تاریخچه طراحی لوگو |چاپخانه مجریان

تاریخچه طراحی لوگو؛ هر آنچه باید در مورد گذشته لوگو بدانید

تاریخچه طراحی لوگو

لوگو چیست ؟ در این مطلب میخواهیم به تاریخچه طراحی لوگو بپردازیم . آنچه ما به عنوان طراحی لوگو در نظر می گیریم تصاویر ساده و نمادین که نشان دهنده برندهای فردی هستند و اغلب یک پدیده مدرن در نظر گرفته می شود. اما انسان‌ها صدها و حتی هزاران سال است که با استفاده از نمادها و علائم امضا، خود را شناسایی و متمایز می‌کنند. در واقع، بسیاری از کارهای طراحی نمادین در طول تاریخ ثبت شده، تماماً در مورد ارتباط بصری هویت است. تاریخچه لوگوها به نشان های خانوادگی باستانی، هیروگلیف ها و نمادگرایی باز می گردد. نسخه های اولیه لوگوها در قرون وسطی (حدود ۱۳۰۰ پس از میلاد) توسعه یافتند، زیرا مغازه ها و میخانه ها از علائم برای نشان دادن آنچه انجام می دادند استفاده می کردند. اولین طرح های لوگوی مدرن در اوایل دهه ۱۹۰۰ ایجاد شد و در کنار چاپ انبوه تکامل یافت. در این مقاله از وبسایت مجریان در رابطه با تاریخچه طراحی لوگو و هر انچه که در مورد ان است خواهیم پرداخت.

 

مبانی باستانی نمادگرایی در هنرهای گرافیکی

بین ۷۰۰۰۰ سال قبل تا ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد، مردمان بدوی از سراسر جهان با نقاشی حیوانات در غارها، پایه های هنر گرافیک را بنا نهادند. در حدود ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد، مردم آشور، مصر، کارتاژ، ایران، ماد و سومر سفال‌هایی ساختند که اطلاعات زیبایی‌شناختی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی و مذهبی را در اختیار مردم قرار می‌داد. حتی در این گستره های دور و ابتدایی تاریخ، مردم و فرهنگ ها خود و ایده هایشان را با نمادها و تصاویر نشان می دادند. در هیچ کجای مصر باستان که از هزاره چهارم قبل از میلاد شروع می شود، آشکارتر نبود. مصریان نه تنها هیروگلیف، یک سیستم نوشتاری رسمی، که در آن تصاویر بیانگر کلمات یا صداها بود، توسعه دادند، بلکه هنرمندانی پرکار نیز بودند. نقاشی‌ها و مجسمه‌های آن‌ها شامل تصاویر نمادین و رنگ‌هایی بود که معانی خاصی داشتند. بین سال های ۲۱۲۵ تا ۱۹۹۱ قبل از میلاد، شبکه ها در طرح های مصری ظاهر شدند. این توسعه برای طراحی لوگو ضروری است، زیرا تضمین می کند که هنرمندان به طور موثر نسبت ها را حفظ می کنند و بازتولید یکنواخت از همان طرح را تضمین می کند. نه اینکه بگوییم مصری ها در استفاده نمادین از تصاویر انحصار داشتند. در همین بازه زمانی، ریشه های خوشنویسی در قالب شخصیت ها در چین توسعه یافت. در اینجا هر کلمه یا ایده نماد خاص خود را داشت و این پایه بر زبان‌های بعدی تأثیر گذاشت، حتی آنهایی که کمتر بصری بودند.

ادامه مطلب
مقایسه خودکار تبلیغاتی خودنویس تبلیغاتی (روان نویس تبلیغاتی) 

 

تاریخچه طراحی لوگو از دوران باستان تا امروز

تاریخچه طراحی لوگو را می‌توان به زمان انسان‌های اولیه برگرداند که برای انتقال هر مفهومی به هم نوعان خود، نقاشی‌هایی را بر روی صخره‌ها و دیواره‌های غار می‌کشیدند و به این ترتیب بود که اولین نمونه طراحی گرافیک ایجاد شد. چندین هزار سال پیش، در دوران یونان باستان، اولین آرم و لوگو تولید شد، ایده لوگو از دو منبع گرفته شده است. نشانه ها و آرم ها توسط یونانیان باستان برای دریافت ارتباطات رمزگذاری شده و مخفی و همچنین برای ایجاد قوانین مناسب استفاده می شد. شایان ذکر است که آنها بعداً از این لوگو برای نوشتن و ارسال پیام های دیگر به یکدیگر استفاده کردند. آشوری‌ها به‌عنوان اولین تولیدکنندگان فولاد، نشانه‌های خود را روی شمشیرها و تجهیزات جنگی خود حک می‌کردند تا خود را از کشورهای دیگر متمایز کنند. این علامت‌ها به آشوری‌ها امکان می‌داد تا مالکیت ابزارهایی را که تولید می‌کردند ادعا کنند، و چیزی که امروزه به عنوان حق چاپ شناخته می‌شود، به وجود آمد.

 

عصر جدید طراحی لوگو

به صورت کلی تاریخچه ای که در رابطه با  طراحی لوگو وجود دارد را می توان به دو دوره تقسیم کرد: قدیمی و مدرن، که دوره قدیم به زمانی قبل از معرفی اینترنت اشاره دارد. در روزهای اولیه اینترنت، طراحان تلاش کردند تا با ترسیم موضوعات و اشکال مختلف از دنیای واقعی به شیوه‌ای خارق‌العاده و شبیه‌سازی شده، آرم‌ها را با دقت به تصویر بکشند، تکنیکی که به نام اسکئومورفیسم شناخته می‌شود. Skeumorphism یک سبک طراحی است که در دهه ۱۹۸۰ به عنوان تقریبی از محیط واقعی ایجاد شد. استیو جابز، خالق اپل، به عنوان یکی از پیشینیان رویکرد طراحی اسکئومورفیسم در عصر مدرن در نظر گرفته می شود. از آنجایی که علم بازاریابی در این دوره پیشرفت زیادی کرد و ارزش برندسازی برای صاحبان مشاغل مختلف فاش شد، فرآیند ایجاد لوگو توسط شرکت‌ها در قرن بیستم بسیار جدی‌تر گرفته شد. در نتیجه، طراحی لوگو جلوه جدیدی به خود گرفت. ابتکار عمل را به دست گرفت و به سمت مدرن سازی حرکت کرد. حلقه های المپیک به عنوان یک علامت تجاری معروف در آغاز قرن بیستم توسعه یافتند و محبوبیت آن تا به امروز کاهش نیافته است. در این قرن، قدرتمندترین شرکت ها لوگوی خود را ایجاد کردند. سازمان‌های معروف زیر را می‌توان در میان این شرکت‌های طراحی لوگو ذکر کرد. بسیاری از شرکت هایی که در بالا ذکر شد تنها از طریق طراحی لوگو و حتی طراحی مجدد لوگو درآمد زیادی به دست آورده اند. باید توجه داشته باشید که علاوه بر کیفیت خوب محصولات این شرکت ها، دومین دلیل خرید از آنها، تبلیغات همه جانبه با استفاده از شعارهای تبلیغاتی و نشان متمایز آنهاست.

ادامه مطلب
سفارش و چاپ آفتابگیر ماشین

 

تاریخچه طراحی لوگوی غربی

قبل از پرداختن به تاریخچه طراحی لوگو در غرب، درک این نکته مهم است که جهان غرب به مناطق، ملت‌ها و بسیاری از کشورهای غربی کره زمین اشاره دارد که مهمترین آنها کشورهای قاره استرالیا، آمریکا و اروپایی هستند. آلمان پیشگام در استفاده از طراحی لوگو در دنیای غرب است. خانواده های اشرافی آلمانی جزو اولین خانواده هایی بودند که از لوگو در دنیای غرب استفاده کردند. کابوی‌های غربی با آهن داغ تابلوهایی را روی حیوانات حک می‌کردند تا بین گاو، اسب و سایر حیوانات تمایز قائل شوند تا کسی نتواند اموال آنها را بدزدد و بگیرد. برده داران غربی از رویه هات استامپ برای مجازات و شناسایی صاحب بردگان آفریقایی استفاده کردند. لوک خوش شانس یک تصویر فوق العاده از یک گاوچران است. البته لوک خوش شانس یکی از نمونه های طراحی انیمیشن، آثار هنری و طراحی لوگو است که عملاً همه ما، چه پیر و چه جوان، با کارتون های لوک خوش شانس و ماجراجویی های لوک با اسب و سگش همراه آشنا هستیم.

 

چکیده کلی و کلام آخر

لوگو یک عنصری است که هر سازمان بنا به سلیقه و فکر صاحب نظران آن کسب وکار آن را طراحی و سپس اجرا می کنند. همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم تاریخچه طراحی لوگو مربوط به سالیان بسیار پیشین است که توسط بسیاری از تمدن ها دست به دست توسعه پیدا کرده است. امروزه به لطف تکونولوژی افراد بسیار زیادی لوگوهای تجاری و سازمانی بسیار حرفه ای را طراحی می کنند که قالب آنها از موضوعاتی مانند طبیعت، دریا، افسانه ها و فلسفه الهام می گیرد و مانند طراحی اوراق اداری طراحی هم مهم است. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مطلب گذاشتید بسیار سپاسگذاریم. شما میتوانید برای مشاوره جهت دریافت خدمات طراحی جلد کتاب خلاقانه و سایر خدمات طراحی ، با مشاوران مجموعه مجریان ، از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، در ارتباط باشید

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *