طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای چیست؟ سفارش ، هزینه ها و مراحل طراحی

فرآیند طراحی لوگو حرفه ای را می توان به سختی تعریف کرد، هر طراح گرافیکی رویکرد خاص خود را برای توسعه یک لوگو حرفه ای دارد. ما اینجا هستیم تا یک فرآیند کلی طراحی لوگو را بیان کنیم که می توانید از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تحقیق و تحلیل را با نبوغ خلاقانه ترکیب کنید تا یک طراحی لوگو حرفه ای ایجاد کنید. در زیر ۷ مرحله اساسی برای توسعه لوگو آورده شده است که با نمونه هایی کامل می شود که فرآیند را در عمل نشان می دهد.

 

۷ مرحله برای طراحی لوگو حرفه ای چیست؟


مرحله ۱:
برند را ارزیابی کنید.

مرحله ۲: تحقیق در مورد صنعت.

مرحله ۳: فهرستی از محل استفاده از لوگو تهیه کنید.

مرحله ۴: انواع مفاهیم لوگو را ترسیم کنید.

مرحله ۵: پیش نویس های دیجیتال را در نرم افزار برداری ایجاد کنید.

مرحله ۶: فایل های لوگوی نهایی را آماده و تحویل دهید.

 

مرحله ۱: ارزیابی نام تجاری

اولین قدم شما در فرآیند طراحی لوگو حرفه ای این است که بفهمید برند چه چیزی را تجسم می کند و اهداف کسب و کار چیست. این به عنوان مرحله کشف مشتری شناخته می شود. برای طراحی لوگو یک اندازه برای همه وجود ندارد  یک لوگو فقط به خوبی نشان دهنده یک تجارت است، بنابراین مؤثر نخواهد بود مگر اینکه ابتدا بدانید که برند چه نوع تأثیرگذاری را هدف قرار داده است.

بسیاری از اطلاعاتی که نیاز دارید باید در خلاصه طراحی باشد، اما همیشه مشتریانی هستند که نمی توانند آنچه را که می خواهند بیان کنند یا خودشان نمی دانند، و این بر عهده طراح است که این اطلاعات را بیرون بکشد. و حتی در مورد جزئی‌ترین و به‌خوبی‌ترین خلاصه‌ها، طراحان باید عمیق‌تر بررسی کنند – با کلماتی فراتر از بیانیه رسمی شرکت، احساس مشتری را در مورد کسب‌وکار خود و کارهای عالی که انجام می‌دهند را بررسی کنند. هر ذره بینشی که می توانید در مورد شرکت و افرادی که آن را تشکیل می دهند به موفقیت طراحی شما در طولانی مدت کمک کند.

در اینجا فقط چند سوال کلی وجود دارد که می توانید برای شروع تحقیقات مشتری خود با آنها شروع کنید:

  • چرا به دنبال طراحی لوگو حرفه ای هستید؟ سعی می کنید چه مشکلی را حل کنید؟
  • اگر برند شما یک شخص بود، از چه صفت هایی برای توصیف آن استفاده می کردید؟
  • صدای برند شما چیست؟
  • کدام باورها و ارزش ها برای برند شما مهم هستند؟
  • پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما چیست؟
  • شرکت شما چه چیزی را ارائه می دهد که رقبای شما ارائه نمی دهند؟
  • شما می خواهید مشتریان شما برند شما را برای دوستان خود چگونه توصیف کنند؟

البته، اینها دقیقاً سؤالات طراحی نیستند، این سؤالات بیشتر به حوزه برندسازی مربوط می شود. اما با توجه به اینکه لوگوها یکی از قوی ترین وسایل شما برای برندسازی هستند، پرسیدن این سوالات اولین قدم ضروری است. ارزیابی یک برند یکی از اولین گام ها در فرآیند طراحی لوگو حرفه ای است . ما از مشتریان می‌خواهیم ویژگی‌های خود را در برخی از حوزه‌های اصلی تعریف کنند تا طراحان قبل از شروع، ایده خوبی از هویت برند داشته باشند. حتی صرف تنها ۵ دقیقه برای در نظر گرفتن اینکه یک نام تجاری بر اساس این معیارها قرار می‌گیرد، می‌تواند به شما کمک کند تا بعداً سؤالات پیچیده‌تری درباره برند تدوین کنید. این خود یک گام مهم از ایجاد یک یرند حرفه ای است.

ادامه مطلب
بهترین هدیه تبلیغاتی برای معرفی یک برند چیست؟ + معرفی

 

پایان مرحله ارزیابی برای طراحی لوگو حرفه ای

در پایان این مرحله، شما باید برداشت آگاهانه خود را از برند داشته باشید. از اینجا می توانید طوفان فکری را برای تقطیر این اطلاعات به کلمات و عبارات کلیدی شروع کنید. یکی از روش‌های محبوب طوفان فکری، نقشه‌برداری ذهنی است که در آن طراحان برداشت‌های کلی برند خود را می‌گیرند و آن‌ها را به ایده‌های مرتبط گسترش می‌دهند.

 

مرحله ۲: تحقیق در مورد صنعت

هیچ برندی در خلاء وجود ندارد. هر شرکتی مجبور است با استانداردهای صنعت خود مقابله کند، حتی اگر همه تلاش خود را برای برجسته شدن انجام دهد. بنابراین گام بعدی در فرآیند طراحی لوگو حرفه ای ، تحقیق در مورد نوع لوگوهایی است که رقبا و رهبران صنعت دارند. به این مرحله کشف صنعت گفته می شود. از طراحی لوگو حرفه ای دیگر در صنعت خود می توانید موارد زیر را جمع آوری کنید:

چه تکنیک های لوگو برای صنعت شما کار می کند، به عنوان مثال، رنگ های برند یا اشکال خاص

چه تکنیک های لوگو بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند، تا جایی که شخصیت خود را از دست می دهند

چه تکنیک های لوگو نادیده گرفته می شوند، که ممکن است الهام بخش راه هایی برای برجسته شدن باشد

چه نوع مشتریانی بر صنعت شما تسلط دارند (یا رقبای شما ترجیح می دهند کدام مشتریان را هدف قرار دهند)

 

مرحله ۳: فهرستی از محل استفاده از طراحی لوگو حرفه ای تهیه کنید

درست مانند استراتژی برند، فضای فیزیکی یا دیجیتالی که لوگو اشغال می کند نیز باید انتخاب های طراحی شما را مشخص کند. تحقیق کنید که در آن لوگو حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.  این مرحله به عنوان مرحله کشف برنامه شناخته می شود. اگرچه ممکن است هنوز فهرست کاملی نداشته باشید، اما هرچه زودتر بتوانید نحوه استفاده از طراحی لوگو حرفه ای خود را پیش بینی کنید، برای توسعه لوگو بهتر است. جایی که به لوگوی خود نیاز دارید ممکن است مدل رنگ، شکل یا حتی نرم افزار طراحی مورد استفاده را تعیین کند.

 

سآخت لوگو

 

مرحله ۴: طرح انواع مفاهیم طراحی لوگو حرفه ای

اگر از قبل ایده هایی برای طراحی لوگو حرفه ای دارید، ممکن است وسوسه شوید که به سمت نرم افزار طراحی لوگو بروید . اما قبل از اینکه طرح نهایی خود را به صفر برسانید، کمی زمان بگذارید و ایده های زیادی را ترسیم کنید. طراحی ارزان، آسان و سریع است، اما مهمتر از همه، یک ابزار طوفان فکری موثر است.

مجموعه ای از ایده های مختلف لوگو را ترسیم کنید تا ببینید که آنها در خارج از ذهن شما چگونه به نظر می رسند. برای یک چیز، عمل طراحی به تنهایی می تواند آب خلاقیت را به جریان بیاندازد. اما نکته مهمتر، ترسیم طیف گسترده ای از مفاهیم به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه. متوجه رشته‌ها یا تم‌های خاصی می‌شوید که دوست دارید، و می‌توانید عناصر مختلف را با هم ترکیب کنید تا زمانی که به یکی از موضوعات عالی برسید.

ادامه مطلب
چاپ فولدر تبلیغاتی با چه قالبی بهتر است ؟

 

مرحله ۵: ایجاد پیش نویس های دیجیتال در نرم افزار برداری

در حال حاضر، شما باید یک smorgasbord درهم و برهم از طراحی لوگو حرفه ای و همچنین درک بهتری از آنچه می خواهید لوگوی نهایی شبیه به آن باشد، داشته باشید. از این طرح ها، حدود ۳ مورد از بهترین طرح های خود را بردارید و آنها را در نرم افزار طراحی خود بازسازی کنید. اینجاست که لوگوی نهایی شما شروع به شکل گیری می کند.

اکنون می توانید تمام آن تصمیمات حیاتی طراحی را که در مرحله طراحی نتوانستید بگیرید، داشته باشید. در پیش نویس دیجیتال خود، می توانید رنگ های لوگو و همچنین تایپوگرافی را آزمایش کنید.

 

مرحله ۶: فایل های لوگوی نهایی را آماده و تحویل دهید

با نهایی شدن لوگوی شما، وقت آن است که فایل های نهایی خود را تحویل دهید! شما باید مشخص کنید که مشتری شما به چه فایل های طراحی در شروع فرآیند نیاز دارد (در صورتی که نیازهای خاصی داشته باشد). اما به طور کلی، بهتر است شامل موارد زیر باشد:

اگر از فونت استاندارد استفاده می کنید (برخلاف حروف سفارشی)، باید متن را نیز مشخص کنید. در غیر این صورت، فونت در رایانه هایی که آن را نصب نکرده اند تغییر می کند. همچنین باید مشتری را از فونت‌هایی که در لوگو استفاده می‌شود مطلع کنید، در صورتی که برای پروژه‌های برندسازی آینده به آن‌ها نیاز داشته باشند (توصیه می‌شود که اکثر مجوزهای فونت از مشتری می‌خواهند که آن را خودش خریداری کند).

این همه اطلاعاتی است که گنجاندن آنها در راهنمای سبک برند عالی است. این نه تنها تضمین می کند که لوگوی شما تا مدت ها پس از رفتن شما به درستی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه هدیه ای عالی برای مشتری است و اعتماد آنها را نسبت به دیدگاه برندی که برای آنها ساخته اید افزایش می دهد.

 

توسعه لوگوی هوشمند به برندها جان می بخشد

می توان گفت که طراحی عالی مستلزم استعداد است، اما هرگز نمی توانید به طور قطع بدانید که این به چه معناست یا آن را دارید یا خیر. چیزی که می توانید با اطمینان بگویید این است که لوگوهای عالی تصادفی به وجود نمی آیند. آنها نتیجه تفکر انتقادی، بازجویی، همکاری، کاوش، شکست و شروع دوباره هستند.

هر جزئیات لوگوی شما  رنگ ها، فونت ها، اندازه ها، شکل ها و موارد دیگر می تواند بر نوع تاثیری که بر روی مشتریان می گذارد تاثیر بگذارد. اگرچه در پایان روز ممکن است لوگوی شما با تک تک بینندگان طنین انداز نشود، یک فرآیند طراحی لوگو قوی بهترین فرصت شما برای زنده کردن دیدگاه برندتان است. آیا می خواهید در مورد طراحی لوگو بیشتر بدانید؟ مقاله وبسایت سررسید مجریان را در مورد نحوه طراحی لوگو حرفه ای بررسی کنید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *