اصول طراحی کارت ویزیت

با اصول طراحی کارت ویزیت آشنا شوید !

تاثیر شگفت انگیز طراحی کارت ویزیت بر تبلیغات چیست؟ این نوع از ابزارهای کوچک تبلیغاتی در هر نوع کارآفرینی و کسب‌وکاری در موفقیت شغلی یا حرفه نقش بسزایی دارد. درواقع تاثیراتی که کارت ویزیت‌ها در حوزه تبلیغات دارند، به میزان طراحی و کیفیت طراحی کارت ویزیت بستگی خواهد داشت.  امروزه اکثر بازرگانان و صاحبان مشاغل کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان برای کارت ویزیت در حوزه تبلیغات اهمیت ویژه‌ای قائل نیستند و تنها به تبلیغات وب سایت و شبکه‌های اجتماعی بسنده می‌نمایند. هم چنین لازم به ذکر است که طراحی کارت ویزیت نیازمند اصول و نکاتی ست که ما بدان پرداخته ایم.

امّا حقیقت امر اینجاست که در برخی از کشورهای پیشرفته مانند ژاپن، مبادله کارت ویزیت را افتخار بالایی می‌دانند و اهمیت بالاتری برای کارت ویزیت و تاثیراتش در بیزینس و تجارت‌ کسب‌وکارشان قائل هستند. به موجب این امر ما در این مقاله قصد داریم تا به موضوع تاثیر شگفت انگیز طراحی کارت ویزیت بر تبلیغات+ اصول ناگقته طراحی بپردازیم. پس برای شناخت از ماهیت طراحی کارت ویزیت در حوزه تبلیغات با ما تا انتهای این مقاله از وب‌سایت مجریان همراه باشید.

 

 فهرست مطالب در این مقاله

  • کارت ویزیت چیست؟
  • محتوای کلی کارت ویزیت
  • انواع کارت ویزیت
  • نقش طراحی کارت ویزیت بر تبلیغات
  • اهمیت کارت ویزیت در تبلیغات کسب و کار
  • معایب کارت ویزیت
  • نتیجه گیری

 

کارت ویزیت چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کارت ویزیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ لازم به ذکر است که کارت ویزیت نخستین معرف ما در زمینه ارتباط مشتریان است. درواقع کارت ویزیت از موثرترین و به‌صرفه‌ترین ابزار تبلیغاتی محسوب می‌شود که اطلاعات مهم یک شخص یا کسب‌وکار در ساده‌ترین شکل ممکن برای مخاطبین نمایش داده می‌شود.

در اصل کارت ویزیت‌ اطلاعاتی دقیقی مانند نام، لوگو، نشانی، روش‌های ارتباطی، شعار تبلیغاتی و در برخی اوقات خدمات کلی مجموعه را نشان می‌دهد. درواقع کارت ویزیت ابتدا کار و خدمات ما را به مخاطبان معرفی می‌نماید و سپس همه روش‌های ارتباطی با ما را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. همان‌طور که به این نکته واقفید برخورد نخست هموار تاثیر مطلوب‌تری روی مخاطبان دارد. به موجب این امر کارت ویزیت به‌صورتی غیر مستقیم بخشی مهم از بازاریابی و تبلیغات برند ما را برعهده دارد.

ادامه مطلب
مزایای ست هدیه نسبت به دیگر هدایای تبلیغاتی چیست؟

 

محتوای کلی کارت ویزیت

همان‌طور که می‌دانید جهت تاثیر بیشتر کارت ویزیت در مخاطبان باید محتوا و طراحی خلاقانه‌ای در آن صورت پذیرد. در کل نکات بسیار مهمی در طراحی کارت ویزیت  وجود دارد و چنانچه به خوبی رعایت شوند، در جذب نمودن مخابان نقش بسزایی خواهند داشت. در ادامه مقاله به برخی از مواردی مهم که باید در اکثر کارت ویزیت‌ها رعایت شوند، خواهیم پرداخت.

  • درج لوگو و آرم برند کسب‌وکار یا مجموعه ما
  • وارد نمودن اطلاعات روش‌های ارتباطی نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ، لینکدین، تلفن، آدرس و وب سایت
  • استفاده از عکس و تصاویر متناسب با فضای کارت ویزیت

 

انواع کارت ویزیت

امروزه کارت ویزیت در طیف بسیار وسیعی از طراحی تا نوع چاپ و ابعاد تقسیم‌بندی می‌شود. به‌طور کلی کارت ویزیت‌ طبق نوع چاپ، جنس، نوع پوشش، طرح قالب، سایز و دیگر موارد مشابه طراحی و چاپ می‌شوند. از انواع کارت ویزیت‌های رایج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلفون
  • لمینت
  • کارت ویزیت لوکس و لاکچری
  • کارت‌های ویزیت ساده و ارزان

 

کارت ویزیت تبلیغاتی

 

نقش طراحی کارت ویزیت بر تبلیغات

کارت ویزیت با توجه به اینکه ابزاری کوچک در حوزه چاپ و تبلیغات محسوب می‌شوند، امّا هر کارآفرین و صاحب مشاغل کسب‌وکار می‌تواند با ظرفیت‌های تبلیغاتی این کارت‌ها تأثیرات زیادی در موفقیت شغلی خود ایجاد نماید. درواقع حسی که کارت ویزیت در مخاطب ایجاد می‌نماید، به کیفیت طراحی و متریال چاپی بستگی دارد.

به‌طور کلی تاثیر شگفت انگیز طراحی کارت ویزیت بر تبلیغات عبارت است از:

  • در مخاطبان احاس پیگیری را ایجاد می‌نماید.
  • کیفیت طراحی و چاپ کارت ویزیت نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن ما در کسب‌وکار است.
  • برخورداری از کارت ویزیت ما را روی هدف‌مان متمرکز می‌نماید.
  • با استفاده از کارت ویزیت، کسب و کار ما همیشه برای مخابان یادآوری می‌شود.
  • کارت ویزیت‌ها ابزاری کوچک و قدرتمند در حوزه تبلیغات هستند که همیشه در دسترس عموم مخابان قرار دارند.
  • ایجاد تصوری پایدار به‌واسطه کارت ویزیت در ذهن مخابان نقش می‌بندد.
  • به‌واسطه اشتراک گذاری کارت ویزیت با دوستان و آشنایان مخاطبان بیشتری به کسب‌وکار ما جذب خواهند شد.
  • کارت ویزیت نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی مقرون به صرفه است.
  • طراحی کارت ویزیت به‌صورت خلاقانه درست همانند تبلیغات موثر عملکرد دارد.
  • با استفاده از کارت ویزیت به کسب‌وکارمان در ذهن مخاطبان مشروعیت می‌بخشیم.
ادامه مطلب
چاپ انواع سررسید های تبلیغاتی

 

اهمیت  طراحی کارت ویزیت در تبلیغات کسب و کار

با توجه به اینکه امروزه اکثر کسب‌وکارها به‌صورت دیجیتالی است، لذا عموم افراد بر این تصور اشتبا هستند که کارت ویزیت دیگر اهمیتی چندانی ندارد. اشخاصی به‌خاطر مشغله کاری یا ضعیف بودن حافظه شاید بعد از مدتی اطلاعات کسب‌وکار و روش‌های ارتباطی با ما را فراموش نماید؛ پس با ارائه کارت ویزیت فرصت ارتباط با مخاطبان پیشن فراهم می‌شود. از نکات حائز اهمیت در طراحی و چاپ کارت ویزیت می توان به مواردی مانند شیوه برقراری آداب و معاشرت با مخاطبان، برگشت‌پذیری مشتری و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

 

معایب طراحی کارت ویزیت

کارت ویزت‌ درست همانند هر ابزار تیلغاتی دیگر علاوه بر فواید و مزایایی که دارد از معایبی هم برخوردار است. یکی از معایب بارز کارت ویزیت این است که نمی‌توان مدت زمان زیادی آن را نگه داشت و امکان گم شدنش بسیار بالاست. از دیگر معایب این ابزار تبلیغاتی می توان به محدودیت نوشتاری به دلیل اندازه کوچک آن اشاره کرد.

همچنین در صورت بروز کوچکترین اشتباه دیگر نمی‌توان کارت ویزیت چاپ شده را اصلاح نمود. کارت ویزیت را تنها می‌توان در محدوده اطرافمان پخش کرد. چنانچه اطلاعات کسب‌وکاری مثل آدرس، شماره تلفن یا قیمت تغییر یابد، باید دوباره کارت ویزیت جدید را چاپ نمود، چراکه قابلیت به روز رسانی در این ابزار تبلیغاتی وجود ندارد. چنانچه که به دنبال روش تبلیغاتی هستید که از معایب مذکور برخوردار نباشد، می‌توانید از کارت ویزیت آنلاین بهره‌مند شوید.

 

نتیجه گیری

به‌طور کلی امروزه کارت ویزیت‌ها به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر تبلیغاتی در کسب و کارها محسوب می‌شوند که جذب مخاطبان نقش بسزایی دارند. ما در این مقاله به‌صورتی اجمالی به تاثیرات و اصول طراحی کارت ویزیت بر تبلیغات پرداختیم. امید است این مقاله برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه تاثیرات طراحی کارت ویزیت در تبلیغات با ما در وب‌سایت سررسید مجریان به اشترک بگذارید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *