مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی, چاپ روی لیوان

مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی

همان طور که می دانید این روزها چاپ تصاویر بر روی ظرف های شیشه ای، رنگ دیگری به دنیای تبلیغات داده و و از هنرهای محبوبی است که بسیار رواج یافته است. شما می توانید با انتخاب الگو ها و طرح های متنوع و زیبا شیشه های ساده را به بهترین شکل ممکن  تزیین و طراحی کنید. در این میان چاپ روی لیوان پر فروش تر از سایر چاپ ها می باشد. چاپ تصاویر بر روی لیوان بعنوان یکی از زیبا ترین هدایای تبلیغاتی، به شما کمک می کند تا با انتخاب تصاویر مورد نظرتان و حتی عکس شخصی تان، هدیه ای ماندگار به مخاطبتان ارائه دهید. هدف ما در این مقاله این است که مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی را برای شما بیان کنیم. پیش از آن توضیحی در مورد چاپ روی چند لیوان را به شما ارائه می دهیم.

چاپ تصویر بر روی لیوان سرامیکی سفید

ماگ های سفید که از جنس سرامیک هستند بین افراد بسیار پرطرفدار و پر کاربرد می باشند. یکی از دلایلی که افراد لیوان سرامیکی را برای چاپ ترجیح می دهند ارزان قیمت بودن این جنس لیوان ها نسبت به بقیه است. از طرفی کیفیت چاپ روی لیوان های سرامیکی بسیار بالاست چون چاپ روی آن به نحوی انجام می شود که به مرور زمان رنگ آن پاک نشده و حتی کمرنگ تر نیز نخواهد شد، در واقع محدودیتی از نظر رنگ برای چاپ وجود ندارد.

بسیاری از شرکت ها بعنوان هدیه تبلیغاتی ، این نوع لیوان را برای معرفی کردن محصولات، خدمات و نام تجاری خود به مشتریان شان، سفارش می دهند. یکی از مزایای چاپ بر روی ماگ های سرامیکی، قابل شست و شو بودن آن ها است.

چاپ طرح بر روی لیوان حرارتی و جادویی

لیوان های جادویی یا همان حرارتی در ایران جزء پر طرفدار ترین ماگ ها محسوب می شوند چو ن جذابیت ذاتی دارند. این ماگ ها ممکن است ابتدا به رنگ تیره و مشکی باشند و زمانی که آب داغ و جوش در آن ریخته می شود تغییر رنگ می دهند و رنگ آن ها روشن شده و طرح مورد نظر روی آن ها نمایان می شود. چاپ روی این نوع ماگ ها نیز هیچ محدودیتی از نظر رنگ طرح ندارد و می توان کلیه رنگ ها را در آن استفاده کرد چون همه ی رنگ ها بر روی این لیوان ها درخشنده و شفاف می شوند.

ادامه مطلب
اهمیت اجاره سازه نمایشگاهی در چیست و شامل چه انواعی هستند ؟

این ماگ ها نیز هدیه تبلیغاتی ویژه ای به حساب می آیند. بهتر است شست و شوی آن بدون استفاده از ماشین ظرفشویی باشد و به وسیله ابر نرم و دست شسته شود. در هنگام توضیح درباره ی مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی درباره مواد مورد استفاده در انجام طرح ها روی لیوان بیشتر بحث می کنیم.

چاپ روی فنجان حرارتی سفید

به لیوان هایی که در اصطلاح نیم ماگ هستند و سایز و حجم آن ها حدودا نصف ماگ های عادی است فنجان تبلیغاتی  گفته می شود که مناسب برای استفاده شخصی می باشد. این گونه ماگ ها نیز محدودیت در انتخاب رنگ ندارند. در مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی درباره محدویت رنگی توضیح می دهیم.

بهتر است شست و شوی این فنجان ها نیز با استفاده از ابر نرم باشد.

چاپ تصاویر بر روی لیوان هایی با دسته های رنگی و داخل رنگی

این لیوان ها بسیار شبیه به ماگ هایی از جنس ماگ های سفید رنگ با جنس سرامیکی می باشند. چیزی که باعث ایجاد تفاوت در این دو نوع ماگ می شود این است که این لیوان ها دارای دسته های رنگی و داخل رنگی هستند. چاپ روی این نوع ماگ ها برای شرکت های تجاری که در نام تجاری( برند) خود از رنگ های مخصوصی استفاده می کنند مناسب می باشد.

چاپ لیوان دسته رنگی و یا داخل رنگی و یا هردو دارای محدودیت در انتخاب رنگ نیست. رنگ ها در این چاپ واضح و شفاف است. قابل شست و شو می باشد ولی ترجیح این است که از ماشین برای شستن آن ها استفاده نشود.

چاپ تصاویر روی لیوان های اکلیل دار

این ماگ ها جذابیت و جلوه ی ویژه ای دارند که در لیوان های دیگر به ندرت میتوان یافت. از مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی انتخاب رنگ مورد نظر برای چاپ است که طبق سلیقه ی مشتری انجام می گیرد پس باید به این نکته توجه کند که اگر انتخاب او چاپ ماگ اکلیلی است، چاپ در سه رنگ نقره ای، ارکیده و طلایی قابل اجرا می باشد. شست و شو با ابر بهترین روش است.

چاپ روی لیوان شیشه ای یخی

یکی از مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی انتخاب طرح و تصویر مورد نظر است، این موضوع بسیار مهم است چون اگر انتخاب شما چاپ بر روی لیوان براق یا یخی باشد بهتر است بدانید طرح مناسب برای این نوع لیوان ها، برند ها و تصاویر انتزاعی است. اگر میخواهید تصویر شخصی بر روی لیوان چاپ کنید بهتر است از لیوان های دیگر را انتخاب کنید. این ماگ ها از لیوان های پر کاربرد در هدایای تبلیغاتی است.

چاپ روی لیوان کاغذی تبلیغاتی

لیوان های کاغذی تبلیغاتی در بسیاری از رستوران ها و ارگان های دولتی و یا خصوصی و هتل ها برای تبلیغات و هم چنین بازاریابی استفاده می شود. این لیوان ها به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند. چاپ افست، چاپ مورد استفاده برای لیوان کاغذی تبلیغاتی است.

ادامه مطلب
پاور بانک تبلیغاتی شیائومی را به چه کسانی هدیه بدهیم

آموزش مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی

در این جا قصد داریم به توضیح مختصری درباره مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی بپردازیم.

در مرحله ی اول لیوان مورد نظر و تصویر مورد نظر انتخاب می شود و عکس با پرینتر رنگی چاپ می شود. برای چاپ عکس، بیشتر از پرینترهای جوهر افشان استفاده می شود تا عکس بر روی کاغذ سابلیمیشن ( این کاغذ برای چاپ لیوان و تیشرت می باشد) پرینت می شود.

اگر در عکس مورد نظر حروف و یا عدد وجود دارد عکس را به صورت آینه ای پرینت می کنند تا چاپ آن درست انجام شود.

دومین مرحله از مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی، ثابت کردن عکس روی لیوان است. عکس مورد نظر باید دقیقا روی بدنه لیوان قرار بگیرد. وقتی عکس روی لیوان فیکس شد، از چسب مخصوص حرارت استفاده می کنند تا ابتدا و انتهای کاغذ را روی آن بچسبانند. دلیل این که طرح باید به صورت آینه پرینت شود همین ست.

سومین مرحله از مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی، اتو کشیدن طرح روی لیوان است. درجه حرارت اتو را تنظیم می کنند و آن را آرام آرام روی طرح می کشند مدت زمان اتو کشیدن ده دقیقه است. بعد از ده دقیقه کاغذی که روی لیوان چسبانده شده بود به آرامی از آن جدا می شود.

سفارش لیوان تبلیغاتی

این روزها شرکت های تبلیغاتی به روز از چاپ لیزری برای چاپ روی لیوان استفاده می کنند، چاپ لیزری با استفاده از تجهیزات پیشرفته و امروزی تر انجام می شود که نسبت به نوع چاپی که در ابتدای پاراگراف توضیح دادیم دقیق تر است و با ظرافت و زیبایی بیشتری انجام می شود بطوری که چاپ لیزری توسط بهترین چاپخانه ها استفاده می شود و مراحل چاپ روی لیوان تبلیغاتی در این نوع چاپ شامل مراحل زیر است:

  • مشتری براساس بودجه مورد نظر خود نوع لیوان و تعداد لیوان برای چاپ را انتخاب می کند.
  • طرح مورد نظرش را متناسب با سایز و حجم لیوان انتخاب می کند.
  • فایل طرح را در قالب کورل یا فتوشاپ آماده کرده و نوع رنگ برای چاپ لیزری را انتخاب می کند. در صورت تمایل می تواند تهیه فایل را به شرکت تبلیغاتی بسپارد.
  • طرح مورد نظر به منظور چاپ به بهترین چاپخانه ارسال می شود.

در مقاله ی بعدی به طور کامل درباره ی انتخاب رنگ مورد نظر و محدویت های رنگی در چاپ لیوان تبلیغاتی صحبت می کنیم.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *