روانشناسی رنگ در طراحی لوگو|چاپخانه مجریان

رنگ سازمانی در فرآیند طراحی لوگو چه جایگاهی دارد؟

‌لوگو چیست ؟ طراحی لوگو سازمانی و رابطه آن با رنگ ها چیست ؟ را در این مقاله می خوانیم. لوگو یک واژه ساخته شده برای نشان رسمی یک شرکت است که به عنوان یک نماد بصری از سازمان یا شرکت عمل میکند. کلمه ی لوگو در واقع یک اختصار است. کارشناسان اصرار دارند که لوگو کوتاه شده ی logotype است. یک لوگو تایپ یک کلمه یا نام یک شرکت است که به سبکی خاص نوشته شده  است. علامت های تجاری گوگل و …همگی لوگو تایپ هستند.آن ها ممکن است این علامت ها و طرح ها را به دسته های مختلف تقسیم کنند، اما بیشتر مردم به همه ی آنها با عنوان آرم اشاره میکنند.ویژگی های خاصی در طراحی وجود دارد که هر طراح باید در هنگام ساخت آرم ایده آل برای شرکت مورد نظر به خاطر داشته باشد و میتوانید از شرکت های معروف طراحی لوگو هم برای انجام بهتر کارتان استفاده کنید .نشان ‌واژه یا آرم طرحی است برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر.طراحی لوگو عبارت است از طراحی یک نشان معمولا یک تصویر بصری اما می تواند متن یا انیمیشن نیز باشد .با دیدن آن نشان مردم کسب و کار، مغازه و … شما را به یاد می آورند در واقع این نشان باعث می شود که از دیگر کسب و کار ها جدا باشید و در واقع یک شناسه بصری داشته باشید.حتی اگر شما صاحب یک کسب و کار نیستید به لوگو نیازمند هستید چرا که این نشان شماست این معرف شماست چیزی است که هر جایی که باشد مردم به یاد شما می افتند و در واقع طراحی لوگو نشان شما محسوب میشود در مواقعی است که نیستید .

 

استفاده از رنگ سازمانی در طراحی لوگو

این را به یاد داشته باشید که پس از انتخاب رنگ سازمانی شما موظف هستید به رعایت آن در سازمان و شرکت خود.
به همین دلیل طراحان حرفه ای از کتاب برند یا Brand Book استفاده میکنند و تمام اقلام تبلیغاتی و اوراق اداری کارفرما را با رنگ سازمانی مربوطه از پیش طراحی میکنند تا به عنوان الگو در تمام فعالیت های اداری و تبلیغاتی شرکت لحاظ شود و حرکت په خطا نرود

 

 

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رشته ‌ای از رشته‌ های دانشگاه می‌باشد که از جمله رشته‌ های معروف و کاربردی بوده و همچنین خواهان زیادی دارد. رنگ ها جزو مهم ‌ترین پدیده های دنیا هستند که بسیاری از ما شاید نتوانیم تعریفی برای وجود آن‌ها پیدا کنیم. توسط بسیاری ذکر شده است که رنگ ها از لطف های الهی محسوب می‌شوند که سبب رنگی شدن دنیای ما شده‌اند. بدین سبب با مشاهده رنگ‌های مختلف، آب ‌و هوای روح و روان ما تغییر پیدا میکند.در این مقاله به تشریح و روانشناسی رنگ ها و تاثیر رنگ سازمانی در طراحی لوگو سازمانی بپردازیم. رنگ‌های قرمز، سبز و آبی، سه رنگ اصلی و مهم محسوب می‌شوند. این سه رنگ وقتی با هم ترکیب می‌شوند، تمامی رنگ‌های اصلی دیگر را به وجود می ‌آورند.جدای از این بحث‌ ها، هر کدام از این رنگ ها با یکدیگر نا همسان هستند و همچنین ویژگی‌ های متفاوتی را نیز دارا می‌باشد. جالب است بدانید که ترکیب سه رنگ اصلی، رنگ سفید را پدید می ‌آورد. آیا میدانید تفاوت بین نور و رنگ چه می‌باشد؟ در حقیقت رنگ و نور دو مورد متفاوت و جدا از هم هستند. طیف های جذب شده توسط نور، رنگ را میسازند. برای مثال اگر تمام طیف های نور را جذب کند، رنگ آن سفید و اگر هیچ طیفی را جذب نکند، سیاه خواهد شد.

  • آبی روشن و آبی تیره (به ترتیب) آرامش و اعتماد – صداقت و پشتکار
  • قرمز  :پر انگیزه و خوش قلب
  • سبز : شفا بخشی، جوانی و طبیعت
  • زرد :  شادی و قابل رویت
  • نارنجی :  گرمی و حرارت
  • بنفش :  رویایی و خودپسندی
  • صورتی :  لطافت، زیبایی و جذابیت
  • سفید: پاک و خالص بودن
  • مشکی : استقامت، قدرت و اختیار
ادامه مطلب
هدایای تبلیغاتی سال نو چیست و چگونه می توانند تاثیرگذار باشند ؟

شناخت رنگ در انتخاب رنگ سازمانی خیلی تاثیرگذار است. بطور مثال چرا بیشتر رستوران ها از رنگ های تند مانند نارنجی و قرمز استفاده میکنند ؟یا اگر شما یک شرکت پزشکی هستید بیشتر از رنگ سبز استفاده می شود.اگر دارای سالن زیبایی هستید می توان از رنگ صورتی استفاده کرد.این را بگویم که این موارد قانون و باید نیست و می تواند سلیقه ای برخورد کرد و هر طیف رنگی که مناسب سلیقه کارفرما است استفاده کرد.اما اگر بتوانیم استانداردها هم رعایت کنیم می توان شرایط بهتری مهیاکرد.به همن تناسب هم طراحی لوگو سازمانی از رنگ سازمانی تاثیر میگیرد و می تواند یک برند را بهتر جلوه نماید.

 

طراحی لوگو روشنایی

ویژگی طراحی لوگو

طراحی لوگو با توجه به نوع آن متفاوت است. که می توان به لوگو نوشتاری – لوگو تصویری – لوگو ترکیبی ( هم نوشتاری و هم تصویری ) اشاره کرد.و با توجه به وقتی که از طراح میگیرد هزینه های متفاوتی هم دارد. لازم به ذکر است شما می توانید با مراجعه به قسمت هزینه طراحی لوگو ، هزینه سفارش هر کدام را مشاهده کنید.طراحی لوگو سازمانی بدون شناخت درست رنگ ها شکل نخواهد گرفت تاثیر رنگ ها در طراحی لوگو و روانشناسی آن‌ها موضوعی است که هم باید توسط مشتریان و هم توسط طراحان مطالعه گردد. تا به حال شده است که فکر کنید رنگ چیست و چه تاثیری رنگ ها در طراحی لوگو دارند؟ هر کسی می‌تواند پس از اندکی تفکر و اندیشه درمورد تاثیر رنگ ها در طراحی لوگو به تاثیر قابل توجه آن‌ها بر زیبایی کارت ویزیت ها، نشان ‌ها، آرم ها پی ببرد.همچنین تاثیر رنگ ها در طراحی دکوراسیون و طراحی جلد کتاب خالی از لطف نیست. آیا تا به حال فکر کرده‌ اید که چرا در اتاق با دیوارهای قرمز، ضربان قلب بالا میرود و افراد درون آن اتاق پرانرژی تر می‌شوند؟ سؤالات بسیاری در مورد رنگ ها ممکن است به ذهن همه ما برسد.برای پی بردن به اینکه رنگ ها در تبلیغات و طراحی لوگو چه تاثیری دارند باید همه چیز را در مورد تاثیر رنگ سازمانی در طراحی لوگو بدانیم .
این خیلی مهم است که رنگ سازمانی شما در لوگو دیده شود. چرا که از آن به بعد برای تمام اقلام سازمانی و شرکت شما باید از رنگ سازمانی استفاده نمایید.زمانی یک لوگو و آرم زیبا می شود که با رنگ سازمانی همخوانی داشته باشد و به اصلاح گرافیست ها به هم بنشیند.۹۰ درصد زیبایی یک آرم و لوگو به ترکیب رنگ و همخوانی آن ها با هم دارد.معمولا رنگ سازمانی شامل ۲ رنگ می باشد و به ندرت می توان ۳ رنگ را در نظر گرفت.

ادامه مطلب
راه اندازی چاپخانه و استانداردهای لازم + راهنمای کامل

همچنین شما میتوانید برای دریافت خدمات و یا مشاوره در زمینه انواع خدمات طراحی نظیر  قیمت طراحی جلد کتاب ، طراحی پوستر،بروشور، طراحی کاتالوگ و نیز تهیه و خرید هدایای تبلیغاتی ، با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما ، در ارتباط باشید .

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *