هدایای تبلیغاتی سنتی چیست|چاپخانه مجریان

هدایای تبلیغاتی سنتی (انواع صنایع دستی اصیل ایرانی)

هدایای تبلیغاتی سنتی چیست؟ هدایای سنتی برای تبلیغات چند نوع دارند؟ کاربرد هدایای تبلیغاتی سنتی چیست؟ هدایای تبلیغاتی سنتی مناسب کدام کسب و کارها هستند؟ هزینه آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی سنتی چه میزان است؟ در استفاده از وسایل سنتی و صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ تا همین چند سال پیش تبلیغات کاغذی و آگهی‌های تلویزیونی تنها روش معرفی کسب و کارها به مشتریان بودند و یک کسب و کار زمانی موفق بود که موفق به تولید تبلیغ برای تلویزیون می‌شد، امروزه این روش تبلیغاتی دیگر کاربردی نیست و جایگزین آن روش‌های دیگری مانند هدایای تبلیغاتی و استفاده از آن‌ها هستند. هدایای تبلیغاتی سنتی (انواع صنایع دستی اصیل ایرانی) امروزه بهترین نوع هدایا برای تبلیغ کسب و کارها هستند. استفاده از این هدایا شرایطی دارد که در این مطلب از مجریان در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.از دیگر محصولاتی که میتوانید در تبلیغات استفاده کنید ، چاپ سررسید می باشد.

هدایای تبلیغاتی سنتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی سنتی چیست؟ پاسخ به این سوال زمانی که با ماهیت هدایای تبلیغاتی آشنا باشید چندان سخت نیست. هدایای تبلیغاتی کالایی هستند که برای معرفی یک مجموعه یا کسب و کار استفاده می‌شوند. این هدایا بسته به نوع آن‌ها به صورت چاپی یا در بسته‌بندی‌های فاخر و شیکی که لوگو و اسم مجموعه روی آن‌ها درج شده باشد به مشتریان، کارمندان، همکاران و رقبا و به عنوان محصولی برای تشکر از خرید یا خدمات آن‌ها برای مجموعه، تبریک مناسبت‌های خاص و تبریک شروع کسب و کار یا ارتقا در آن استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه صنایع دستی و محصولات سنتی نشان‌دهنده فرهنگ هر کشور هستند، ارزش زیادی دارند و به عنوان یک هدیه تبلیغاتی هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی ارزشمند هستند. محصولات سنتی از نوع هدایای تبلیغاتی هم به تنهایی و هم به صورت ست‌های تبلیغاتی هدایای سنتی قابل استفاده هستند. در ادامه انواع مختلف این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

محصولات قابل استفاده به عنوان هدایای سنتی

محصولات قابل استفاده به عنوان هدایای سنتی تنوع زیادی دارند. انواع کیف‌های پول، دستی و پارچه‌های سوزن دوزی یا زربافی شده، ظروفی مانند شکلات خوری، آجیل خوری، قندان، گلدان و ست‌های فنجان و نعلبکی، ست‌های دستمال کاغذی و جاقاشقی، ساعت‌های دیواری و رومیزی، لباس‌هایی مانند شال و روسری، انواع رومیزی و روتختی‌های سنتی، تابلوهای نفیس و ارزشمند، جاعودی و تابلوهای نقاشی، نگارگری و خطاطی، جعبه‌های خاتم کاری و بسیاری موارد دیگر جزو محصولات قابل استفاده به عنوان هدایای سنتی هستند.

 

انواع هدایای تبلیغاتی سنتی

انواع محصولات سنتی و کالاهایی که به عنوان هدیه تبلیغاتی قابل استفاده هستند، بسیار زیاد است. انواع هدایای تبلیغاتی سنتی که این روزها توسط شرکت‌ها و کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنوع زیادی دارند. انواع هدایای تبلیغاتی سنتی هم برای مشتریان عادی و با هدف آماده‌سازی در تیراژ بالا و هم برای کارمندان و مدیران همکار در دیگر مجموعه‌ها و به صورت ست‌های لوکس و خاص مدیریتی قابل استفاده هستند. این محصولات را علاوه بر استفاده داخلی می‌توان به عنوان نمادی از سنت و فرهنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی و برای هدیه به همکاران خارجی هم استفاده کرد.

۱. ظروف و محصولات میناکاری

یکی از زیباترین و رایج‌ترین هدایای تبلیغاتی سنتی، ظروف و محصولات میناکاری است. میناکاری از قدیمی‌ترین هنرهای ایرانیان است که بیشتر در استان اصفهان انجام می‌شود. میناکاری، هنر نقاشی و نگارگری روی فلزات ارزشمندی مانند طلا، نقره و مس است که امروزه به دلیل قیمت بالای طلا بیشتر روی ظروف مسی و در موارد خاص روی ظروف نقره انجام می‌شود. تنوع محصولات میناکاری قابل استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی سنتی بسیار زیاد است، از جمله این محصولات می‌توان به گلدان‌های تزئین شده به صورت میناکاری، بشقاب‌های میناکاری، کاسه و قدح میناکاری، تابلوهای میناکاری و بسیاری انواع دیگر اشاره کرد. این ظروف به عنوان هدیه تبلیغاتی لوکس و شیک هستند و ارزش بسیار زیادی دارند.

۲. ظروف مسی

از دیگر محصولات سنتی و صنایع دستی که به عنوان هدیه تبلیغاتی کاربرد زیادی دارد، ظروف مسی را می‌توان نام برد. در میان تولید کنندگان مختلف ظروف مسی در ایران که انواع محصولات از این فلز ارزشمند را تولید می‌کنند، استان زنجان شهرت بیشتری دارد. این ظروف هم به شکل ساده و هم به صورت فیروزه کاری یا میناکاری شده، در انواع مختلف تولید می‌شوند. از انواع ظروف مسی هم به عنوان محصولی دکوری و هم به عنوان محصولی برای پخت و پز استفاده می‌شود. استفاده از ظروف مسی به عنوان هدیه تبلیغاتی از چند جهت حائز اهمیت است. مس فلزی ارزشمند است و مانند دیگر فلزات ارزشمند قیمت آن روزانه افزایش پیدا می‌کند.

ادامه مطلب
پک تبلیغاتی چیست و چگونه از آن برای برندسازی در کسب و کار استفاده کنیم؟

۳. صنایع دستی چوبی

از دیگر هدایای تبلیغاتی سنتی می‌توان به صنایع دستی چوبی اشاره کرد. این دسته از محصولات هم به شکل‌های مختلف در کشور ما تولید می‌شوند و جزو آثار هنری مهم ایران هستند. از انواع صنایع دستی ایرانی که از قدیم‌الایام در کشور ما تولید می‌شدند و امروزه به عنوان کالایی سنتی، برای هدیه به عزیزان، مشتریان، همکاران و شرکای تجاری در دیگر کشورها ارزش زیادی دارند، خراطی یا منبت‌ کاری را می‌توان نام برد. خاتم کاری، مشبک سازی و معرق کاری از دیگر صنایع چوبی ارزشمند و دستی هستند. یکی از پرکاربردترین صنایع دستی چوبی که به عنوان هدیه تبلیغاتی بسیار پرطرفدار است، محصولات منبت‌کاری است. همچنین امروزه باکس‌های چوبی خاتم کاری شده که همراه با لوگو یا آرم مجموعه‌ها تولید می‌شوند هم جزو محصولات تبلیغاتی پرطرفدار هستند.

۴. فرش‌های دستباف

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی سنتی که بسیار کاربردی و با ارزش است و به عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع دستی و محصولات سنتی ایران شناخته می‌شود، فرش‌های دستباف هستند. این فرش‌ها هنر دست زنان هنرمند ایرانی هستند که با دقت و ظرافت تمام، رج به رج نخ‌ها را به دار آویخته‌اند و در نهایت طرحی زیبا و چشم‌نواز به وجود آورده‌اند. فرش‌های دستباف یکی از مهم‌ترین هدایای تبلیغاتی بین المللی هستند. بیشتر شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد ارتباطات کاری با شرکت‌های مختلف خارجی هستند، فرش‌های دستباف به شکل قالیچه‌های کوچک یا تابلو فرش را به عنوان هدیه‌ای نفیس استفاده می‌کنند. این محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی قیمت بالایی دارد اما با توجه به ارزش آن، جز هدایای ماندگار در ذهن مخاطبان خواهد بود.

۵. ظروف فیروزه کوب

محصولات و ظروف فیروزه کوب از دیگر انواع هدایای تبلیغاتی هستند. ست‌های این محصولات مانند گلدان‌های جفت، جعبه جواهرات، شکلات خوری یا میوه خوری، کنسول‌های مسی با تزئین فیروزه و بسیاری موارد دیگر جزو هدیه‌های ارزشمند و نفیس تبلیغاتی برای مدیران هستند. بیشتر مجموعه‌هایی که به دنبال تهیه یک ست مدیریتی خاص به خصوص برای بانوان مدیر هستند از این ظروف در ست هدایای خود استفاده می‌کنند. البته به جز ظروف فیروزه کوب، سنگ فیروزه و جواهراتی که از آن ساخته می‌شود هم هدیه‌ تبلیغاتی ارزشمند خواهد بود. برای مثال گردنبندی با مدال فیروزه هدیه تبلیغاتی با ارزشی برای کارمندان خانم یا شرکای تجاری خانم شما خواهد بود.

۶. تابلوهای نقره

تابلوهای نقره از دیگر محصولاتی هستند که در جایگاه هدیه تبلیغاتی، ارزش و تاثیر زیادی در مخاطب خواهند داشت. نقره فلزی گران‌قیمت است و از نظر زیبایی و کاربرد کم از طلا ندارد و بسیاری از افراد آن را جایگزین طلا می‌کنند و به جای صرف هزینه بالا برای خرید طلا از انواع محصولات نقره استفاده می‌کنند، بنابراین تابلو‌هایی که از این فلز نسبتا گران ساخته می‌شوند هم هزینه بالایی دارند اما این محصولات علی رغم هزینه بالا، گزینه‌ای مناسب برای هدایای تبلیغاتی هستند، زیرا امکان چاپ و حک کردن آرم یا اسم برند و ماندگار کردن آن در ذهن مشتری با استفاده از آ‌ن‌ها به سادگی میسر است. برای مثال می‌توانید گوشه‌ای از قاب تابلو را به یک کارت کوچک فلزی که نام مجموعه شما روی آن حک شده اختصاص دهید تا با هر مشاهده تابلو توسط مخاطبان، نام و محصولات برند شما در ذهن آن‌ها تداعی شود.

۷. تابلوهای خاتم‌کاری

قاب، ظروف و تابلوهای خاتم‌کاری یکی از صنایع دستی پرکاربرد به عنوان هدایای تبلیغاتی هستند که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف آن‌ها را در مراسم‌ها یا گردهمایی‌های خود به مهمانان داخلی و خارجی هدیه می‌دهند و حتی در مناسبت‌های گوناگون به کارمندان خود نیز ارائه می‌کنند. علاوه بر تابلو‌های خاتم‌کاری، محصولات دیگری مانند ساعت‌های خاتم، قلمدان‌های خاتم‌کاری شده، انواع ظروف مختلف مانند شکلات‌خوریف جادستمالی و بسیاری موارد دیگر هم به عنوان هدایای نفیس و ارزشمند خاتم‌کاری شده قابل استفاده هستند. ظروف خاتم جلوه زیادی دارند و به عنوان ست مدیریتی ارزش مادی و معنوی بالایی دارند.

۸. ترمه

ترمه یکی دیگر از محصولاتی که به عنوان هدیه تبلیغاتی سنتی، به شکل‌های مختلف استفاده می‌شود. این پارچه گران‌قیمت و فوق‌العاده زیبا به شکل رومیزی یا جانماز ترمه قابل استفاده است. همچنین با استفاده از آن می‌توان انواع باکس‌های هدیه را تزیین کرد. ترکیب ترمه با دیگر هدایای تبلیغاتی سنتی مانند ظروف میناکاری شده یا ظروف خاتم یک ست کامل هدیه برای مدیران، کارمندان یا مشتریان خاص را به وجود می‌آورد. بیشتر کسب و کارها در مناسبت‌های اصیل ایرانی مانند شب یلدا یا عید نوروز، این پارچه را به شکل‌های گفته شده به کارمندان خود هدیه می‌دهند.

ادامه مطلب
طراحی لوگو حرف نماد چیست (لترمارک، مونوگرام)+ مزایا و معایب این نوع لوگوها

۹. صنایع دستی آبگینه

یکی دیگر از هدایای زیبای تبلیغاتی، صنایع دستی آبگینه هستند که امروزه به محصولی محبوب به عنوان هدیه سازمانی تبدیل شده‌اند. آبگینه هنری ایرانی است و به آراستن ظروف یا لوازم مختلف با شیشه‌های شکسته و رنگی گفته می‌شود. در این هنر شیشه‌های شکسته و خرده‌شیشه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را روی ظروف، سطوح و انواع محصولات چسبانده می‌شود و در نهایت طرحی هنری و زیبا روی ظرف ایجاد می‌شود. محصولات تولید شده با این هنر هم به عنوان هدایای تبلیغاتی بسیار کاربردی هستند.

۱۰. نگارگری

انواع تابلوها و محصولاتی که با هنر سنتی نگارگری تزئین و طراحی شده‌اند هم به عنوان هدیه تبلیغاتی قابل استفاده هستند. بعضی از محصولات نگارگری صرفا طراحی تصاویر هستند و بعضی دیگر ترکیب تصاویر و اشعار هستند که جلوه‌ای زیبا در کنار هم ایجاد می‌کنند.

۱۱. رودوزی‌های سنتی

یکی دیگر از صنایع دستی کاربردی به عنوان هدیه تبلیغاتی به خصوص هدیه تبلیغاتی سازمان‌ها برای مشتریان یا همکاران خارجی خود، رودوزی‌های سنتی است. این مدل از صنایع دستی عمری تقریبا ۱۰۰۰۰ ساله دارد و به دلیل قدمت بالا ارزش زیادی دارد. این رودوزی‌ها هم به عنوان بخشی از ست‌های مدیریتی به خصوص ست‌های مدیریتی زنانه، انتخابی هوشمندانه هستند.

 

هزینه آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی از نوع سنتی

یکی از دغدغه‌هایی که در مورد استفاده از محصولات سنتی و صنایع دستی به عنوان هدیه تبلیغاتی وجود دارد، هزینه آماده‌سازی آن‌ها است. هزینه آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی از نوع سنتی به طور کل از دیگر هدایای تبلیغاتی بیشتر است، زیرا ارزش اولیه صنایع دستی نسبت به دیگر محصولات بالاتر است اما در مورد این نوع از هدایا هم راهکارهایی برای کاهش هزینه آماده‌سازی آن‌ها وجود دارد و یکی از این راه‌ها استفاده از محصولات ارزان اما با طراحی سنتی است. برای مثال خودکار و روان‌نویس‌هایی که قاب خاتم اما نه چندان پیچیده دارند یا ظروف شیشه‌ای که با هنر نگارگری طراحی می‌شوند، جز محصولاتی هستند که قیمت زیادی ندارند اما به عنوان هدیه تبلیغاتی سنتی شناخته می‌شوند. به طور کل اما هزینه آماده سازی هدایای تبلیغاتی از نوع سنتی به مواردی مانند نوع هدیه، تک یا ست بودن آن، وزن هدیه در مورد محصولاتی مانند ظروف مسی یا نقره و زمان تهیه هدیه بستگی دارد. برای مثال در انتهای سال و نزدیک به نوروز قیمت آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی در چاپخانه در بیشتر انواع، افزایش پیدا می‌کند.

 

نتیجه گیری 

در این مطلب به طور کامل گفته که هدایای تبلیغاتی سنتی چیست و چه مواردی را شامل می‌شوند. این محصولات در درجه اول ارزش معنوی بالایی دارند و بعد از آن به دلیل ارزش مادی در ذهن همه مخاطبان ماندگار می‌شوند. استفاده از محصولات سنتی و صنایع دستی به شکل سِت تبلیغاتی مانند هدایای مهندسی با آرم و نشان برند، آن کسب و کار را در ذهن مخاطبان ماندگار می‌کند. برای تولید این دست هدایای تبلیغاتی هم مجموعه‌های زیادی وجود دارند که یکی از آن‌ها چاپخانه مجریان است. در مجموعه ما علاوه بر آماده‌سازی انواع هدایای تبلیغاتی با نشان برند شما و به صورت شخصی و اختصاصی، مشاوره رایگان انتخاب و آماده‌سازی انواع هدایا نیز به مشتریان ارائه می‌شود. کافی است از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس گرفته یا از بخش پرسش و پاسخ سایت، با  ما در ارتباط باشید.

 

 

سوالات متداول 

۱. هدایای تبلیغاتی سنتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی سنتی نوعی از صنایع دستی هستند که به عنوان هدیه تبلیغاتی مجموعه‌ها برای مهمانان داخلی و خارجی و کارکنان آن‌ها آماده می‌شوند.

۲. مهم‌ترین هدایای تبلیغاتی سنتی کدام موارد هستند؟

ظروف میناکاری، خاتم‌کاری، مسی، فیروزه کوب، رودوزی‌های سنتی، فرش‌های دستباف و ترمه از انواع صنایع دستی و سنتی هستند که به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌شوند.

۳. هدایای تبلیغاتی فیروزه کوب چند نوع دارند؟

هدایای تبلیغاتی فیروزه کوب به دو صورت ظروف فیروزه کوب یا جواهرات فیروزه آماده می‌شوند. فیروزه روی ظروفی مانند مس یا جواهراتی با فلز نقره زده می‌شود.

۴. کدام یک از هدایای تبلیغاتی سنتی مناسب مدیران هستند؟

ظروف فیروزه کوب، پارچه‌های ترمه، ظروف خاتم کاری شده و رودوزی‌های سنتی از هدایای ارزشمند برای طراحی ست‌های مدیریتی هستند.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *