طراحی لوگو ترکیبی|چاپخانه مجریان

لوگو ترکیبی چیست و چه کاربردی در طراحی دارد؟

طراحی لوگو ترکیبی

لوگو چیست ؟ طراحی لوگو ترکیبی چیست ؟ اگر به تابلوهای دفاتر، بانک ها و سایر مغازه ها در خیابان دقت کنید، تابلویی را خواهید دید. وقتی با گوشی لوگو کار می کنیم، چندین اپلیکیشن را می بینیم. اگر به لوازم خانگی مانند یخچال، فرش، اجاق گاز و … دقت کنیم، لوگوهای مختلفی را می بینیم.با توجه به نکات بالا می دانیم که لوگو مهم است و قطعا کاربردهای زیادی دارد که بعد از دیدن چیزی لوگو را می بینیم. در این مقاله از وبسایت مجریان قصد داریم تا در مورد طراحی لوگو ترکیبی با شما سخن به میان آوریم.

 

 

لوگوی گرافیکی ترکیبی چیست؟

طراحی گرافیک عمدتاً برای برنامه ریزی و انتقال تئوری و تجربه استفاده می شود. طراحان گرافیک قصد دارند از متن و تصاویر برای انتقال یک نظریه به مخاطب استفاده کنند، بنابراین طراحان گرافیک نیز به عنوان افرادی شناخته می شوند که مسئولیت ارتباط را بر عهده دارند. برای طراحی لوگوی گرافیکی از ابزارهای مختلفی مانند تصاویر، اشکال گرافیکی و متن استفاده می شود و طراحان می خواهند از این ابزارها برای جلب توجه و دقت مخاطب استفاده کنند. برای طراحی لوگوی گرافیکی، طراح ابتدا در مورد کسب و کار مشتری هدف تحقیق می کند و هدف اصلی کسب و کار را پیدا می کند. یک لوگوی انحصاری و حرفه ای تر را می توان با دقت با توجه به هدف مشتری طراحی کرد. پس از یافتن اطلاعات لازم، طراح گرافیک با استفاده از رنگ ها و فونت های مناسب، مفهوم را در قالب لوگو به مشتری منتقل می کند. طراحی ساده و ظرافت لوگو آن را به بهترین شکل در دل مردم می سازد.

 

 

لوگو چیست؟

لوگو یا علامت ممکن است حاوی عکس، متن یا ترکیبی از این دو باشد. طراحی لوگو باید خاص باشد، یعنی طراحی لوگو نباید در دو مکان یکسان باشد. هر لوگو برای یک سازمان، اداره، بانک یا شخص مورد استفاده قرار می گیرد و هدف از ایجاد لوگو، هویت بخشیدن است. لوگوها تاثیر بسیار مثبتی بر کسب و کار دارند. به عنوان مثال، یک طراحی برند خاص، برند را بهتر در ذهن شما حفظ می کند یا اگر نام آن را فراموش کردید، با دیدن لوگو آن را به خاطر خواهید آورد. در واقع لوگو علامت تجاری محصول است.
شاید بپرسید طراحی از چه زمانی کاربردی شد؟! از آنجایی که شرکت های زیادی هستند که کار اصلی آنها طراحی لوگو است، نرم افزارهای مختلفی ساخته شده است که می توانیم با آن ها لوگو طراحی کنیم و افراد زیادی هستند که کارشان طراحی لوگو است.
اکنون می خواهیم بگوییم که تاریخچه طراحی لوگو به چه زمانی برمی گردد. همانطور که می دانیم اولین مردمان زبانی برای صحبت نداشتند، بنابراین از طریق سنگ تراشی یا کنده کاری یکدیگر را درک می کردند. همچنین اگر به سکه های قدیم نگاه کنیم، می بینیم که مهر خاصی دارند که مربوط به حکومت آن زمان است. با توجه به مثال‌های قبلی متوجه شدیم که طراحی لوگو سال‌هاست که رواج داشته است، اما امروزه این فناوری پیشرفته‌تر شده است. همه شرکت های معروف دنیا لوگوی مخصوص به خود را دارند که گاهی بعد از چند سال آن را تغییر می دهند. این کار برای بهبود نمایان بودن لوگو  شامل تغییرات زیر است:

  1. تغییر رنگ
  2. فونت
  3. تغییر اندازه
  4. یا تغییرات ایمیل در طراحی لوگو
ادامه مطلب
چاپ هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت

 

 

 

قوانین طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو باید از قوانین خاصی پیروی کند تا بهترین نتیجه را به دست آورد. در زیر نکاتی در مورد طراحی لوگو به شما خواهیم گفت. طرح باید کاملا ساده و بدون زیاده روی و شلوغی باشد. همچنین طراحی لوگو نباید محدودیت زمانی داشته باشد تا بتوانیم برای مدت طولانی از آن استفاده کنیم. رنگ های مورد استفاده در طراحی لوگو بسیار مهم هستند. اکثر لوگوها ترکیبی از سیاه و سفید دارند، زیرا علاوه بر خوانا و تمیز بودن، زیبایی خاصی نیز دارند. لوگوی انتخابی باید متناسب با موضوع کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال، استفاده از طرح‌های کودکان برای کسب‌وکار دیجیتالی به هیچ وجه قابل انتخاب نیست. از آنجایی که لوگوی طراحی شده ارتباط مستقیمی با کسب و کار دارد، به آن توجه زیادی داشته باشید. لوگو باید برای جامعه جذاب وحرفه ای باشد. فرهنگ جامعه باید طراح یک لوگو را بپذیرد.همچنین از علامت های تکراری یا مشابه استفاده نشود. لوگوی شما باید طراحی منحصر به فرد داشته باشد. اگر از علائم تجاری مکرر استفاده کنید که قبلا دیده شده اند، باعث سردرگمی شرکت ها می شود که برای هر دو طرف مضر است. یعنی هم کاربری که لوگو را باید درک کند و هم شرکتی که برای طراحی لوگو هزینه می کند. در ادامه به اصول طراحی لوگو ترکیبی خواهیم پرداخت.

 

 

 

لوگوی هیبریدی چیست؟

لوگوی هیبریدی که با نام‌های دیگری مانند لوگوی ترکیبی یا لوگوی متنی گرافیکی نیز شناخته می‌شود، به سبک طراحی لوگو اشاره دارد که از ترکیب دو نوع متن ( طراحی لوگوتایپ ) و یک نماد عکس ایجاد می‌شود. ما اغلب دو رویکرد اصلی برای طراحی لوگو پیدا می کنیم:

۱) آرم های مبتنی بر تصویر

۲) آرم های مبتنی بر لوگو. یک علامت تجاری گرافیکی از نماد یا تصویر خاصی برای نشان دادن علامت مورد نظر در آن استفاده می کند. یک لوگوتایپ فقط از نام برند تشکیل شده و نام آن در ذهن مخاطب باقی می ماند. برخی از کسب و کارها یکی از این دو راه را برای ایجاد لوگو انتخاب می کنند، اما طیف وسیعی از کسب و کارها به این دو راه محدود نمی شوند و این دو راه را برای ایجاد لوگوی خود ترکیب می کنند. طراحی لوگوی یکپارچه ابزاری قدرتمند برای معرفی حرفه ای خود به مخاطبان هدف است. زیرا از فواید و اثرات مثبت هر دو روش برنامه ریزی به طور همزمان است.  با ایجاد یک لوگوی منسجم، می توانید کاملاً خود را از رقبای خود متمایز کنید و تصویری ماندگار از برند خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

ادامه مطلب
بهترین شرکت غرفه سازی نمایشگاه

 

 

 

ویژگی های یک لوگوی خاص چیست؟

بخش قبل بسیاری از قوانین طراحی لوگو را پوشش داد. در این قسمت می خواهم بگویم طراحی لوگوی چیست. همانطور که گفتیم، لوگو یک نماد تجاری است، بنابراین طراحی آن بسیار مهم است. یک لوگوی حرفه ای و تخصصی برای ایجاد ارتباط خوب با برند مورد نظر طراحی شده است. این بدان معناست که افراد با مشاهده لوگو می توانند دسته خدمات یا محصولات مرکز را درک کنند. مثلاً دیدن ببر روی برند پوما متوجه می شود که این محصول مربوط به ورزش است نه مثلاً خدمات اداری. برای طراحی یک لوگوی منحصر به فرد، آن را به متخصصان این حوزه بسپارید تا کار را به درستی انجام دهند. طراحی لوگو، رنگ لوگو یا متن استفاده شده در لوگو بسیار مهم است. بیشتر از رنگ قرمز برای لوگوهایی استفاده می شود که هدفشان بیان انرژی است و از لوگوهای رنگ سبز برای دعوت به طبیعت استفاده می شود.

انواع مختلف لوگو

لوگو انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم. به طور کلی لوگوها به ۳ دسته تقسیم می شوند:

  • لوگوهای بصری
  • لوگو نوشته
  • لوگوهای یکپارچه

 

یک لوگوی گرافیکی به سادگی نمادها یا اشکال مختلف است. برای طراحی، از اشکال یا نمادهایی استفاده می کنند که با آن تجارت مرتبط است. طراحی لوگوی بصری به دقت و درک بیشتری نسبت به لوگوی نوشته شده نیاز دارد، یعنی به طور ضمنی معنا را به بینندگان منتقل می کند. لوگوها یا نمادهای کلمه از دیگر اسم های لوگو هستند که در طراحی این لوگو فقط از نام آن برند استفاده می کنند. تا جالب تر شود آنها اغلب اندازه کلمه را تغییر می دهند. فونت کلمه یا نحوه قرار دادن آن کلمات در این نوع طراحی لوگو تنها چیزی که بسیار مهم است یعنی متن باید واضح، خوانا و به راحتی در ذهن مردم باشد. علاوه بر ارائه خدمات طراحی لوگو در این مجموعه خدمات مشاوره برای تهیه و انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی نظیر : پاوربانک تبلیغاتی، ست مدیریتی تبلیغاتی ،سالنامه و …  هم به مشتریان ارائه می‌شود.همچنین چاپ سررسید و حک لوگو برروی انواع سررسید و طراحی لوگو و دریافت تمام اطلاعات از مشتری قبل از اقدام به سفارش از دیگر خدمات مجریان در زمینه تبلیغات و بازاریابی کسب و کار شما عزیزان است.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *