطرح می شود که مثلا اگر شما تصمیم داشته باشید یک محصول چرمی را برای هدیه دادن انتخاب کنید طبیعتا یکی از راهکارهای مناسب برای آن، چاپ به روش داغی یا طلاکوب خواهد بود اما مثلا اگر تصمیم داشته باشید یک کالای چوبی را هدیه دهید می توان از روش لیزری طرح و لوگویی که مدنظر هست را براحتی روی آن حکاکی کنید. یا برای محصولات پلاستیکی مانند خودکار پلاستیکی از روش های چاپ سابلیمیشن بهره برد.

 

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *