طراحی کارت ویزیت

صنعت چاپ برای کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از اولین و ساده ترین ابزار تبلیغاتی بوده که در هر کسب و کار از آن استفاده میشود، کارت ویزیت ها معمولا به سه صورت: افقی، عمودی و مربع هستند که در ابعاد مختلفی چاپ میشوند ولی کارت ویزیت هایی هم وجود دارند که برش های اختصاصی و متفاوتی نسبت به موضوع کسب و کار و معرفی آن مجموعه در نظر گرفته شده باشد که برای آن ها نقشه ای اختصاصی طراحی شده که نسبت به دیگر کارت های عرف هزینه ی بالا تری دارند اما اگر به هزینه ی بالا و برش های اختصاصی فکر نمیکنید می توانید از یک روش ساده تر ولی بسیار جذاب استفاده کنید که امروز بسیار هم طرفدار پیدا کرده است و آن برش دورگرد می باشد.

طراحی کارت ویزیت صحیح و چاپ مناسب و با کیفیت نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کرد. در طراحی باید به رنگ و محل قرار گیری لوگو و جانمایی مناسب اطلاعات و در چاپ به انتخاب متریال مناسب و استفاده درست از رنگ و … توجه نمود.

همانطور که گفته شد کارت ویزیت جزو اولین و ابتدایی ترین ابزار تبلیغاتی یک کسب و کار می باشد و فضای کوچکی برای ارائه خدمات دارد ولی با این حال می توان آن را با طراحی مناسب به یک تبلیغات خلاقانه تبدیل کرد.

طراحی کارت ویزیت

صنعت چاپ برای کارت ویزیت

امروزه در صنعت چاپ و چاپخانه نیز متریال های گوناگون و مختلفی وجود دارد که میتواند زیبایی کار را چند برابر فزایش بدهد و در قیمت های مختلفی نیز وجود دارد، کاغذ هایی با وزن های مختلف و روکش هایی با ظاهر های متفاوت که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ادامه مطلب
با تاثیر تبلیغات چاپی در دنیای دیجیتال آشنا شوید !

در بین روکش های موجود در بازار بیشترین طرفدار را روکش های مات و براق دارند که به سلفون مات و سلفون براق معروف هستند. ولی جدای از سلفون ها افزودن سطح uv به کار میتواند جذابت آن را افزایش داده و قسمتی از کار مانند لوگو و یا اسم آن کسب و کار را برجسته و براق کرد.

نقره کوب و طلا کوب دیگر مواردی هستند که برای استفاده در کارت ویزیت مناسب می باشد و جلوه و نمای کارت را شیک و منحصربفرد واهد کرد.

چاپ کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت به دقت بالایی نیاز دارد و باید هنگام طراحی به نکات ریزی از جمله سایز فونت ها و انتخاب رنگ و محل قرار گیری لوگو و نوشته ها دقت کرد.
نوشته های کارت ویزیت نباید بیش از حد ریز و یا درشت باشد معمولا از فونت های ساده و خوانا استفاده میشود و برای آدرس، شماره، ایمیل و… از آیکون های مرتبت استفاده میکنند.

در مورد رنگ کارت ویزیت باید اشاره کرد که بهتر است که از رنگ سازمانی در آن استفاده شود ولی در مورد رنگ نوشته ها برای کارت های تیره رنگ بهتر است از رنگ سفید و برای کارت های روشن از رنگ مشکلی استفاده نمود.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برای رنگ مشکی فقط باید از کد رنگ k100 استفاده نمود که در آن جا به جایی رنگ وجود نداشته باشد و نکته ی دیگر این است که حتما به دور نوشته ها یک استروک یا همان دور خط همر نگ زمینه داده شود که هنگام چاپ رنگ زمینه وارد رنگ نوشته ها نشود.

ادامه مطلب
اصول مهم در فرایند طراحی آرم یا لوگو که قبل از شروع طراحی باید بدانید!

در طراحی کارت ویزیت گزینه ی دیگری هم وجود دارد که میتواند علاوه بر جذابیت بیشتر کارت ویزیت به پرستیژ و کلاس کاریه شما بیفزاید و آن استفاده از QR CODE می باشد QR باعث می شود که مخاطب شما با اسکن کردن کد به راحتی وارد سایت شما و یا آدرس دیگری شود که این امر سهولت دسترسی کاربر را افزایش داده و باعث بالا رفتن کلاس کاری شما خواهد شد.

در مورد سایز کارت ویزیت پیش تر گفته شد که سایزهای گوناگونی وجود دارد ولی متداول ترین و پرطرفدار ترین آن ها در این روزها سایز مستطیل افیقی ۹*۵ می باشد که معمولا به صورت دورگرد می باشند.

 

نویسنده: مریم آسیایی – کارشناس گرافیک

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *