غرفه سازی نمایشگاه ارزان

اصول غرفه سازی نمایشگاه + نکات کلیدی برای هزینه ارزان

شرایط غرفه سازی نمایشگاه ارزان چیست؟ کدام نکات در غرفه سازی نمایشگاه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟ چگونه می‌توان هزینه‌های غرفه‌ سازی را کاهش داد؟ نمایشگاه‌ها بستری برای معرفی محصولات یک برند به عموم مردم یا برندهای مختلف یک محصول به مشتریان هستند. هر برند یا محصول در نمایشگاه از یک غرفه برخوردار است که نمایندگان برند در آن به تبلیغ و معرفی محصول می‌پردازند. غرفه سازی نمایشگاه‌ ها مراحل و اصولی دارد که در این مطلب از مجریان قصد صحبت در مورد آن را داریم. با ما همراه باشید تا با اصول غرفه سازی نمایشگاه و نکات کلیدی برای هزینه ارزان غرفه سازی آشنا شوید.

غرفه سازی چیست؟

یکی از روش‌های معرفی محصول و برندها در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه است. در نمایشگاه‌ها محصولات مشابه از برندهای مختلف یا محصولات مختلف از یک برند در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرند. هر محصول یا برندی که در نمایشگاه حضور دارد، دارای یک غرفه است اما غرفه و غرفه سازی چیست؟ غرفه فضایی است که نمایندگان برند در آن فعالیت کرده و به ارتباط مستقیم با مشتریان یا بازدیدکنندگان نمایشگاه، معرفی محصولات برند و ترغیب مشتریان به خرید محصول می‌پردازند. هر کدام از برندهایی که در یک نمایشگاه حضور دارند، موظف به غرفه سازی هستند. غرفه سازی به معنی ساخت فضایی برای معرفی محصول و برند، قرار دادن نمونه محصولات و برای حضور نمایندگان است که با متریال و وسایل مختلف فضاسازی و زیباسازی می‌شود.

اصول غرفه سازی نمایشگاه ارزان

غرفه‌ها در نمایشگاه معرف برند و کسب و کار به مشتریان هستند. غرفه سازی تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبان دارد و در بسیاری از موارد یک غرفه جذاب بیشتری از محصولی کاربردی بازدیدکنندگان را جذب خود می‌کند. با توجه به تاثیر فضاسازی و ساخت حرفه‌ای غرفه‌ها در دید مخاطب، رعایت اصول غرفه سازی نمایشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. اصول غرفه سازی نمایشگاه کم هزینه موارد مختلفی را شامل می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. استفاده از غرفه‌های پیش ساخته

اصل اول برای کاهش هزینه‌ها در غرفه سازی و ارزان تمام شدن این کار، استفاده از غرفه‌ های پیش ساخته است. امروزه بسیاری از کارفرمایان برای ساخت غرفه در نمایشگاه به سراغ محصولات پیش ساخته می‌روند. کم هزینه بودن غرفه‌های پیش ساخته یکی از مزایای این سبک غرفه‌ها است. دیگر مزیت غرفه‌های پیش ساخته، زحمت کمتر ساخت و اجرای سریع‌تر آن‌ها است. این غرفه‌ها در عین حالی که از وزنی سبک برخوردار هستند، استحکام مناسبی نیز دارند.

ادامه مطلب
با کارت ویزیت الکترونیکی ، جدیدترین روش تبلیغاتی آشنا شوید!

۲. استفاده از امکانات نمایشگاه در غرفه سازی

یکی دیگر از راه‌های ارزان‌تر شدن غرفه سازی در نمایشگاه، استفاده از امکانات نمایشگاه در غرفه سازی است. نورپردازی غرفه یکی از اصولی است که در زیبایی غرفه و جذاب دیده شدن تاثیر زیادی دارد. برای اجرای حرفه‌ای و البته ارزان قیمت این اصل می‌توان از نورپردازی نمایشگاه استفاده کرد. برای مثال اگر غرفه شما در زیر پروژکتورهای نور نمایشگاه قرار دارند، با استفاده از رنگ‌های روشن یا یک دیوار آینه‌ای می‌توانید نور محیط را در غرفه جذب کرده و به جای صرف هزینه برای نورپردازی، از نور فضا استفاده کنید.

۳. رعایت اصل سادگی

رعایت اصل سادگی به اجرای بهتر هر چیزی کمک می‌کند و در مورد غرفه سازی اصولی و ارزان هم اهمیت زیادی دارد. استفاده از جزئیات ساده در دکوراسیون غرفه این مزیت را دارد که در نمایشگاه‌های بعدی هم امکان استفاده از این تجهیزات و جزئیات را داشته باشید.

۴. استفاده از طرح‌های مینیمال

یکی دیگر از نکاتی که در کاهش هزینه‌های غرفه سازی موثر می‌باشد، استفاده از طرح‌های مینیمال در پکیج نمایشگاهی به کار رفته است. اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های مینیمال هزینه کمتری نسبت به طرح‌های پیچیده دارد و استفاده از آن‌ها هزینه غرفه سازی را کاهش می‌دهد. البته ارزان‌تر شدن تنها یکی از مزایای طراحی مینیمال است. طراحی‌های ساده، قابل درک‌تر بوده و به سلیقه عموم مخاطبان نیز نزدیک‌تر می‌باشند.

غرفه سازی نمایشگاه ارزان

 

عوامل موثر بر هزینه غرفه سازی در نمایشگاه

علاوه بر آشنایی با اصولی که هزینه غرفه سازی نمایشگاه را کاهش می‌دهند، آشنایی با عوامل موثر بر هزینه غرفه سازی در نمایشگاه نیز تا حد زیادی به مدیریت هزینه‌ها کمک می‌کنند. یکی از اصول موثر در هزینه غرفه سازی نرخ ارز است. نوسانات ارز تاثیر زیادی در متریال و مصالح کاربردی در ساخت غرفه‌ها دارند. ابعاد و اندازه غرفه دیگر موضوع موثر در هزینه نهایی غرفه سازی است. طبیعتا غرفه بزرگ‌تر نیاز به مصالح بیشتری دارد و تهیه مصالح بیشتر نیز هزینه‌ها را بیشتر می‌کند. نوع تبلیغات و ابزارهایی که برای این کار استفاده می‌شوند هم در هزینه غرفه سازی موثر است. بخش زیادی از یک غرفه در نمایشگاه به تبلیغات مانند بنرها، پوستر، بیلبورد، بروشور و موارد مشابه اختصاص دارد. هزینه تمام شده برای آماده‌سازی این موارد در هزینه نهایی غرفه سازی و حضور برند در نمایشگاه موثر است.

ادامه مطلب
هر آنچه در مورد زینک چاپ باید بدانیم

سبک طراحی غرفه و المان‌هایی که به منظور طراحی و فضاسازی استفاده می‌شوند هم در هزینه نهایی غرفه سازی نمایشگاه موثر می‌باشند. برای مثال استفاده از المان‌های امروزی مانند نورپردازی یا استفاده از تکنولوژی‌های روز هزینه بالاتری نسبت به المان‌های قدیمی مانند تابلو و ماکت دارد. یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه غرفه سازی و برپایی یک غرفه در نمایشگاه هزینه‌های دریافتی تیم مجری غرفه سازی است. علاوه بر این هزینه و دستمزد نیروهای فعال در نمایشگاه که در اصطلاح نیروی نمایشگاهی نام دارند نیز در هزینه فعالیت یک برند در غرفه‌ای از نمایشگاه موثر است.

 

سخن پایانی

برای غرفه سازی ارزان، با کمترین هزینه باید با اصول غرفه سازی آشنایی داشته باشید و با توجه به موارد و مراحل اصلی غرفه سازی و پرهیز از حواشی بهترین غرفه با مناسب‌ترین قیمت را داشته باشید. راه ساده‌تر برای داشتن یک غرفه حرفه‌ای اما ارزان قیمت، مشورت با مجموعه‌های فعال در زمینه غرفه سازی و امور نمایشگاهی است. مجریان وب یکی از مجموعه‌های فعال در این زمینه است که بخشی از خدمات آن به غرفه سازی ارزان قیمت و تبلیغات در نمایشگاه‌ها اختصاص دارد. برای دریافت راهنمایی جهت استفاده از خدمات و سفارش خدمات مورد نیاز خود، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. راه‌های ارتباطی با مجموعه جهت تماس با کارشناسان در سایت ما موجود است. در سایت سررسید مجریان می‌توانید نمونه کارها و دیگر زمینه‌های خدمات مجموعه را نیز مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

۱. غرفه سازی به چه معناست؟

غرفه سازی به معنای ساخت یک فضای اختصاصی در نمایشگاه‌های خصوصی یا عمومی برای معرفی برند و محصول به مشتریان است.

 

۲. توجه به چه اصولی هزینه غرفه سازی را کاهش می‌دهند؟

استفاده از غرفه‌های پیش ساخته، به کارگیری امکانات نمایشگاه در طراحی غرفه، استفاده از طراحی‌های مینیمال و رعایت اصل سادگی از جمله عوامل موثر در کاهش هزینه‌ها هستند.

 

۳. بیشترین هزینه در غرفه سازی نمایشگاه مربوط به کدام بخش است؟

بیشترین هزینه در غرفه سازی مربوط به ساخت اسکلت و چارچوب غرفه است که با تهیه غرفه از نوع پیش ساخته، این هزینه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *