لیوان تبلیغاتی چیست|چاپخانه مجریان

کاربرد لیوان در تبلیغات چیست؟ ابزاری برای معرفی کسب و کارها

لیوان تبلیغاتی چیست ؟ لیوان جز کدام گروه از کالاهای تبلیغاتی است؟ مزایای استفاده از لیوان تبلیغاتی چیست؟ در طراحی لیوان تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه روش‌‌هایی برای استفاده از لیوان در تبلیغات وجود دارد؟ لیوان مناسب تبلیغات کدام گروه از کسب و کارها است؟ هزینه طراحی و ساخت لیوان تبلیغاتی به چه صورت است؟ کاربرد لیوان در تبلیغات چیست؟ ابزاری برای معرفی کسب و کارها و گزینه‌ای مناسب به عنوان هدایای تبلیغاتی ارزان را در این مطلب از مجریان معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال یک هدیه خوب برای تبلیغات کسب و کار خود هستید و هنوز چیزی انتخاب نکرده‌اید با ما همراه باشید تا لیوان تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم.

لیوان تبلیغاتی چیست؟

لیوان تبلیغاتی چیست ؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است زیرا اگر با نوع تبلیغاتی این محصول هم آشنا نباشید، انواع ساده آن را مشاهده کرده‌اید و حتی تعداد زیادی از آن را در خانه دارید. لیوان تبلیغاتی نوعی لیوان معمولی است که متناسب با برند و هدف یک کسب و کار از تبلیغات طراحی شده است. در واقع برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال که لیوان تبلیغاتی چیست؟ می‌توان اینطور گفت که این محصول هم یکی از کالاهایی که با هدف تبلیغات پیام و لوگوی یک مجموعه، به طور سفارشی و مطابق با طرح مورد نظر آن مجموعه آماده‌ سازی می‌شود. لیوان یکی از پرکاربردترین کالاهای تبلیغاتی و البته قدیمی ترین محصولی است که برای تبلیغات استفاده می‌شود. برخلاف بسیاری از محصولات تبلیغاتی این کالا حتی خارج از فضای تبلیغات هم به صورت سفارشی قابل آماده سازی است، به همین دلیل نسبت به دیگر محصولات طرفداران بیشتری دارد و استفاده از آن به عنوان هدیه تبلیغاتی مناسب‌تر است.

 

انواع لیوان‌های تبلیغاتی

لیوان وسیله کاربردی برای تبلیغات است. یکی از دلایلی که باعث کاربردی بودن این کالا در تبلیغات می‌شود، تنوع بالای مدل‌های این محصول است. این موضوع کمک می‌کند که امکان تهیه لیوان تبلیغاتی با هر بودجه، سلیقه و شرایطی وجود داشته باشد. برای مثال اگر بودجه زیادی برای تهیه هدیه تبلیغاتی مجموعه خود در نظر دارید و لیوان تبلیغاتی انتخاب شما است، بهتر است این محصول را از جنس سرامیکی یا چینی انتخاب کنید اما اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید یا هدف شما از تهیه این محصول، تبلیغات به صورت انبوه در یک همایش یا گردهمایی است لیوان کاغذی گزینه‌ای مناسب‌تر برای شما خواهد بود‌. از انواع لیوان‌‌های تبلیغاتی می‌توان به لیوان سرامیکی، لیوان کریستالی، لیوان چینی، لیوان یخی، لیوان حرارتی و بسیاری مدل‌های دیگر اشاره کرد.

۱. لیوان کریستالی

یکی از انواع لیوان‌های تبلیغاتی، لیوان کریستالی است که در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. لیوان‌های از جنس کریستال انتخاب خوبی برای استفاده روزمره در منزل هستند و حتی برای هدیه به دوستان و عزیزان هم کاربردی هستند اما به عنوان یک کالا برای چاپ تبلیغات گزینه مناسبی نیستند. کریستال حالت شفاف دارد و تبلیغات چاپی روی آن به خوبی نشان داده نمی‌شوند. بعلاوه نگهداری ظروف کریستالی چندان ساده نیست و کوچک‌ترین بی احتیاطی باعث شکستن این نوع لیوان می‌شود. با این حال اگر قصد استفاده از کریستالی برای تبلیغات مجموعه خود را دارید بهتر است آن را در اندازه کوچکتر آماده کنید تا وزن سنگینی نداشته و ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

۲. لیوان پلاستیکی

یکی از انواع پر مصرف لیوان در تبلیغات لیوان پلاستیکی است. این لیوان وزن بسیار پایینی دارد و به دلیل قیمت مناسب برای تبلیغات در تیراژ بالا مقرون به صرفه است. البته این دسته از لیوان‌ها به دلیل تنوع طرح و رنگ هم مورد توجه برندها برای تبلیغات خود هستند. البته در مورد استفاده از لیوان‌های پلاستیکی در تبلیغات باید به یک نکته مهم توجه کرد و آن کیفیت پلاستیکی است که در تولید لیوان استفاده می‌شود. پلاستیک فشرده که مقاومت بالایی داشته باشد، بهترین گزینه برای تولید و طراحی لیوان پلاستیکی تبلیغاتی است.

۳. لیوان کاغذی

از دیگر انواع لیوان‌هایی که برای تبلیغات قابل استفاده هستند، می‌توان به لیوان‌های کاغذی اشاره کرد. لیوان کاغذی هم مانند لیوان پلاستیکی از نظر قیمت مناسب است و امکان چاپ هر طرح و تصویری روی آن وجود دارد اما این نوع از لیوان‌ها یک مشکل بزرگ دارند و این مشکل، یک بار مصرف بودن آن‌ها است. برخلاف لیوان پلاستیکی که با تهیه نوع مقاوم آن امکان استفاده برای مدت زمان طولانی را دارد، لیوان کاغذی مناسب یک بار استفاده است و امکان شستن و استفاده مجدد از آن وجود ندارد. البته به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب این لیوان گزینه خوبی برای تبلیغات برند در همایش‌ها از طریق استفاده در پذیرایی است‌.

ادامه مطلب
بررسی بهترین هدایای مدیریتی

۴. لیوان یخی

یکی از جدیدترین انواع لیوان‌هایی که برای تبلیغات استفاده می‌شوند، لیوان یخی است. لیوان یخی، نوعی لیوان شیشه‌ای است که با شیشه‌های ضخیم و چند لایه تهیه می‌شود. وضعیت این لیوان مقاومت در برابر شکستن و ترک خوردن ناشی از سرد و گرم شدن است. هرچند شیشه هم مانند کریستال حالتی شفاف دارد اما این نوع لیوان به دلیل استفاده از شیشه ضخیم تقریباً مات است. این ویژگی کمک می‌کند که امکان رنگ آمیزی این لیوان به راحتی وجود داشته باشد و تبلیغات روی آن جلوه مناسبی داشته باشند. مزیت چاپ تبلیغات روی لیوان یخی ماندگاری بالای طرح و پاک نشدن آن در اثر شست و شو با مواد شوینده مختلف است.

۵. لیوان‌های حرارتی

لیوان‌های حرارتی از دیگر انواع لیوان تبلیغاتی هستند که به دلیل حالت خاصی که دارند، جذاب‌تر از دیگر انواع لیوان‌ها هستند. طرح چاپ شده روی این لیوان‌ها، با حرارت نوشیدنی‌های گرم و به مرور نمایش داده می‌شود. این حالت جذابیت زیادی دارد و این نوع از لیوان‌های تبلیغاتی را به گزینه‌ای مناسب برای هدیه به مشتریان خاص برند و همکاران تبدیل می‌کند. البته قیمت این نوع از لیوان‌های تبلیغاتی بیشتر از مدل‌های قبلی است و باید به این نکته هم توجه داشت.

۶. لیوان دمنوش ساز

از دیگر لیوان‌های تبلیغاتی می‌توان لیوان دمنوش ساز را نام برد. عمر استفاده از این نوع لیوان در تبلیغات چندان زیاد نیست اما بازدهی استفاده از آن به اندازه انواع دیگر و حتی بیشتر است. این لیوان مخصوص تهیه دمنوش و دارای درب است و هم در جنس سرامیکی و هم در جنس فلزی تولید می‌شود. با توجه به کاربردی بودن لیوان دمنوش ساز، این محصول علاوه بر کالای تبلیغاتی، یک هدیه تبلیغاتی ارزشمند نیز هست.

 

مزایای استفاده از لیوان تبلیغاتی چیست؟

با انواع مدل‌های لیوان تبلیغاتی آشنا شدید اما آیا می‌دانید که چرا این کالا علی‌رغم عمر نسبتا طولانی در تبلیغات هنوز هم کاربردی است و در واقع می‌دانید که مزایای استفاده از لیوان تبلیغاتی چیست؟ اولین مزیت این محصول تنوع مدل‌های آن است. لیوان تبلیغاتی نسبت به دیگر انواع کالاهای تبلیغاتی نظیر کلاه، جاسوئیچی، لباس و حتی ظروفی مانند بشقاب تبلیغاتی، تنوع بیشتری از نظر طرح، جنس و رنگ دارد. همچنین لیوان در هر شرایطی کاربردی است و تفاوتی ندارد که لیوانی ساده و تزئینی باشد یا لیوانی که روی آن تبلیغاتی چاپ شده است.

از دیگر مزایای استفاده از لیوان در تبلیغات می‌توان به پر مصرف بودن این محصول اشاره کرد. لیوا‌ن‌ یکی از ظروفی است که در طول روز، بارها و بارها استفاده می‌شود و باز هم تفاوتی ندارد که طرح و مدل لیوان از چه نوعی باشد. یکی دیگر از مزایای استفاده از لیوان در تبلیغات قیمت مناسب این محصول نسبت به بعضی از انواع کالاهای تبلیغاتی است. به علاوه لیوان علاوه بر یک کالای تبلیغاتی برای چاپ و تولید در تیراژ بالا، یک هدیه تبلیغاتی مناسب برای اهدا به کارمندان در اعیاد، مشتریان خاص و همکاران نیز هست. لیوان‌ها به خصوص اگر جنس خوبی داشته باشند، دوام بالایی دارند و به دلیل استفاده همیشگی برند شما را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کنند.

 

انواع روش‌های تبلیغات با لیوان

کاربردهای لیوان برای تبلیغات بسیار زیاد است و هر چند حالت عادی استفاده از لیوان یعنی اهدای آن به مشتریان هم باعث دیده شدن تبلیغ می‌شود اما با کمی دقت و خلاقیت می‌توان این محصول را به روش‌های بهتر و موثرتری استفاده کرد تا تبلیغات چاپ شده روی آن بهتر دیده شوند. از انواع روش‌های تبلیغات با لیوان های مخصوص و سفارشی سازی شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. استفاده در همایش‌ها

اولین روش استفاده از لیوان برای تبلیغات، استفاده در همایش‌ها است. پذیرایی بخش ثابت همایش‌ها با هر تعداد شرکت کننده است. با چاپ تبلیغات روی لیوان و استفاده از لیوان‌های طراحی شده با آرم و نشان برند، می‌توان تبلیغ را در سطح انبوه و به شکل راحت‌تری انجام داد. رویدادها، نمایشگاه‌های بزرگ و حتی دورهمی‌های کاری از دیگر محل‌هایی هستند که تبلیغات روی لیوان در آن‌ها به بهترین شکل دیده می‌شود.

۲. هدیه به مشتریان

بسیاری از کسب و کارها در ایام خاص مانند اعیاد یا سال نو هدایایی برای مشتریان ویژه خود آماده می‌کنند. هدیه به مشتریان، تاثیر زیادی در ماندگار کردن برند در ذهن آنها دارد. بسیاری از مشتریان با مشاهده هدیه تبلیغاتی شما برای خرید مجدد از مجموعه ترغیب می‌شوند. لیوان به خصوص لیوان‌های حرارتی یا دمنوش ساز گزینه‌ای مناسب برای هدیه به مشتریان است. لیوان برای آماده سازی و استفاده در یک ست هدیه تبلیغاتی هم انتخابی مناسب است.

 

انواع روش‌های چاپ تبلیغات روی لیوان

یکی دیگر از مزایای استفاده از لیوان برای تبلیغات، تنوع روش‌های چاپ تبلیغات است. این موضوع به مدیریت راحت‌تر هزینه تبلیغات چاپی کمک زیادی می‌کند. از انواع روش‌های چاپ تبلیغات روی لیوان می‌توان به چاپ سابلیمیشن اشاره کرد. در این روش چاپ که رایج‌ترین روش چاپ لوگو و تصویر روی محصولات و اشیا است، رنگ از روی کاغذ مخصوص که دارای چسبندگی است روی شی مورد نظر منتقل شده و چاپ می‌شود. در این حالت تنها رنگ تصویر روی محصول چاپ می‌شود و لایه اضافه‌ای به محصول اضافه نمی‌شود. در نتیجه احتمال پاک شدن تبلیغ از روی محصول به حداقل می‌رسد.

ادامه مطلب
مشاور تبلیغاتی کیست و چه وظایفی دارد؟

در چاپ سابلیمیشن طرح با جوهر رنگی روی کاغذی مخصوص قرار می‌گیرد، سپس کاغذ را روی سطح مورد نظر چسبانده و تحت فشار و حرارت قرار می‌دهند. جوهر در اثر حرارت از حالت جامد به گاز تبدیل شده و به سطحی که روی آن چسبانده شده منتقل می‌شود. این روش را چاپ حرارتی تبلیغ هم می‌نامند که روی سطوح صاف قابل انجام است. در این روش چاپ از دستگاه پرس حرارتی مخصوص و چسب نسوز برای چسباندن و ثابت نگه داشتن کاغذ روی لیوان استفاده می‌شود.

از دیگر انواع روش‌های چاپ تبلیغات روی لیوان می‌توان به چاپ سیلک اشاره کرد. در این روش یک پارچه توری مخصوص روی لیوان پوشانده شده و شابلون طرح روی آن قرار می‌گیرد، سپس قسمت‌هایی که نیازی به رنگ شدن ندارند مسدود شده و سوراخ‌های پارچه در قسمت‌های طرح باز می‌مانند. رنگ با غلطک روی پارچه زده می‌شود و طرح روی لیوان منتقل می‌شود. البته چاپ سیلک نسبت به چاپ حرارت چندان ماندگار نیست.

 

نکات مهم برای انتخاب لیوان تبلیغاتی

حال که می‌دانید لیوان تبلیغاتی چیست و چه انواعی دارد، انتخاب نوع مناسب این محصول برای چاپ تبلیغ ساده‌تر می‌شود. با این حال برای استفاده موثرتر از این کالا در تبلیغات بهتر است به چند نکته دیگر هم توجه کرد. از نکات مهم برای انتخاب لیوان تبلیغاتی می‌توان به تناسب طرح لیوان با مخاطبین هدف اشاره کرد. برای مثال اگر لیوان تبلیغاتی را به عنوان هدیه به کارمندان خانم استفاده می‌کنید بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید. همچنین دقت به اندازه لیوان هم در استفاده از این محصول برای تبلیغات اهمیت زیادی دارد. لیوان بیش از اندازه بزرگ وزن سنگینی دارد و معمولا کاربردی نیست و لیوان کوچک هم تبلیغات را به خوبی نمایش نمی‌دهد. بهترین سایز برای چاپ و تولید لیوان تبلیغاتی، سایز متوسط است. از دیگر نکات مهم برای انتخاب و تهیه لیوان تبلیغاتی، دقت به بسته بندی این محصول است. اگر لیوان را به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنید، بهتر است یک بسته بندی شکیل و مناسب را برای آن انتخاب کنید تا تاثیر بهتری در ذهن مخاطب داشته باشید.

 

نتیجه گیری 

در این مطلب تلاش کردیم تا کامل‌ترین پاسخ به این سوال که لیوان تبلیغاتی چیست را ارائه دهیم. اگر قصد استفاده از لیوان برای تبلیغات را داشته باشید، این مطلب کمک زیادی در انتخاب بهترین نوع آن خواهد کرد. با این حال اگر نیاز به راهنمایی‌های بیشتر یا مشاهده سایر محصولاتی که می‌توان برای تبلیغ از آن‌ها استفاده کرد را دارید، کارشناسان مجریان آماده پاسخگویی به شما خواهند بود. علاوه بر ارتباط با کارشناسان که از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت امکان‌پذیر است، امکان مشاهده انواع مختلف محصول تبلیغاتی، مطالعه ویژگی‌های آن‌ها و آشنایی با محصولات مختلف را نیز در سایت مجموعه ما دارید.

 

سوالات متداول 

۱. لیوان تبلیغاتی چیست؟

لیوان تبلیغاتی نوعی لیوان معمولی است که برای تبلیغ یک برند یا کسب و کار، به صورت سفارشی طراحی شده است.

۲. کدام نوع از لیوان‌های تبلیغاتی مناسب تهیه در تیراژ بالا هستند؟

لیوان‌های کاغذی و پلاستیکی به دلیل قیمت پایین‌تر و فرآیند آماده سازی سریع‌تر، انتخاب خوبی برای تهیه لیوان تبلیغاتی در تیراژ بالا هستند.

۳. خاص‌ترین نوع لیوان تبلیغاتی کدام است؟

لیوان حرارتی به دلیل حالت نمایش تبلیغی که روی آن چاپ شده، خاص‌ترین نوع در میان لیوان‌های تبلیغاتی است.

۴. مهم‌ترین مزیت استفاده از لیوان در تبلیغات چیست؟

استفاده روزمره از لیوان و بهتر دیده شدن تبلیغ با استفاده از آن، مزایای مهم آماده‌سازی لیوان به عنوان کالای تبلیغاتی هستند.

۵. چاپ تبلیغ روی لیوان با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

چاپ سابلیمیشن و چاپ سیلک دو روش رایج در چاپ تبلیغ روی لیوان هستند که در میان آن‌ها سابلیمیشن دوام و کاربرد بیشتری دارد.

۶. در چاپ حرارتی انتقال رنگ به چه صورت انجام می‌شود؟

در چاپ لیوان حرارتی ابتدا طرح با جوهری مخصوص روی کاغذ کشیده می‌شود و سپس روی لیوان چسبانده شده و حرارت داده می‌شود. ذرات رنگ به مرور تبخیر شده و روی لیوان منتقل می‌شوند و پس از سرد شدن لیوان، طرح روی آن ثبت می‌شود.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *