بهترین چاپخانه در ایران

ویژگی های بهترین چاپخانه در ایران + راهنمای جامع

بهترین چاپخانه در ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟ چاپخانه‌ها چند نوع دارند؟ چه خدماتی در چاپخانه‌های معتبر و برتر ارائه می‌شوند؟ هزینه خدمات ارائه شده در بهترین چاپخانه‌ها به چه صورت است؟ شرایط ثبت سفارش در بهترین چاپخانه‌ها به چه صورت است؟ جهت تهیه محصولات چاپی ابتدا باید بهترین چاپخانه‌ را پیدا کرد و سپس سفارش تهیه و آماده‌سازی محصولات مورد نظر خود را به آن داد. برای پیدا کردن بهترین چاپخانه، در نظر داشتن ویژگی‌های یک چاپخانه خوب و ایده‌آل بسیار موثر است. در ادامه این مطلب از مجریان با ما همراه باشید تا صنعت چاپ را با ما تجربه کنید: چاپخانه‌ی ما را بیشتر بشناسید.

بهترین چاپخانه در ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

چاپ به معنی انتقال حروف، اعداد و تصاویر روی سطوح مختلف است. در فرآیند چاپ تصویر، حروف و سایر نمادهایی که نیاز به چاپ دارند ابتدا روی یک سطح ایجاد شده و سپس روی سطحی دیگر پیاده می‌شوند. صنعت چاپ امروزه صنعتی پیشرفته است که بیشتر کسب و کارها با آن در ارتباط هستند. کسب و کارهای مختلف برای چاپ کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ یا سربرگ مخصوص خود از خدمات این صنعت استفاده می‌کنند. علاوه بر کسب و کارهای مرتبط، امروزه افراد زیادی در این صنعت نیز مشغول به کار هستند. چاپخانه‌های کوچک و بزرگ را این روزها می‌توان در تمام شهرها پیدا کرد. در میان این چاپخانه‌ها بعضی از مراکز خدمات خود را با کیفیت بهتری به مشتریان ارائه می‌کنند و به عنوان بهترین‌ها در حوزه فعالیت خود شناخته می‌شوند. برای اینکه یک چاپخانه به بهترین چاپخانه در میان رقبای خود شناخته شود، باید از ویژگی‌های برخوردار باشد، در ادامه خواهیم گفت که بهترین چاپخانه چه ویژگی‌هایی دارد.

 

۱. قدمت و سابقه کاری بالا

اولین ویژگی یک مرکز چاپ خوب، قدمت و سابقه کاری بالا است. البته قدمت و سابقه کاری به تنهایی معیاری برای تبدیل یک چاپخانه به بهترین مرکز چاپ نیست، زیرا بسیاری از مراکز چاپ قدیمی به دلیل استفاده از دستگاه‌های نامرغوب و قدیمی، کیفیت کاری مناسبی ندارند. با این حال قدمت و سابقه کاری بالا، تجربه مرکز را نشان می‌دهد و تجربه نیز در صورتی که همراه با دستگاه‌ها و مواد اولیه خوب باشد، محصول کیفیت محصول چاپ شده نهایی را چندین برابر می‌کند.

 

۲. تجهیزات و دستگاه‌های به روز

همان‌طور که گفته شد بسیاری از چاپخانه‌های قدیمی، علی‌رغم قدمت بالا و تجربه کاری مناسب عنوان بهترین را دریافت نمی‌کنند، زیرا تجهیزات آن‌ها به روز و مناسب نیست. به همین دلیل دیگر ویژگی یک مرکز چاپ خوب و حرفه‌ای را می‌توان استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های به روز دانست. هر چقدر کیفیت دستگاه‌هایی که در یک چاپخانه استفاده می‌شود، بهتر و بیشتر باشد، محصول چاپی نهایی نیز کیفیت، وضوح و ظاهر مناسب‌تری خواهد داشت.

 

۳. پرسنل مجرب

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بهترین مراکز چاپ باید از آن برخوردار باشند، پرسنل مجرب است. پرسنل و افرادی که در یک مجموعه فعالیت می‌کنند باید از تخصص و تجربه کافی در کار برخوردار باشند. پرسنل در یک مجموعه خوب و حرفه‌ای، علاوه بر توانایی و تخصص کافی در صنعت چاپ، ارتباط مناسبی نیز با مشتریان دارند و در زمینه راهنمایی آن‌ها به خوبی عمل می‌کنند.

ادامه مطلب
انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار های نوپا

 

۴. داشتن نمونه کارهای متعدد

داشتن نمونه کارهای متعدد یکی دیگر از ویژگی‌هایی بهترین مراکز چاپ است. نمونه کار معیار تشخیص مناسبی برای کیفیت کار چاپخانه است. به علاوه داشتن نمونه کارهای متعدد برای بررسی سابقه کار چاپخانه نیز کاربردی است. در بررسی نمونه کارها باید به این موضوع دقت کرد که علاوه بر نمونه کارهای عمومی مانند سالنامه‌ها، نمونه کارهای سفارشی و اختصاصی مانند سفارش مشتریان را نیز باید مورد بررسی قرار داد.

 

۵. استفاده از مواد اولیه مرغوب

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین چاپخانه‌ها، استفاده از مواد اولیه مرغوب است. کاغذ، رنگ، فنر، قفل، چسب صحافی و بسیاری مواد دیگر که برای چاپ محصولات در چاپخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند در مراکز خوب از کیفیت بالایی برخوردار هستند. استفاده از مواد اولیه مرغوب در کیفیت نهایی محصول چاپ شده نیز تاثیر مستقیم دارد.

 

۶. تحویل به موقع سفارشات

از ویژگی‌های مهمی که چاپخانه‌های خوب و معتبر از آن برخوردار هستند، می‌توان به تحویل به موقع سفارشات اشاره کرد. یک چاپخانه معتبر سفارشات مشتریان را از لحظه تحویل زمان‌بندی می‌کند و آماده‌سازی و تحویل سفارش به مشتریان را طبق زمان‌بندی انجام می‌دهد. تحویل به موقع سفارشات به خصوص در ایام خاصی که چاپخانه‌ها سفارشات بیشتری دارند، اهمیت بیشتری داشته و تفاوت یک چاپخانه خوب و معتبر از چاپخانه‌ای معمولی را مشخص می‌کند.

 

۷. مشتری مداری

مشتری مداری از دیگر ویژگی‌های بهترین مرکز چاپ است. مشتریانی که جهت سفارش یک محصول به چاپخانه مراجعه می‌کنند برای انتخاب محصول مناسب، انتخاب بهترین روش چاپ و نحوه چاپ مناسب آن‌ها نیاز به اطلاعاتی دارند که این اطلاعات از طریق مشاوره و صحبت با پرسنل مجموعه به دست می‌آید. مشتری مداری همچنین به منظور کاهش دغدغه‌های مشتریان برای ثبت سفارش و اطمینان آن‌ها از تحویل به موقع بعد از ثبت سفارش هم اهمیت زیادی دارد.

 

۸. قیمت مناسب

قیمت مناسب و هزینه معقولانه برای خدمات ارائه شده از دیگر ویژگی‌های مراکز خوب چاپ محصول است. هزینه دریافتی چاپخانه از مشتریان برای آماده سازی و چاپ محصولات مختلف باید به گونه‌ای باشد که بیشتر مشتریان قادر به پرداخت آن باشد و با کیفیت محصولات آماده شده تناسب داشته باشد.

 

خدمات ارائه شده در بهترین چاپخانه های در ایران

یکی از موضوعاتی که مراکز چاپ مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کند و نهایتا یک مرکز چاپ را به بهترین چاپخانه تبدیل می‌کند، تنوع و شیوه ارائه خدمات در آن مجموعه است. از جمله خدمات ارائه شده در بهترین چاپخانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

۱. چاپ محصولات مختلف

چاپ محصولات مختلف اصلی‌ترین خدمات مراکزی است که در صنعت چاپ فعالیت دارند. چاپ انواع کارت ویزیت در جنس‌ و متریال مختلف، چاپ سربرگ، چاپ پاکت، چاپ بروشور، چاپ تراکت، کتاب، کاتالوگ، فاکتور، لیبل یا برچسب کالا، جعبه‌های مخصوص بسته‌بندی، هولوگرام و چاپ محصولات تبلیغاتی از جمله خدماتی است که در چاپخانه‌های حرفه‌ای ارائه می‌شود.

 

۲. چاپ به شیوه‌های متفاوت

در مراکز حرفه‌ای، چاپ محصولات مختلف با روش‌های متفاوت انجام می‌شود. چاپ به شیوه‌های متفاوت این مزیت را دارد که مشتریان بسته به بودجه و نیاز خود روشی مناسب را برای چاپ محصولات مورد نظر خود انتخاب کنند. از انواع روش‌های چاپ و ارائه خدمات در چاپخانه‌ها می‌توان به چاپ دیجیتال، چاپ افست، چاپ مستقیم، چاپ غیر مستقیم یا چاپ بدون تماس اشاره کرد.

 

۳. مشاوره جهت سفارش چاپ

یکی دیگر از خدماتی که در مراکز و مجموعه‌های حرفه‌ای چاپ به مشتریان ارائه می‌شود، مشاوره جهت خدمات چاپ است. طبیعتا مشتریانی که برای چاپ محصول به یک چاپخانه مراجعه می‌کنند با روش‌های مختلف چاپ و نحوه ارائه آن‌ها آشنایی ندارند، بنابراین خدمات مشاوره در چاپخانه‌های حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد. در بیشتر چاپخانه‌هایی که به عنوان بهترین مرکز چاپ شناخته می‌شوند، خدمات مشاوره قبل از ثبت سفارش به مشتریان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
راه های استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هدایت فروش

 

۴. فروش محصولات آماده و شخصی‌سازی شده

فروش محصولات آماده و شخصی‌سازی شده، از دیگر خدماتی است که در بهترین مراکز چاپ به مشتریان ارائه می‌شود. تمام چاپخانه‌های بزرگ و برتر در دنیا محصولاتی آماده برای فروش فوری و محصولاتی دارند که به صورت شخصی‌سازی شده و طبق نظر مشتریان آماده شده و به فروش می‌رسند.

 

نکاتی برای انتخاب بهترین چاپخانه در ایران

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، انتخاب بهترین چاپخانه به چاپ بهترین و با کیفیت‌ترین محصول منجر می‌شود، اما انتخاب بهترین مرکز چاپ خود شرایطی دارد که مشتریان و افرادی که به دنبال چاپ محصولات مورد نیاز خود هستند، باید از آن‌ها مطلع باشند. در ادامه با نکاتی برای انتخاب بهترین چاپخانه آشنا خواهید شد که توجه به آن‌ها، انتخاب مرکز چاپ را ساده‌تر می‌کنند.

 

۱. بازدید از محل کار چاپخانه‌

بازدید از محل کار چاپخانه‌ یکی از نکاتی است که به انتخاب بهترین چاپخانه کمک می‌کند. در بازدید حضوری باید دستگاه‌ها، حجم و میزان کار، نحوه برخورد پرسنل و نوع موادی که برای چاپ استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار دهید.

 

۲. بررسی کیفیت کار

هر چند بازدید نزدیک و حضوری از چاپخانه کمک زیادی به انتخاب بهترین مرکز چاپ می‌کند اما تنها معیار انتخاب بهترین مرکز چاپ نیست. به خصوص زمانی که دفتر چاپخانه در شهری مانند تهران و مشتری ساکن یکی از شهرستان‌ها باشد، بازدید حضوری از محل کار چاپخانه سخت خواهد بود. در این شرایط بررسی کیفیت کار چاپخانه، کمک زیادی به انتخاب بهترین مرکز چاپ می‌کند. به این منظور می‌توان از محصول مورد نظر خود تعداد کمی را سفارش داد و با بررسی نمونه آماده شده، کیفیت کار چاپخانه را محک زد.

 

۳. بررسی اعتبار چاپخانه

از دیگر نکات موثر در انتخاب بهترین مرکز چاپ، بررسی اعتبار چاپخانه است. این معیار هم به صورت غیرحضوری قابل بررسی است. کافی است مرکز چاپ مورد نظر خود را انتخاب کرده و تنوع و کیفیت خدمات آن‌ها را بررسی کنید. همچنین سابقه کار و زمان شروع کار توسط چاپخانه هم معیار مناسبی برای بررسی اعتبار چاپخانه است.

 

مراحل ثبت سفارش در چاپخانه مجریان

امروزه مراکز زیادی در ایران تحت عنوان چاپخانه فعالیت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در خدماتی که ارائه می‌کنند جزو بهترین‌ها هستند. یکی از مراکزی که به عنوان بهترین چاپخانه می‌توان به آن اشاره کرد، چاپخانه مجریان است. در چاپخانه مجریان خدماتی مانند مشاوره به مشتریان، چاپ و آماده‌سازی محصولات مختلف، طراحی و چاپ لوگو روی محصولات مختلف و بسیاری خدمات دیگر به مشتریان ارائه می‌شود. نحوه و مراحل ثبت سفارش در چاپخانه مجریان بسیار ساده است. کافی است از طریق سایت یا شماره‌های تماس موجود در سایت با کارشناسان ما ارتباط گرفته و برای انتخاب محصول مناسب خود مشاوره دریافت کنید. سپس سفارش خود را در مجموعه ما به ثبت رسانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در سایت ما علاوه بر ارتباط با کارشناسان می‌توانید انواع خدمات، نمونه و سابقه کاری مجموعه را نیز مشاهده کنید.

 

نتیجه گیری بهترین چاپخانه در ایران

شرط اول انتخاب بهترین مرکز چاپ، آشنایی با ویژگی‌های بهترین چاپخانه است که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و نکات گفته شده، انتخاب بهترین مرکز فعال در زمینه چاپ ساده‌تر شده و محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت دریافت خواهید کرد. در این زمینه می‌توانید از خدمات مجموعه مجریان نیز استفاده کنید.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *