مشاور تبلیغاتی خوب|چاپخانه مجریان

یک مشاور تبلیغاتی خوب چگونه به برتر شدن برند ما کمک میکند ؟

مشاور تبلیغاتی خوب کیست ؟ حضور یک مشاور تبلیغاتی در تیم تبلیغات چه اهمیتی دارد؟ ویژگی‌های یک مشاور تبلیغاتی خوب چیست؟ از چه راه‌هایی می‌توان با مشاورین خوب تبلیغاتی ارتباط گرفت؟ کدام کسب و کارها نیاز بیشتری به حضور مشاورین تبلیغاتی در مجموعه خود دارند؟ هزینه ارتباط و همکار با یک مشاور تبلیغاتی خوب به چه صورت است؟ تبلیغات قدمت طولانی دارد و سال‌ها است که به عنوان روشی برای پیشرفت کسب و کارها استفاده می‌شود. تا همین چند سال پیش تبلیغات محدود روش‌های پر هزینه‌ای به شمار می‌رفت، امروزه اما روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد و روز به روز به تعداد و انواع آن افزوده می‌شود. تبلیغات در هر روش اما زمانی موثر خواهد بود که فردی آشنا به اصول و امور تبلیغاتی نوع مناسب آن‌ها برای مجموعه را انتخاب کرده باشد. این فرد در اصطلاح مشاور تبلیغاتی نام دارد که در این مطلب از شرکت مجریان قصد معرفی نقش و وظایف آن و پاسخ به این سوال که یک مشاور تبلیغاتی چگونه به برتر شدن ما کمک می‌کند را داریم، با ما همراه باشید.

مشاور تبلیغاتی خوب کیست؟

یکی از سخت‌ترین مراحل بعد از راه‌اندازی کسب و کار، شروع تبلیغ آن است. گاهی‌اوقات شرکت‌ها و سازمان‌ها هزینه زیادی را صرف تبلیغات خود می‌کنند اما بازدهی مورد نظر را از تبلیغ انجام شده دریافت نمی‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها با کمترین هزینه در این بخش، بیشترین نتیجه‌گیری را دریافت می‌کنند. تبلیغ با بیشترین بازدهی اما با کمترین هزینه، خواسته بسیاری از مجموعه‌های کاری است که دستیابی به آن زمانی که یک مشاور تبلیغاتی خوب در کنار سازمان باشد، چندان سخت نیست اما مشاور تبلیغاتی خوب کیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که مشاور تبلیغاتی به چه کسی گفته می‌شود؟

مشاور تبلیغاتی فردی آشنا با امور تبلیغات است. این فرد با انواع روش‌های تبلیغاتی و تاثیر آن‌ها در کسب و کار آشنایی دارد و به راهکارهای هدفمند کردن تبلیغات مسلط است. مشاور تبلیغاتی ممکن است به تنهایی یا همراه با تیمی از افراد کار کند که او را در زمینه راهنمایی تبلیغاتی یک مجموعه راهنمایی می‌کنند. همچنین نحوه فعالیت مشاورین تبلیغاتی با مجموعه‌ها در انواع کوتاه مدت و بلند مدت متفاوت است. حال که با تعریف مشاور تبلیغاتی آشنا شدید، پاسخ به این سوال که مشاور تبلیغاتی خوب کیست ساده‌تر می‌شود. مشاور تبلیغاتی خوب، فردی است که علاوه بر آشنایی با انواع روش‌های تبلیغاتی، توانایی انتخاب بهترین روش تبلیغات با توجه به وضعیت شرکت را دارد، با استراتژی‌های تبلیغات آشنایی داشته و قدرت تجزیه و تحلیلی بازار برای تبلیغاتی موثر را دارد، همچنین حضور یک مشاور تبلیغاتی خوب کنار مجموعه، بازدهی تبلیغات را چند برابر می‌کند.

 

اهمیت حضور مشاور تبلیغاتی خوب در مجموعه‌ها

اهمیت حضور مشاور تبلیغاتی خوب در مجموعه‌ها بسیار زیاد است. تمام مجموعه‌هایی که به دنبال پیشی گرفتن از رقبای خود هستند و قصد معرفی کسب و کار و خدمات خود به گونه‌ای متفاوت را دارند باید از حضور یک مشاور تبلیغاتی خوب بهره بگیرند. اولین مزیت حضور مشاور تبلیغاتی، به خصوص مشاوری خوب و حرفه‌ای در کنار مجموعه کاهش هزینه تبلیغات است. مشاورین تبلیغاتی با انواع روش‌هایی که با صرف کمترین هزینه به بیشترین نتیجه منجر می‌شوند آشنایی دارند. همچنین تحلیل بازار و رقبا در امر تبلیغات موضوعی است که تنها مشاوری خوب قادر به انجام آن است.

اهمیت حضور مشاور تبلیغاتی خوب در مجموعه‌ها علاوه بر موارد گفته شده برای برنامه ریزی درست تبلیغات نیز هست. برای اینکه یک سازمان از تبلیغات خود نتیجه مناسب دریافت کند باید تبلیغ را به موقع انجام داده، در بستر مناسب انتشار دهد و  در زمان مناسب آن را ارتقا داده یا با تبلیغی دیگر جایگزین کند و همه این اقدامات زمانی امکان‌پذیر هستند که مشاوری خوب و حرفه‌ای در کنار مجموعه حضور داشته باشد.

 

وظایف مشاوران تبلیغاتی

وظایف مشاوران تبلیغاتی در مجموعه‌ها بسته به شرایط مجموعه متفاوت است. برای مثال یک مشاور تبلیغاتی در مجموعه‌ای تازه تاسیس و نوپا صرفا باید روش تبلیغات را مشخص کرده و بهترین نوع تبلیغ را برای معرفی مجموعه انتخاب کند اما در مجموعه‌ای که چند سالی از فعالیت آن گذشته و سابقه‌ای در تبلیغات دارد، مشاور ابتدا باید سوابق تبلیغاتی را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مشخص کند. با توجه به اینکه این مجموعه قبلا به مشتریان معرفی شده و بسته به کیفیت تبلیغ، این معرفی منفی یا مثبت بوده است، مشاور تبلیغاتی قبل از ارائه راهکار تبلیغاتی، باید تاثیر تبلیغات قبلی در مشتریان را آنالیز کند و روش جدید را بر پایه ادامه روش قبلی و دریافت بازخورد مثبت بیشتر یا اصلاح بازخورد منفی مشتریان نسبت به روش قبلی انتخاب کند. به طور کل اما وظایف مشاوران تبلیغاتی در مجموعه‌ها را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد.

ادامه مطلب
طراحی فلش تبلیغاتی راهکاری مؤثر برای افزایش بازدهی تبلیغات

۱. خدمات مشاوره‌ای به مدیران

مشاورین تبلیغاتی در مجموعه‌ها و سازمان‌ها موظف به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مدیران هستند. این مشاوره در زمینه اهداف مجموعه و تبلیغات بر اساس اهداف، بودجه مورد نیاز برای تبلیغات طبق پیش‌بینی‌های مشاور و برنامه‌های تبلیغاتی مشاور برای مجموعه و تطابق آن‌ها با نظر مدیران انجام می‌شود.

۲. تشکیل و مدیریت تیم تبلیغات

یکی دیگر از وظایف مشاوران تبلیغاتی در یک مجموعه، تشکیل و مدیریت تیم تبلیغات است. در صورتی که مجموعه پیش از استخدام مشاور دارای تیم تبلیغاتی باشد، مشاور صرفا وظیفه بررسی توانمندی‌های اعضا و تقسیم وظایف میان آن‌ها را دارد اما در صورتی که مجموعه تازه تاسیس بود یا فعالیت اختصاصی در زمینه تبلیغات نداشته باشد، وظیفه مشاور، تشکیل و مدیریت تیم تبلیغات خواهد بود.

۳. طراحی استراتژی تبلیغاتی

مهم‌ترین وظیفه مشاورین تبلیغاتی، به خصوص مشاورین خوب در سازمان‌ها طراحی استراتژی تبلیغاتی است. استراتژی به معنی ابزارهایی هستند که یک سازمان یا فرد را برای رسیدن به اهداف خود یاری می‌کنند و طراحی استراتژی تبلیغاتی به معنی مشخص کردن مسیر تبلیغات مجموعه است که با کمک مشاور تبلیغاتی به بهترین شکل انجام می‌شود.

۴. تحلیل رقبا

هر مجموعه در زمینه فعالیت خود با گروهی از مجموعه‌های دیگر رقابت می‌کند که این رقابت علاوه بر فروش بیشتر و جذب مشتریان، در زمینه تبلیغات و معرفی به مشتریان نیز هست. وظیفه مشاور تبلیغاتی در چنین حالتی تحلیل رقبا است تا با استفاده از بررسی عملکرد آن‌ها بهترین روش تبلیغاتی را برای مجموعه خود انتخاب کند.

۵. آموزش تیم فروش

فروش و تبلیغات دو بخش جدایی ناپذیر از یک مجموعه کاری هستند و موفقیت و دستیابی به هدف سازمان که فروش بیشتر است با انجام تبلیغات درست امکان‌پذیر است. وظیفه دیگر مشاور تبلیغاتی، آموزش تیم فروش است تا همگام با تبلیغات و بر اساس روش و محتوای تبلیغ برای فروش محصول مانند سالنامه اقدام کنند.

 

ویژگی‌های مشاور تبلیغات خوب

بعد از آشنایی با وظایف و مسئولیت‌های مشاورین تبلیغاتی در سازمان‌ها نوبت به مهم‌ترین موضوع یعنی انتخاب مشاور تبلیغاتی خوب می‌رسیم. تا زمانی که یک مشاور تبلیغاتی خوب برای مجموعه خود انتخاب نکنید، وظایف گفته شده به شکل موثری انجام نخواهد شد و به منظور انتخاب مشاوری خوب و حرفه‌ای نیاز است که با ویژگی‌های مشاور تبلیغات خوب آشنا باشید. از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور تبلیغات خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. سابقه بالا

یک مشاور تبلیغاتی خوب باید از سابقه بالا در امر تبلیغاتی برخوردار باشد. هر چقدر سابقه مشاور بیشتر بوده و تجربه او در امور تبلیغاتی و انتخاب بهترین روش تبلیغاتی برای سازمان بیشتر باشد، فعالیت‌های مجموعه به شکلی منظم، منسجم و پربازده‌تری انجام خواهد شد. البته لزوما سابقه کاری مرتبط با مشاوره نیاز نیست بلکه حتی سابقه بالا در امر تبلیغات به عنوان نیروی اجرایی هم برای افزایش مهار‌ت‌های یک مشاور موثر است.

۲. تعداد پروژه‌های انجام شده

طبیعتا مشاوری که مدت زمان زیادی در زمینه تبلیغات فعالیت داشته باشد، پروژه‌های مختلفی به عنوان نمونه کار دارد. هر چقدر تعداد پروژه‌های انجام شده توسط مشاور بیشتر باشد، تسلط او به روش‌های تبلیغاتی، تحلیل بازار و نیازهای مجموعه‌ها بیشتر خواهد بود.

۳. دستاوردهای پروژه‌های سابق

از دیگر ویژگی‌هایی که برای انتخاب یک مشاور خوب باید به آن توجه داشت، دستاوردهای پروژه‌های سابق مشاور است. به عبارت دیگر فقط به علت داشتن پروژه‌های زیاد و سابقه بالا، تضمین کیفیت کار مشاور نیست و یک مشاور زمانی خوب و ماهر است که دستاوردهای پروژه‌های سابق آمار خوبی داشته و از بیشتر پروژه‌هایی که انجام داده نتیجه خوبی دریافت کرده باشد.

۴. تسلط به دانش تبلیغات

بسیاری از مشاوران تبلیغاتی تصور می‌کنند که تبلیغات صرفا همراهی با جامعه و پیشرفت تکنولوژی است در حالیکه اینطور نیست و تبلیغ اصول و قواعد مختلفی دارد که یک مشاور خوب برای ارائه خدمات مناسب به مجموعه باید از آن‌ها مطلع باشد. تسلط به دانش تبلیغات باید به روز باشد، به این معنی که مشاور باید اطلاعات خود در مورد روش‌های تبلیغاتی، شیوه انجام تبلیغ، بهترین تبلیغ و پر بازده‌ترین نوع آن بسته به زمانی که در آن قرار دارد و حتی سلیقه مخاطبین را دائما به روزرسانی کند.

ادامه مطلب
انتخاب هدیه تبلیغاتی ارزان برای بازاریابی

۵. آشنایی با برندسازی

اصلی‌ترین هدف تبلیغات فروش بیشتر و آشنایی تعداد مخاطبان بیشتر با مجموعه است و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که برند شما برای مشتریان آشنا باشد. برای معرفی بهتر برند به مشتریان و برقراری ارتباط میان برند و مشتری، آشنایی با برندسازی اهمیت زیادی دارد.هم چنین برای معرفی برند خود می توانید از روش چاپ سررسید هم استفاده کنید.

۶. ایده پردازی

هر چند روش‌های تبلیغات در هر دوره مشخص است و بیشتر مجموعه‌ها بر اساس روشی که در یک دوره بهترین بازخورد را دارد، تبلیغات خود را انجام می‌دهند اما استفاده از روش و جزئیات آن باید خلاقانه باشد. به این منظور مشاور باید مسلط به ایده پردازی و ارائه ایده‌های جدید برای انجام تبلیغ باشد. ایده پردازی هم مانند برندسازی، تبلیغات و سایر وظایف مشاور یک هنر است و مشاور خوب باید دائما اطلاعات و دانش خود را در مورد این هنر به روزرسانی کند.

۷. آشنا با کپی رایتینگ

آشنا با کپی رایتینگ از دیگر ویژگی‌هایی یک مشاور خوب تبلیغاتی است. کپی رایتینگ در تبلیغات به معنی کپی و الهام گرفتن از یک تبلیغ موفق با کسب رضایت از سازنده آن است. در غیر این صورت سازنده اصلی این امکان را دارد که با شکایت، ادامه تبلیغ را متوقف کند. البته الهام گرفتن برای پیدا کردن ایده جدید به معنی کپی نیست اما زمانی که جزئیات تبلیغ مشابه تبلیغی دیگر باشد و تنها در بعضی موارد مانند محصول تبلیغاتی تفاوت وجود داشته باشد، به این معنی است که حق کپی رعایت نشده است.

۸. آشنایی با رسانه‌های تبلیغاتی

این روزها بسترهای زیادی برای انجام تبلیغات وجود دارد که تحت عنوان رسانه‌های تبلیغاتی شناخته می‌شود. آشنایی با رسانه‌های تبلیغاتی یکی دیگر از ویژگی‌های یک مشاور تبلیغاتی خوب است. از جمله رسانه‌هایی که تبلیغات امروزی در آن‌ها انجام می‌شود و بازدهی مناسبی دارند، مواردی مانند تبلیغات در صدا و سیما، تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات، تبلیغات محیطی، تبلیغات در ابزارهای حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی، تبلیغات در مبلمان شهری مانند پارک‌ها یا نیمکت‌ها، تبلیغات در مجموعه‌های عمومی مانند فرودگاه، قطار و وسایل حمل و نقل در آن‌ها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: مشاور تبلیغاتی کیست ؟ 

 

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی ویژگی‌های یک مشاور تبلیغاتی خوب و اهمیت حضور چنین فردی در کنار کسب و کارها پرداختیم. انتخاب یک مشاور تبلیغاتی خوب موضوعی مهم برای کسب و کارها است که موفقیت آن‌ها را تضمین می‌کند. یک مشاور خوب در کنار تمام ویژگی‌های گفته شده باید توانایی لازم برای انجام کار در زمینه‌های مختلف را هم داشته باشد. یکی از مجموعه‌های تبلیغاتی که مشاوران آن، از این توانایی برخوردار هستند، مجموعه تبلیغاتی مجریان است.

مشاورین تخصصی مجموعه ما با تسلط به انواع روش‌های تبلیغاتی و مهارت‌های لازم در این زمینه، بهترین خدمات را در زمینه تبلیغات به شما ارائه می‌کنند. مجموعه ما با سابقه‌ای ۲۰ سال در این زمینه توانایی تحلیل رقبا، بازار و انتخاب بهترین روش با توجه به نیاز شما را دارد. در صورتی که قصد استفاده از خدمات را دارید یا در صورت نیاز به راهنمایی در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول 

۱. مشاور تبلیغاتی خوب کیست؟

مشاور تبلیغاتی خوب فردی است که با انواع روش‌های تبلیغاتی و تاثیر آن‌ها در کسب و کار آشنایی داشته و توانایی انتخاب بهترین روش بر اساس بازدهی را برای مجموعه‌های که با آن‌ها فعالیت می‌کند، دارد.

۲. اهمیت حضور مشاور تبلیغاتی خوب در کنار سازمان‌ها چیست؟

دستیابی به هدف سازمان یا فروش بیشتر با کمک مشاورین خوب ساده‌تر می‌شود، به علاوه مشاورین خوب با انتخاب بهترین راهکارها به کاهش هزینه تبلیغات هم کمک می‌کنند.

۳. وظایف یک مشاور تبلیغاتی خوب چیست؟

ارتباط با مدیران و هماهنگی تمام امور با آن‌ها، تدوین استراتژی تبلیغاتی، تحلیل رقبا و بازار، تشکیل تیم تبلیغات و مدیریت اعضای تیم تبلیغاتی و هماهنگی تبلیغات با تیم فروش از مهم‌ترین وظایف مشاورین تبلیغاتی حرفه‌ای است.

۴. یک مشاور تبلیغاتی خوب باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟

سابقه بالا، پروژه‌های زیاد با نتیجه موفق، دانش و تسلط به تبلیغات، برندسازی و ایده پردازی، آشنایی با کپی رایتینگ و در نهایت تسلط به رسانه‌های تبلیغاتی مختلف از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور تبلیغاتی خوب است.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *