طراحی بسته بندی مواد غذایی, طراحی بسته بندی بهداشتی, طراحی بسته بندی موارد خوراکی

خلاقیت در طراحی بسته بندی

بسته بندی از طرفی عبارت از هنر، علم و تکنولوژی به‌جهت آماده‌سازی کالاها برای حمل و نقل و فروش و از طرفی، وسیله‌ای جهت اطمینان از سلامت محصول در تحویل به آخرین مصرف‌ کننده در بهترین شرایط با کمترین هزینه متوسط است. طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که مشتریان براحتی از محتویات آن آگاه شده و برای حمل و نگهداری آن مشکلی نداشته باشند، به همین دلیل نقش مهمی در فرآیند بازاریابی و فروش ایفا خواهد کرد.

طراحی بسته بندی کالا یکی از شاخه‌های مهم و دشوار است که نیازمند طراحانی قابل است که بتوانند هم اصالت محصول را حفظ کنند و هم اینکه منجر به فروش بیشتر محصول شود. بسته بندی آخرین پیغامی است که یک مصرف‌کننده می‌بیند درنتیجه آخرین شانس برای متقاعد کردن وی به خرید آن محصول است.

طراحی بسته بندی

کاربرد های بسته بندی

کارکردهای بسته بندی:اهداف بسته بندی عبارتند از:

  • حفاظت فیزیکی؛ حفاظت از اشیاء درون بسته از تکان شدید، فشار، دما و غیره.
  • حفاظت مانع (Barrier Protection)؛ مانعی از اکسیژن، بخار آب، گرد و غبار و غیره.
  • در برگیری یا انباشتگی (Containment and Agglomeration)؛ اشیاء ریز و کوچک معمولا با یکدیگر در یک بسته برای حمل و نقل به شکل گروهی قرار می‌گیرند.
  • انتقال اطلاعات (Information Transmission)؛ اغلب، روی بسته یا برچسب بسته بندی، اطلاعاتی درباره چگونگی استفاده، حمل و نقل، بازیافت یا مصرف محصول یا بسته موجود است.
  • کاهش سرقت؛ بسته‌بندی‌ای که نتوان آن‌را پس از باز کردن، دوباره بست؛ یا پس از باز کردنش آسیب فیزیکی ببیند (نشانه‌های باز شدن را نشان می‌دهد) در جلوگیری از دزدی مفید و مؤثر است.
  • راحتی (Convenience)؛ شامل ویژگی‌هایی است که موجب راحتی در توزیع، جابه‌جایی، نشان دادن (ویترین)، فروش، بازکردن، بستن مجدد و استفاده مجدد می‌شود.
  • بازاریابی؛ بسته بندی می‌تواند توسط بازاریابان برای تشویق خریداران بالقوه برای خرید محصول استفاده شود.
ادامه مطلب
قیمت سررسید های جدید

خلاقیت در طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی و همچنین چاپ بسته بندی مهمترین مراحله قبل از تولید بسته بندی است. طراحی بسته بندی نیاز به ایده پردازی و خلاقیت دارد چرا که ظاهر بسته بندی یکی از عوامل اصلی و مهم در فروش کالا به شمار میرود. بسیاری از مشاغل نو پا توانسته اند با بسته بندی های متفاوت و منحصر بفرد وارد بازار رقابت جهانی شده و با شرکت‌های با سابقه تر رقابتی سالم داشته باشند.

طراحی بسته بندی

طراحی لیبل

طراحی لیبل کاربردهای متفاوتی دارد. موارد استفاده ای از همچون صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، تولیدی‌ها، صنایع مادر و … . طراحی لیبل خوب در تبلیغات اهمیت ویژه‌ای دارد برای مثال شرکت‌های تولید قهوه علاوه برساختار متفاوت ظروفی که استفاده میکند لیبل‌های بسیار جذابی دارند. طراحی لیبل در فروش محصولات هم موثر است و توجه مصرف کننده را موقع خرید به خود جلب می کند.

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی و تبلیغات

در مورد اینکه بسته بندی شما کجا دیده می شود فکر کنید. طراحی بسته بندی، ابعاد، رنگ و مقدار محتوایی که آن استفاده میشود مهم است. بسته بندی علاوه بر مشخصات ذکر شده خود به تنهایی یک المان با ارزش تبلیغاتی است. حتما برندهایی را میشناسید که تبلیغات زیادی نمیکنند ولی بسته بندی آنها در کنار ساختار هویت بصری که دارند در ذهن شما مانده است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *