هدایای نفیس برای مدیران|چاپخانه مجریان

با هدایای نفیس برای مدیران تبلیغات هدفمندداشته باشید

هدایای نفیس برای مدیران یکی از اثرگذارترین و موفق‌ترین تکنیک‌های بازاریابی در دنیا است که در کشور ما هم این روش در چند سال گذشته بسیار متداول شده و هر ساله به مناسبت‌های مختلف هدایایی نفیسی به مدیران داده می‌شود. بر کسی پوشیده نیست که در هر سازمانی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات باید در سطح مدیران تلاش‌های ویژه‌ای را انجام داد. یکی از راهکارهایی که در سال‌های اخیر در جلسات و همایش‌ها مختلف مرسوم شده، استفاده از هدایای تبلیغاتی برای معرفی خدمات مجموعه و یا جلب توجه مدیران است. در واقع کسب و کارها برای برقراری ارتباط بهتر با مدیران سازمان‌ها این هدایا را به شکلی نفیس تهیه و به مدیران تقدیم می‌کنند تا روابط دوستانه و موثری بین دو سازمان شکل بگیرد. به طور کلی هدیه‌های تبلیغاتی در سطوح مختلف به خصوص در سطح مدیران اهمیت زیادی دارد و همین موضوع باعث شده شرکت‌های تبلیغاتی توجه ویژه‎ای به این موضوع کنند و در این زمینه طرح‌های مختلفی را ارائه نمایند. مجموعه مجریان همواره به دنبال ارائه یک ایده خلاقانه در زمینه طراحی و خرید هدایای تبلیغاتی است، این بار قصد داریم شما را در انتخاب یک هدیه مناسب برای مدیران راهنمایی کنیم.

انتخاب هدایای نفیس برای مدیران

انتخاب هدایای نفیس برای مدیران کار خیلی راحتی نیست و باید متناسب با شان فرد، سن، جنسیت، نوع ارتباط دو سازمان و مواردی دیگر انجام شود در غیر این صورت انتخاب هدیه نامناسب می‌تواند برای هدیه دهنده پیامدهای نامناسبی را به همراه داشته باشد و نتیجه عکس بدهد. هدایای مدیریتی شامل هدایای نفیسی همچون صنایع دستی، ست‌های هدیه، روان‌نویس، کتاب‌های نفیس و هدایای دیجیتال می‌شوند. معمولا هدایای نفیس برای مدیران به صورت ست هدیه و با تجملات زیادی طراحی و تولید می‌شود. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب هدیه برای مدیران توجه به نحوه بسته بندی و چیدمان است که باعث می‌شود یک هدیه تبلیغاتی به هدیه‌ای ارزشمند و به یادماندنی در شان مدیران تبدیل شود.

توجه به مناسبت ها برای هدیه دادن

بسیاری از سازمان‌ها برای ارتباط قوی‌تر با مجموعه‌های دیگر اقدام به طراحی و خرید هدیه به مناسبت‌های مختلف می‌کنند، معمولا این هدایا برای مدیران تهیه می‌شود. مدیران روابط عمومی و بازاریابی سازمان‌ها معمولا به هدایای تبلیغاتی به چشم یک سرمایه‌ گذاری برای ارتباطات آینده نگاه می‌کنند و به همین دلیل اغلب بودجه زیادی در این زمینه در نظر گرفته می‌شود. توجه به مناسبت ها برای هدیه دادن هم بسیار مهم است و باید به روزهای خاص در سال همچون نوروز، شب یلدا، ماه رمضان و مناسبت‌هایی از این دست توجه ویژه‌ای شود.

انتخاب هدیه مناسب با فرد یا شرکت

انتخاب هدیه مناسب با فرد یا شرکت می‌تواند نقش موثری در ایجاد ارتباطات تجاری مثبت داشته باشد، تناسب بین شخص هدیه گیرنده با سطح هدیه انتخابی یکی از موارد مهم در زمان انتخاب هدایای نفیس برای مدیران است. جایگاه سازمانی و اجتماعی هر مدیری در زمان تهیه هدیه باید مورد توجه قرار گیرد و هدیه با سن و شان اجتماعی آن مدیر در تناسب باشد. در این صورت است که بازخورد خوب و مطلوب را می‌توان از هدیه گیرنده انتظار داشت. توجه به علاقه مندی‌های فرد هم در زمان خرید هدیه بسیار مهم است، اگر مدیری به آثار هنری علاقه ندارد خرید هدیه‌ای مانند تابلو نقاشی و یا مجسمه‌های تزئینی برای وی کار بسیار اشتباهی بوده و پیامد منفی دارد.

انتخاب رنگ و نوع هدیه برای مدیران

انتخاب رنگ و نوع هدیه برای مدیران کار دشواری نیست و با اندکی شناخت از فرد مورد نظر به راحتی می‌توان انتخاب مناسب را انجام داد. به طور مثال اگر مدیری چند روان نویس روی میز کار خود دارد، پس یعنی وی به نوشتن با روان نویس علاقه مند است و یکی از گزینه‌های مناسب برای هدیه دادن به وی محسوب می‌شود. مدیران جوان بیشتر به استفاده از گجت‌ها تمایل دارند به همین دلیل خرید یک پاوربانک با کیفیت و یا یک هارد اکسترنال می‌تواند نظر این مدیر را به مجموعه شما جلب کند. در زمان خرید هدیه برای مدیران خانم به ظرافت و رنگ‌ها هم توجه داشته باشید، به طور مثال خرید یک هدیه صورتی برای یک مدیر خانم تا حدی جنسیت زده و غیر حرفه‌ای است!

ادامه مطلب
اسپیکر تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

اهمیت بسته بندی در هدایای نفیس

پس از انتخاب هدیه مناسب باید به نحوه بسته بندی و ارائه آن هم برای تاثیرگذاری بیشتر فکر کنید، قطعا بسته بندی شیک و جذاب منجر به دریافت بازخوردی بهتر از طرف هدیه گیرنده می‌شود. حالا اگر این هدیه برای یک مدیر باشد، اهمیت بسته بندی دو چندان می‌شود زیرا معمولا مدیران به ظاهر و نحوه ارائه هدایا توجه ویژه‌ای دارند. اهمیت بسته بندی در هدایای نفیس را آژانس‌های تبلیغاتی و مدیران بازاریابی به خوبی می‌‌دانند و به همین دلیل برای جلب توجه مخاطب خود در نگاه اول بسته بندی و پکیج کار را به صورت ویژه و با دقت زیادی طراحی و اجرا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: افزایش فروش با هدایای تبلیغاتی

 

تهیه هدیه برای مدیران استارتاپی

در سال‌ها اخیر رشد کسب و کارهای نوپا و استارتاپی به شکل چشمگیری افزایش یافته و اغلب مدیران این کسب و کارها از قشر جوان و تحصیل کرده هستند که در زمان تهیه هدیه مناسب برای آنها باید به یک سری نکات مهم توجه کرد. این شرکت‌ها معمولاً خدمات و محصولاتی خلاقانه ارائه می‌کنند و رنگ و بوی خلاقیت در همه بخش‌های سازمان آنها قابل لمس است. یکی از مهم‌ترین نکات در زمان تهیه هدیه برای مدیران استارتاپی توجه به خلاقیت و نوآوری در هدیه می‌باشد، از خرید هرگونه هدیه‌های رسمی و تکراری برای این دسته از مدیران جدا خودداری کنید. مدیران استارتاپی معمولاً افرادی پویا، صمیمی و برونگرا هستند و به ارتباطات بیش از پیش اهمیت می‌دهند، برای همین توصیه می‌کنیم بعد از اولین دیدار با این افراد برای آنها هدیه مناسب را انتخاب کنید.

 

شخصی سازی هدایا برای مدیران

قطعا اگر به شما هم هدیه‌ای پیش پا افتاده و یا تکراری بدهند، ناراحت و دلخور می‌شوید. در زمان تهیه هدایای نفیس برای مدیران توجه به برخی نکات ساده می‌تواند باعث جلوه بیشتر هدیه شما بدون خرج اضافه شود. در واقع منظور از شخصی سازی هدایا برای مدیران این است که با رعایت یکسری نکات ظریف جلوه بیشتری به هدیه خود بدهید تا اثر آن در ذهن مخاطب تا مدت‌ها باقی بماند. منظور از شخصی سازی صرفا تایپ کردن یک نامه بر روی کاغذ و درج نام مدیر نیست، بلکه هک کردن یک مشخصه از مدیر (نام وی یا نام شرکت وی) بر روی خود هدیه تاثیر زیادی بر نگاه آن فرد خواهد داشت. شما با انجام این کار نشان داده‌اید که مدیر هدیه گیرنده چقدر برای شما مهم است. ارسال هدیه‌های تبلیغاتی به مدیران هم اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. به طور مثال اگر شخصاً هدیه را به دست فرد برسانید، یا به صورت غیر منتظره هدیه را به وی تقدیم کنید قطعا هدیه شما تاثیر بیشتری خواهد داشت و بیشتر در ذهن آن مدیر می‌ماند.

  • هدایای مدیریتی پذیرایی

از جمله خلاقانه‌ترین هدایا که در چندسال اخیر بسیار مرسوم شده، هدایای مدیریتی پذیرایی است. این نوع هدیه‌ها معمولا به همراه اقلام خوراکی و با تجملات زیادی به مدیران داده می‌شود، برای مثال بسته‌ دمنوش‌های متنوع همراه با ست استکان و نعلبکی یکی از انواع هدایای پذیرایی برای مدیران است و معمولا مدیران هم از دریافت آن بسیار رضایت دارند. در برخی از شرکت‌های تبلیغاتی برای اینکه ارزش این مجموعه را بالاتر ببرند از استکان‌های صنایع دستی و یا مسی در این ست‌ها استفاده می‌کنند و یا این مجموعه را داخل یک جعبه نفیس با روکش قلمکار قرار می‌دهند. تنوع و نوآوری در زمینه هدایای نفیس محدودیتی ندارد و هرچه در این زمینه تنوع کار شما بیشتر باشد در مقابل تاثیر آن هم بیشتر خواهد بود. بدون شک این هدیه‌ها همیشه در ذهن افراد ماندگار خواهد بود و در هر بار استفاده برند، محصولات و خدمات شما برای آنها یادآوری می‌شود.

  • هدایای مدیریتی مذهبی

یکی دیگر از انواع هدایای نفیس در سطح مدیران، هدایای مدیریتی مذهبی است که معمولا در مناسبت‌های خاص برای مدیران تهیه و به آنها داده می‌شود. در این پکیج‌های هدیه به صورت کلی اقلامی مانند جانماز، تسبیح، قرآن، مشک و بسیاری موارد دیگر قرار می‌دهند، رعایت عنصر سادگی و در عین حال شیک بودن در نحوه بسته بندی و ارائه این هدایا بسیار اهمیت دارد تا باعث دلزدگی مخاطب نشود.

  • هدایای مدیریتی صنایع دستی

از آنجا که کشورمان در زمینه صنایع دستی تنوع زیادی دارد، یکی از نفیس‌ترین و در عین حال جذاب ترین هدایا برای مدیران انواع صنایع دستی است. اقلام و کالاهای دست ساز و لوکس معمولا در دسته هدایای مدیریتی صنایع دستی قرار می‌گیرد، از جمله این اقلام می‌توان قلمزنی، مسگری، ترمه، ملیله کاری، خاتم و فیروزه کوبی اشاره کرد. این هدایا به دلیل ماندگاری و ارزش مادی و معنوی که دارد تا سال‌ها در ذهن مدیران باقی می‌ماند.

ادامه مطلب
نقش ساعت به عنوان هدیه ای ارزنده و لوکس در تبلیغات آخرسال چیست؟

 

تفاوت هدایای مدیریتی با هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی معمولا به اقلام ارزان قیمت و دم دستی گفته می‌شود که شرکت‌ها برای تبلیغ نام تجاری خود تهیه و به افراد مختلف می‌دهند.ست مدیریتی حافظ ، تقویم، خودکار فلزی یا پلاستیکی ، ماگ، آفتابگیر، ماسک سه بعدی تبلیغاتی و مواردی از این دست در گروه هدایای تبلیغاتی قرار می‌گیرد که معمولا ارزش مادی کمی دارد و معمولا در حجم وسیعی توزیع می‌شوند. تفاوت هدایای مدیریتی با هدایای تبلیغاتی دقیقا در همین ارزش مادی و نوع ارائه آن است، در واقع هدایای مدیریتی برای ارتباط عمیق و بهتر بین دو سازمان تدارک دیده می‌شود و ارزش مادی زیادی دارد.

 

کاربرد هدایای مدیریتی

کاربرد هدایای مدیریتی برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است و هر کدام با هدف خاصی تهیه و هدیه داده می‌شود. البته یک نقطه مشترک در بین این هدایا وجود دارد و آن هم قرار گرفتن نام شرکت شما در ذهن مدیر هدیه گیرنده است. هدایای تبلیغاتی مدیریتی در رده درون شرکتی هم کاربرد دارد و اغلب مدیران رده بالا برای تشکر از مدیران زیر دست خود اقدام به تهیه این هدایا می‌کنند تا قدردانی خود را نشان دهند.

 

نکات مهم در خرید هدایای مدیریتی

چند نکته مهم در خرید هدایای مدیریتی که با توجه به آنها می‌توانید تاثیرگذاری هدیه خود را بیشتر کنید، این نکات عبارتند از:

  • توجه به سلیقه و علایق دریافت کننده هدیه یکی از مهم‌ترین موارد در زمان خرید هدایای نفیس برای مدیران است.
  • توجه به شان و مقام فرد هدیه دهنده و فرد دریافت کننده هدیه بسیار مهم است.
  • انتخاب هدایایی با ماندگاری بیشتر برای جلب توجه فرد دریافت کننده هدیه.
  • انتخاب هدایای کاربردی و نفیس به صورتی که در ذهن مخاطب بماند.
  • در انتخاب هدایا از کلیشه‌ها و تکرار دور شوید و نهایت خلاقیت خود را بکار بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

به جرات می‌توان گفت هدیه دادن در دنیای بازاریابی امروز یکی از تاثیرگذارترین تکنیک‌های تبلیغاتی و جلب توجه است، هدیه دادن به یک مدیر به منظور تشکر از وی جز یکی از روش‌های معمول در دنیای کسب و کار محسوب می‌شود که اگر به شکل صحیح و با دقت کافی انجام گیرد، تاثیر چشمگیری هم بر روابط میان سازمان‌ها خواهد داشت. در زمان خرید هدیه برای مدیران، هدیه‌هایی با ماندگاری بیشتر را انتخاب کنید تا یادآور شما باشند و همیشه در ذهن آنها بمانید. ما در مجموعه مجریان این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با بهترین هزینه و کیفیت عالی انواع هدایای تبلیغاتی و هدایای مدیریتی را متناسب با نوع سازمان و شان هدیه گیرنده سفارش دهید و نام خود را برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت کنید.علاوه براین میتوانید شما میتوانید برای مشاوره جهت دریافت خدمات طراحی جلد کتاب و سایر خدمات طراحی ، با مشاوران مجموعه مجریان ، از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، در ارتباط باشید

مطلب پیشنهادی: استراتژی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

 

سوالات متداول

۱. مهم‌ترین ویژگی‌های هدایای مدیریتی چیست؟

تناسب ارزش هدیه و جایگاه افراد، تناسب خصوصیات افراد و کاربرد هدیه برای آنان و در آخر توجه به تناسب هدایای مدیریتی با علت و مناسبت آن از مهم‌ترین ویژگی‌های هدایای مدیریتی باشد.

۲. بهترین زمان برای اهدای هدیه به مدیران سازمان چه زمان‌هایی است ؟

حتما به زمان ارسال هدیه برای مدیران توجه ویژه‌ای داشته باشید تا هدیه شما در بین هدایای دیگر از نظر مدیر دریافت کننده هدیه دور نماند، به طور مثال یک مدیر ممکن است به مناسبت عید نوروز بیش از ۱۰ هدیه دریافت کند و به همین دلیل امکان اینکه هدیه شما به اندازه کافی به چشم بیاید، وجود دارند.

۳. تفاوت اصلی هدایای مدیریتی با هدایای تبلیغاتی در چیست؟

هدایای تبلیغاتی به گروهی از کالاها همچون تقویم رومیزی، انواع خودکار پلاستیکی یا فلزی تبلیغاتی و ماگ و سررسید گفته می‌شود که ارزش ریالی کمی دارند و بیشتر با هدف آشنایی با برند بین افراد مختلف توزیع می‌شود. اما هدایای مدیریتی معمولا با هدف بهبود روابط بین دو سازمان با ارزش مادی بالا تهیه و به صورت ویژه به هدیه گیرنده می‌دهند تا نام آن برند و سازمان تا مدت‌ها در زمان مدیر بماند.

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *