شکلات تبلیغاتی چیست|چاپخانه مجریان

شکلات در تبلیغات چگونه عمل می کند ؟+ اهمیت آنها در برندینگ

شکلات تبلیغاتی چیست ؟ شکلات‌های تبلیغاتی چه تفاوتی با دیگر انواع شکلات دارند؟ مزایای استفاده از شکلات‌های تبلیغاتی چیست؟ شکلات‌های تبلیغاتی بیشتر در چه مواردی استفاده می‌شوند؟ اهمیت شکلات تبلیغاتی در برندینگ چیست؟ شکلات‌های تبلیغاتی چند نوع دارند؟ شکلات‌ تبلیغاتی یکی از جدیدترین انواع محصولات تبلیغاتی است که علی‌رغم جدید بودن، استقبال خوبی از آن‌ها شده و بسیار پرطرفدار هستند. در این مطلب از مجریان قصد معرفی این کالای تبلیغاتی را داریم. همچنین در مورد این سوال که شکلات تبلیغاتی چیست؟ + اهمیت شکلات تبلیغاتی در برندینگ چیست هم صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

شکلات تبلیغاتی، خوشمزه‌ترین انواع تبلیغات

شکلات تبلیغاتی، خوشمزه‌ترین انواع تبلیغات و یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغاتی است که به دلیل نوع خاص محصول، ظاهر زیبا و کاربرد خوراکی، تبلیغی خاص و به یادماندنی است. شکلات تبلیغاتی در واقع همان شکلات معمولی است که روی خود شکلات یا جلد آن لوگو و آرم برندی که قصد تبلیغ آن است، حک می‌شود. روش چاپ لوگو روی محصولات مختلف سال‌ها است که به عنوان شیوه‌ای متفاوت و کاربردی برای تبلیغات و برندینگ استفاده می‌شود. چاپ روی انواع تی‌‌شرت‌ها، تابلوها، لیوان و ماگ و بسیاری وسایل و محصولات دیگر سال‌ها است که برای برندینگ استفاده می‌شود اما شکلات، این کالای خوشمزه و محبوب چند سالی است که به عنوان ابزار تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است و از ابتدای ورود به بازار تبلیغات، استقبال خوبی هم از آن شده است.

 

 

اهمیت شکلات تبلیغاتی در برندینگ

قطعا همه ما شکلات خورده‌ایم، حتی اگر اهل خوردن این خوراکی خوشمزه نباشید هم قطعا به شکل‌های مختلف آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار داده‌اید. هدیه برای عزیزان، به عنوان سوغاتی سفر، وسیله‌ای برای عیادت از مریض و بسیاری موارد دیگر از مصارف مختلف شکلات هستند اما این محصول پرمصرف و لذیذ، یک کاربرد مهم دیگر هم دارد و آن تبلیغات با شکلات است. شکلات تبلیغاتی چند سالی است که به عنوان محصولی خاص و متفاوت برای تبلیغات استفاده می‌شود اما در مدت زمانی کوتاه توانسته به یکی از بهترین ابزارهای این موضوع تبدیل شود. اهمیت شکلات تبلیغاتی در برندینگ بسیار زیاد است. این محصول بر خلاف دیگر محصولات تبلیغاتی برای همه سنین و هر شرایطی قابل استفاده است. همچنین برخلاف بعضی محصولات مانند کاتالوگ‌ها یا بروشورهای تبلیغاتی که مشتریان تمایلی به دریافت آن‌ها ندارند، توسط همه مشتریان پذیرفته می‌شود.

 

 

اصول استفاده از شکلات در تبلیغات

شکلات محصولی کاربردی برای تبلیغات است اما باید به شکلی اصولی استفاده شود. اصول استفاده از شکلات در تبلیغات موارد مختلفی هستند که مصرف‌کنندگان این محصول باید از آن‌ها مطلع باشند. البته شرکت‌های تبلیغاتی که وظیفه چاپ لوگو یا برند بر روی شکلات را برعهده دارند معمولا این اصول را برای مشتریان خود بازگو می‌کنند، تا بهترین شیوه تبلیغات با شکلات را انتخاب کنند. از اولین اصول استفاده از شکلات در تبلیغات باید به نحوه استفاده از آن اشاره کرد. اگر این محصول برای پذیرایی از مهمانان در یک همایش یا گردهمایی استفاده می‌شود، بهتر است لوگو یا اسم برن روی خود شکلات چاپ شوند. چاپ لوگو روی پوست بیشتر مناسب زمان‌هایی است که قصد هدیه دادن شکلات تبلیغاتی در کنار محصولی دیگر به مشتریان خود را دارید. توجه به کیفیت شکلات و انتخاب بهترین نوع آن، یکی دیگر از اصول استفاده از شکلات در تبلیغات است. شکلات تبلیغاتی باید از نوعی مرغوب باشد که در برابر گرما آب نشده و کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین شکلات باید طعمی مناسب و مورد پسند همه داشته باشد، البته در این مورد می‌توان از ترکیب انواع شکلات‌ مانند کاکائویی ساده یا تلخ استفاده کرد.

ادامه مطلب
با انواع پایه تقویم رومیزی آشنا شوید / کدامیک بهتر است؟

 

 

مزایای استفاده از شکلات برای تبلیغات

مزایای شکلات تبلیغاتی چیست ؟ یکی از دلایلی که شکلات تبلیغاتی را در مدت زمان کم به محصولی پرطرفدار برای تبلیغات تبدیل کرده، مزایای استفاده از شکلات برای تبلیغات است. استفاده از این محصول برای تبلیغات مزایای زیادی دارد که در ادامه تنها به چند مورد از مهم‌ترین‌های آن اشاره می‌کنیم.

۱. خاص و متفاوت

شکلات برای تبلیغات، شیوه‌ای خاص و متفاوت برای تبلیغ است. علی‌رغم اینکه این شیوه تبلیغاتی پرطرفدار و در دنیای امروز شناخته شده است، هنوز هم بسیاری از افراد از آن استفاده نکرده‌اند. همچنین برای بیشتر مشتریان این شیوه تبلیغات حتی اگر روزانه تعداد زیادی شکلات دریافت کنند به شدت جذاب است.

۲. تبلیغ در کنار هدیه

استفاده از شکلات برای تبلیغات، نوعی تبلیغ در کنار هدیه است. بیشتر ما شکلات را به جز مصرف شخصی برای مواردی مانند هدیه دادن به عزیزان استفاده می‌کنیم، به همین دلیل شکلات تبلیغاتی هم می‌تواند با چنین منظوری به کار گرفته شود. برای مثال برندها و مجموعه‌های مختلف می‌توانند شکلات تبلیغاتی را برای تشکر از مشتریان وفادار خود آماده کرده یا از مشتریانی که جدیدا از مجموعه آن‌ها خریداری می‌کنند به پاس قدردانی و تشویق برای خرید مجدد ارسال کنند.

۳. جذب بیشتر مشتریان

جذب بیشتر مشتریان یکی دیگر از مزایای استفاده از شکلات‌های تبلیغاتی است. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به این خوراکی خوشمزه علاقه‌ای نداشته باشد، بنابراین در هر شرایطی استفاده از آن یک روش تبلیغاتی مثبت خواهد بود.

۴. تنوع طرح و مدل

تنوع طرح و مدل مزیت مهم استفاده از شکلات برای تبلیغات است. شکلات‌ها از نظر طعم، بو و اسانس، شکل ظاهری، نحوه تولید و حتی روش‌های بسته بندی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. به همین دلیل مجموعه‌هایی که قصد تبلیغ دارند امکان استفاده از این محصول به خلاقانه‌ترین شکل ممکن را دارند. تنوع طرح و مدل شکلات‌های تبلیغاتی به حدی زیاد است که یک مجموعه می‌تواند در هر بار تبلیغ مدل خاصی از شکلات‌ها را به مشتریان خود ارائه کند و همین موضوع این محصول را به کاربردی‌ترین ابزار تبلیغ هم تبدیل می‌کند.

 

 

 

کاربردهای شکلات در تبلیغات

همان‌طور که گفته شد به دلیل تنوع بالای انواع شکلات، این محصول یکی از کاربردی‌ترین ابزار تبلیغات است. شکلات‌هایی با آرم و لوگوی یک برند یا کسب و کار خاص را می‌توان به شیوه‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد که نوع جذب مشتری در هر کدام متفاوت است. بعضی از رایج‌ترین کاربردهای شکلات برای تبلیغات موارد زیر می‌باشد.

۱. استفاده در مراسم افتتاحیه

اولین کاربرد شکلات‌های تبلیغاتی استفاده در مراسم افتتاحیه است. در یک افتتاحیه بزرگ و رسمی یا صمیمی و کوچک برای کسب و کار، هیچ چیز به اندازه مربوط بودن همه جزئیات به کسب و کار جذابیت ندارد. حال تصور کنید که حتی شکل ظاهری پوسته شکلات‌ها هم آرم و لوگوی کسب و کاری باشد که در حال افتتاح است. قطعا این موضوع افتتاحیه و به دنبال آن کسب و کار، محصول یا خدمت را به یادماندنی‌تر می‌کند.

۲. هدیه مناسبت‌ها

از دیگر کاربردهای شکلات برای تبلیغات می‌توان به مفید و کاربردی بودن این محصول به عنوان هدیه مناسبت‌ها اشاره کرد. شکلات را می‌توان در اعیادی مانند نوروز، عید غدیر یا مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و بسیاری موارد دیگر به عنوان هدیه‌ای برای اعضای سازمان، مشتریان وفادار و حتی مشتریانی که در روزهای نزدیک به آن مناسبت خرید می‌کنند یا قصد خرید دارند، استفاده کرد.

ادامه مطلب
انواع طراحی بسته بندی از نظر جنس مواد

۳. هدیه همراه خرید

شکلات به عنوان هدایای تبلیغاتی همراه خرید هم بسیار کاربردی است. با استفاده از این کاربرد می‌توان محصولی که شکلات برای خرید آن هدیه داده شده است را به شکل بهتری به مشتریان قبلی و جدید معرفی کرد و احتمال خرید محصول توسط مشتریان را افزایش داد.

۴. مشوق مشتریان برای خرید

شکلات تبلیغاتی همچنین می‌تواند مشوق مشتریان برای خرید هم باشد. برای مثال می‌توان به تعداد مشخصی از مشتریانی که در یک بازه زمانی خرید می‌کنند، شکلات را در کنار خرید یا به عنوان تشکر از خرید هدیه داد و به این شکل تبلیغ کسب و کار و برند خود را به شکل موثرتری انجام داد.

۵. کاربردهای خیرخواهانه

در نهایت شکلات را می‌توان برای کاربردهای خیرخواهانه استفاده کرد و از این طریق تبلیغ و جذب مشتری را نیز انجام داد. برای مثال می‌توان در رویدادهایی که به نفع خیریه برگزار می‌شوند با شکلات دارای لوگوی برگزار کننده رویداد تشکر کرد یا این محصول را با لوگویی خاص به فروش رساند و مبلغ حاصل از فروش را با اعلام عمومی به خیریه تقدیم کرد. این کار محصول را با بهترین خاطره در ذهن مشتریان ثبت می‌کند.

 

 

 

تهیه شکلات تبلیغاتی

برای تهیه شکلات تبلیغاتی، کافی است سری به شرکت‌های تبلیغاتی بزنید تا شکلات و دیگر محصولاتی که تبلیغ می‌کنند را مشاهده کنید. البته برای سفارش شکلات‌های تبلیغاتی و تهیه آن‌ها بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید، برای مثال قبل از سفارش تبلیغ با انواع شکلات آشنا باشید تا بهترین نوع آن را تهیه کنید. همچنین نحوه پذیرایی و ارائه شکلات به مشتریان را نیز در نظر داشته باشید و بر اساس آن بهترین نوع تهیه این محصول را انتخاب کنید.

 

 

نتیجه‌گیری 

شکلات تبلیغاتی خوشمزه‌ترین نوع تبلیغات است که بسیار موثر نیز می‌باشد. این تبلیغات به یادماندنی، یکی از شیوه‌های جدید و خاص تبلیغات است که در بیشتر موارد نتیجه‌گیری مثبتی دارد. امروزه بیشتر مجموعه‌هایی که در زمینه چاپ و تبلیغ فعالیت می‌کنند، این محصول را هم در میان محصولات خود به فروش می‌رسانند و شرکت مجریان هم یکی از آن‌ها است که میتوانید برای خرید هدایای تبلیغاتی آخر سال، در کنار خرید سررسید و یا لیوان حرارتی تبلیغاتی ، این شکلات هارا نیز تهیه کنید و به مخاطبان خود ارائه دهید. در مجموعه ما انواع مختلف شکلات‌ها از نظر شکل، طعم و اندازه با شکیل‌ترین بسته‌بندی‌ها با برند شخصی شما آماده می‌شوند تا خاص‌ترین هدیه تبلیغاتی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشید. علاوه بر این شما میتوانید برای مشاوره جهت دریافت خدمات طراحی جلد کتاب خلاقانه و سایر خدمات طراحی ، با مشاوران مجموعه مجریان ، از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، در ارتباط باشید

 

 

سوالات متداول 

۱. شکلات تبلیغاتی چیست؟

شکلات تبلیغاتی در واقع همان شکلات عادی است که بسته بندی یا شکل ظاهری خود شکلات یادآور برند یا مجموعه‌ای خاص است.

۲. کاربردهای شکلات در تبلیغات چیست؟

شکلات را می‌توان به عنوان هدیه برای خرید، تشویق مشتریان به خرید، کاربردهای خیرخواهانه و پذیرایی در مراسم‌های خاص استفاده کرد.

۳. اهمیت استفاده از شکلات در برندینگ و معرفی محصول چیست؟

با توجه به محبوبیت و تازه بودن استفاده از شکلات در تبلیغات، این روش یکی از بهترین شیوه‌های برندینگ است که تمام کسب و کارها باید در یکی از مراحل کاری خود از آن استفاده کنند.

۴. در استفاده از شکلات برای تبلیغ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نوع استفاده و کاربرد شکلات، کیفیت و علت سفارش آن از مهم‌ترین نکاتی هستند که در استفاده از شکلات برای تبلیغات باید به آن‌ها توجه کرد.

 

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *