انواع چاپ فوم برد

انواع چاپ روی فوم برد نمابشگاهی چیست؟ – چرا باید آن را در نمایشگاه ها استفاده کرد؟

انواع چاپ فوم برد را می توان با توجه به کاربرد، اندازه و رنگ دسته بندی نمود. فوم بردها (Foam Board) ( تخته شاسی و فوم برد نمایشگاهی) تخته های نازک و سبکی هستند که از کاغذی مخصوص تهیه می شوند و برای ایجاد آثار هنری، طراحی و دکوراسیون داخلی، پوسترهای تبلیغاتی و ایجاد استند تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین در ورق های پیش برش خورده تولید می شوند که به راحتی می توان آنها را به اندازه سفارشی تغییر داد. یکی از نکات مثبت چاپ روی فوم برد این است که وزن سبک آنها کمک می کند تا بتواند به راحتی جا به جا شوند و هزینه های نمایشگاه را کاهش دهند، به همین سبب، گزینه ای مناسب برای نمایش و ساخت آثار نمایشگاهی خواهند بود. برای انتخاب بهترین فوم برد، در این مقاله با مجریان همراه شوید.

 

انواع چاپ فوم برد کدامند؟

همان طور که اشاره کردیم، انواع چاپ فوم برد را می توان در دسته بندی های مختلفی قرار دارد. در زیر هر یک از دسته بندی ها را بررسی خواهیم کرد.

  • فوم بردها از نظر اندازه
  • انواع چاپ فوم برد از نظر رنگ
  • انواع فوم بردها از نظر کاربرد

 

انواع فوم برد از نظر اندازه

دسته بندی اول براساس ابعاد و اندازه است. در نمایشگاه جهت چاپ عکس، لوگو، پوستر و بنر می توانید در ابعاد مورد نظر آن را تهیه کنید. فوم بردها در دو ضخامت ۵ میلی متر و ۱۰ میلی متر موجود هستند و هر دو مقاومت و ایستایی خوبی دارند.

شما می توانید در ابعاد مختلف و دلخواه فوم برد خود را جهت چاپ برای نمایشگاه درخواست دهید. در اینجا به برخی از ابعاد استانداردی که برای چاپ روی فوم برد استفاده می شوند اشاره خواهیم داشت:

  • ابعاد ۱۰۰ در ۷۰
  • ابعاد ۴۰ در ۳۰
  • ابعاد ۱۵ در ۲۰
  • ابعاد ۳۰ در ۵۰
  • فوم برد با ابعاد ۲۰ در ۳۰
  • فوم برد با ابعاد ۵۰ در ۷۰
  • چاپ فوم برد با ابعاد ۶۰ در ۹۰
  • ابعاد ۴۰ در ۶۰

 

انواع فوم برد نمایشگاهی

 

انواع چاپ فوم برد از نظر رنگ

فوم بردهایی که در جهت چاپ استفاده می شوند تنها به دو رنگ سفید یا سیاه خواهند بود. البته، در مصارف نقاشی و هنری فوم بردها را می توانید با ایربراش یا اسپری به رنگ دلخواه درآورید. باید رنگ به صورت لایه لایه و با فاصله مناسب روی کار اسپری شود. اما در نمایشگاه مسئله مهم طرح شما است و با انتخاب رنگ های سفید یا سیاه در هزینه نهایی صرفه جویی خواهید کرد.

ادامه مطلب
راهنمای خرید و سفارش فلش مموری تبلیغاتی +کاربرد آن ها در تبلیغات ⚡

 

انواع فوم برد از نظر کاربرد

برای محیط های نمایشگاهی می توانید انواع چاپ فوم برد را به سه روش سفارش دهید:

  • فوم برد بدون چسب: در این نوع فوم بردها از چسب مخصوص استفاده نمی شود و مانند چاپ لمینت، از چاپ دیجیتال استفاده شده و عکس به طور مستقیم بر روی فوم چاپ خواهد شد.
  • فوم برد چسب دار یک طرفه: در یک طرف این فوم بردها چسب وجود دارد. عکس و لوگوی نمایشگاه به صورت جداگانه چاپ شده و سپس روی تخته نصب می شود. این روش اقتصادی ترین نوع چاپ روی فوم برد است.
  • فوم برد چسب دار دو طرفه: این مورد برای تابلوهای دو طرفه کاربرد دارد. اما هزینه چاپ این نوع فوم برد بالا است و زمان بر نیز خواهد بود.

 

جهت بالا بردن کیفیت و حفظ آثار بر روی هر یک از آثار لیبل ضد آب قرار می گیرد. به این ترتیب رطوبت محیط و آب به طرح شما آسیب نخواهد رساند. در صورتی که می خواهید آثار شما نیز لیبل داشته باشند حتما به متخصصان ما درخواست خود را اعلام کنید.

 

کاربرد چاپ فوم برد

هر یک از انواع چاپ فوم بردها برای کاربری های مختلف قابل استفاده هستند. دانشجویان معماری و طراحی از آنها برای ساخت پلات معماری، شیت معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. همچنین، برای چاپ تصاویر، نقش ها و عکس های گالری مناسب خواهند بود. هنرمندان و عکاسان با استفاده از آنها می توانند آثار هنری و تصویرهای طراحی شده را به نمایش بگذارند.

در بخش صنایع به عنوان استندهای تبلیغاتی شکل دار و همراه با علائم گرافیکی یا نمایش روند کار و نحوه استفاده از محصولات، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چرا فوم برد را برای نمایشگاه انتخاب کنیم؟

  • سبک وزن: تخته های فوم سبک وزن هستند و حمل و نقل و جابجایی آنها در طول راه اندازی و برداشتن نمایشگاه آسان است.
  • تطبیق پذیری: تخته های فوم به راحتی برش می خورند تا عناصر مختلف مثل پوسترها، لوگوها و مواردی از این دست به درستی نمایش داده شوند.
  • مقرون به صرفه: در مقایسه با سایر مواد مانند چوب یا فلز ارزان تر هستند. به خصوص برای غرفه دارانی که محدودیت بودجه دارند کارآمد خواهد بود.
  • نصب آسان: تخته های فوم را می توان به راحتی با استفاده از نوارهای چسب، ولکرو (Velcro) یا قلاب به دیوار یا پایه ها متصل کرد.
  • دوام: انواع چاپ فوم برد از یک هسته فوم سفت و سخت که بین دو لایه کاغذ یا ورق پلاستیک قرار دارند تشکیل شده اند.
  • ظاهری حرفه ای: زمانی که به درستی طراحی و چاپ شوند، ظاهری تمیز و حرفه ای را ارائه می دهند.
ادامه مطلب
چاپخانه خوب برای چاپ هدایای تبلیغاتی

 

چرا از لیبل ضد آب برای فوم برد استفاده کنیم؟

از مزایای استفاده از لیبل ضد آب، میتوان به بالا بردن مقاومت فوم در برابر رطوبت و شرایط نامطلوب آب و هوا است. این لیبل باعث می شود تا ماندگاری فوم افزایش یابد و همچنین، چاپ یکنواخت و با کیفیت را تضمین خواهد کرد.

 

 

انواع تخته شاسی نمایشگاهی

 

استانداردهای فایل جهت چاپ روی فوم برد

در جهت چاپ تصاویر و لوگوها، فایل چاپی باید تحت مُد ۴ رنگ CMYK طراحی شده باشد. سایز طرح باید دقیقا هم سایز سطح کار و رزولوشن حداقل ۱۵۰ در نظر گرفته شود. در انتها طرح خود را با بالاترین کیفیت ممکن در فرمت های Cdr، Tiff  یا PDF خروجی بگیرید. فایل لایه باز طرح را نیز حفظ کنید تا در صورت نیاز استفاده شود. اگر در طرح از فونت خاصی استفاده نمودید حتما آن را به وکتور تبدیل کنید تا در زمان چاپ مشکلی ایجاد نشود.

 

سوالات متداول

 

  1. فوم برد چیست؟

تخته ای سبک و مقاوم که در ابعاد استاندارد و دلخواه برش داده می شود. طرح و تصاویر به صورت چاپ دیجیتال یا به صورت چسبی روی آن قرار داده می شوند.

 

  1. چرا از فوم بردها در نمایشگاه استفاده کنیم؟

این نوع تابلوها سبک هستند و جا به جایی آن به راحتی انجام می شود. همچنین، نسبت به مواد دیگر مقرون به صرفه هستند.

 

سخن پایانی

انواع چاپ فوم برد جهت نمایش آثار و تصاویر استفاده می شوند. ابعاد آن برای طرح های مختلف به راحتی برش می خورد و اغلب در دو رنگ سفید و سیاه در دسترس هستند. فوم برد دلخواه خود را در دو حالت بدون چسب و چسب دار می توانید تهیه کنید. اگر قصد دارید تا پوستر و تصاویر خود را با کیفیت بالا در نمایشگاه ارائه دهید، با کارشناسان چاپخانه مجریان در تماس باشید. کارشناسان ما، شما را در زمینه هزینه، نوع برش و ابعاد دلخواه راهنمایی خواهند کرد. از طریق چت آنلاین یا شماره ۰۲۱۸۸۹۱۲۱۱۴ با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *