طراحی لوگو امبلم|چاپخانه مجریان

لوگو امبلم (Emblem) چیست؟چه برند هایی از امبلم میتوانند استفاده کنند؟

لوگو چیست ؟ طراحی لوگو امبلم چه تفاوتی با دیگر انواع لوگو دارد؟ چه جزئیاتی در طراحی لوگو امبلم استفاده می‌شوند؟ لوگوهای امبلم برای کدام دسته از کسب و کارها مناسب‌تر است؟ معروف‌ترین برندهایی که لوگوی آن‌ها به سبک امبلم طراحی شده است، کدامند؟ لوگو امبلم یا لوگوهای ساده، کدام کاربردی‌تر است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال که لوگو امبلم چیست و طراحی آن چه مراحلی دارد، هستید این مطلب مناسب شما است. در این مطلب از مجریان قصد معرفی این لوگو را داریم. با ما همراه باشید تا با پاسخ به سوالات پاسخ به این پرسش که لوگو (Emblem)  چیست؟ | چه برند هایی از امبلم میتوانند استفاده کنند هم پاسخ دهیم.

طراحی لوگو امبلم چه تفاوتی با انواع دیگر لوگوها دارد؟

طراحی لوگو امبلم یکی از متفاوت‌ترین سبک‌های طراحی لوگو است. در حالت عادی زمانی که صحبت از لوگو و طراحی آن می‌شود بیشتر ما تصاویری خاص و گرافیکی را تصور می‌کنیم که بیانگر نمادی خاص یا حاوی یک پیام مربوط به محصولی هستند که برای معرفی آن طراحی شده‌اند. لوگوهایی این چنینی معمولا پیچیده با طرح‌های خاص و انتزاعی هستند اما لوگوی امبلم برخلاف این سبک لوگوها کاملا ساده و قابل فهم است. اگر بخواهیم به این سوال که طراحی لوگو امبلم چه تفاوتی با انواع دیگر لوگوها دارد، پاسخ دهیم کافی است یک نکته را بیان کنیم و آن، اصلی‌ترین ویژگی لوگو امبلم یا سادگی درک در کنار جذابیت طرح است. در واقع در لوگو امبلم تلاشی برای ایجاد یک طرح پیچیده و متفاوت نمی‌شود و هر چیزی که در طراحی آن به کار می‌رود، ساده‌ترین اشکال، رنگ‌ها و طرح‌ها هستند که تنها با نظمی درست با هم ترکیب شده و یک لوگوی ویژه به نام امبلم را تشکیل داده‌اند.

  • تفاوت لوگو امبلم با ترکیبی

همان‌طور که گفته شد در طراحی لوگو امبلم از ترکیب متن، اشکال و تصویر استفاده می‌شود. این اقدام در بیشتر انواع طراحی لوگو انجام می‌شود. به همین دلیل در بیشتر موارد لوگو امبلم با دیگر روش‌های طراحی لوگو به خصوص روش طراحی ترکیبی اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که این دو روش طراحی سبک و خروجی کاملا متفاوتی دارند. مهم‌ترین تفاوت لوگو امبلم با ترکیبی، قابلیت تفکیک آن‌ها است. در لوگوی ترکیبی تصویر یک نماد با هدفی مشخص و متن نمادی مجزا است اما در لوگو امبلم تصاویر و متن با هم تلفیق شده‌اند. در واقع در لوگوهای ترکیبی این امکان وجود دارد که بنا به علت استفاده از لوگو یا محل چاپ آن تصویر یا متن را از لوگو حذف کرد اما در لوگو امبلم تفکیک این دو امکان‌پذیر نیست.

 

 

لوگو امبلم برای کدام سازمان‌ها کاربردی‌تر است؟

طراحی لوگو به سبک امبلم روشی کاربردی برای کسب و کارها و سازمان‌ها است که برند خود را به شکل موثرتری در ذهن مخاطب ماندگار کنند. این نوع لوگو برای بیشتر کسب و کارها قابل استفاده است و اگر به درستی طراحی و اجرا شود، به غیر از ماندگار کردن برند برای مخاطبین، در فروش هم تاثیرگذار است. البته برای استفاده از این سبک طراحی لوگو باید به تناسب این نوع لوگو با موضوع یا محتوای سازمانی که برند برای آن طراحی می‌شود هم توجه داشت. در واقع این لوگو برای بعضی سازمان‌ها کاربر‌دی‌تر است و این سازمان‌ها صرفا فروشندگان محصولی خاصی نیستند و ممکن است در زمینه‌های غیر تجاری هم فعل باشند اما آیا می‌دانید که لوگو امبلم برای کدام سازمان‌ها کاربردی‌تر است؟ در ادامه بعضی از سازمان‌ها و کسب و کارهایی که این لوگو در معرفی آن‌ها کاربردی‌تر است را معرفی خواهیم کرد.

۱. آژانس‌های نظامی

آژانس‌های نظامی یکی از مصرف کنندگان اصلی لوگو امبلم هستند. این سبک طراحی لوگو سال‌ها است که برای این سازمان‌ها استفاده می‌شود. ارتش، سرویس‌های امنیتی، شرکت‌های هواپیمایی و دیگر سازمان‌ها با این زمینه فعالیت از جمله مجموعه‌هایی است که استفاده از لوگو امبلم برای آن‌ها کاربردی است.

۲. تیم‌های ورزشی

باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی از دیگر مجموعه‌هایی هستند که استفاده از لوگو امبلم کاربرد زیادی برای آن‌ها دارد. این مجموعه‌ها می‌توانند لوگوهایی با سبک امبلم را روی لباس، ابزار ورزش خود مانند توپ یا راکت و حتی محصولات تبلیغاتی مانند کلاه یا تی شرت چاپ کرده و هویت تیم خود را به شکل بهتر و بیشتر به مخاطبین خود نمایش دهند. استفاده از لوگو امبلم برای تیم‌های ورزشی یک امکان ویژه است تا تاریخچه، فرهنگ و حتی افتخارات تیم خود را به شکلی متفاوت به مخاطبان نمایش دهند.

۳. شرکت‌های ساختمانی

شرکت‌های ساختمانی و مجموعه‌هایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کنند از دیگر انواع سازمان‌هایی هستند که طراحی لوگو به سبک امبلم برای آن‌ها کاربردی و مناسب است. این سازمان‌ها هم برای معرفی بهتر سابقه و زمینه فعالیت خود و جلب اعتماد و اعتبار میان مشتریان این امکان را دارند که از لوگوهای به سبک امبلم استفاده کنند.

۴. صنایع قدیمی

صنایع قدیمی و مجموعه‌هایی که قدمت بالایی دارند و در طول سال‌های فعالیت خود بارها لوگو را تغییر داده‌اند با یک بار طراحی لوگو به سبک امبلم می‌توانند خاطرات مشترکی که با مشتریان خود دارند را در قالب لوگو آورده و با مشتریان قدیمی خود در میان بگذارند. این کار علاوه بر ایجاد حس اعتماد در مشتریان قبلی باعث جذب مشتریان جدید از طریق معرفی مشتریان قدیمی می‌شود. به عبارت دیگر استفاده از لوگو امبلم در صنایع قدیمی علاوه بر معرفی و بازاریابی، نوعی اعتمادسازی نیز هست.

ادامه مطلب
راهنمای کامل خرید هدایای مدیریتی

 

 

مشهورترین برندهایی که لوگو امبلم دارند

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، لوگو امبلم انتخابی مناسب برای بیشتر سازمان‌ها و مجموعه‌ها است اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از برندهای بزرگ، مشهور و قدیمی هم سال‌ها است که از این لوگو استفاده می‌کنند. طراحی لوگو امبلم، سبک طراحی لوگوی اصلی بیشتر برندهای مشهور دنیا است که این موضوع در شهرت و محبوبیت برند آن‌ها بی‌تاثیر نیست. از مشهورترین برندهایی که لوگو امبلم دارند، می‌توان به برند ناسا اشاره کرد. کمتر کسی است که این برند نسبت ساده از خاص را ندیده باشد و جزئیات آن را در خاطر نداشته باشد. طراحی لوگو امبلم در این برند به خوبی زمینه فعالیت آن و ارتباط این مجموعه به فضا و فضانوردی را نشان می‌دهد. مجموعه خودروسازی فورد، بی ام دبلیو و مجموعه موتورسازی هوندا از دیگر سازمان‌هایی هستند که سبک امبلم را برای طراحی لوگو خود انتخاب کرده‌اند.

 

 

مزایای استفاده و طراحی لوگو امبلم

طراحی لوگو امبلم سبکی منحصر به فرد و ویژه در طراحی لوگو است. در لوگوهایی که با این سبک طراحی می‌شوند، برند به بهترین شکل به مخاطبین معرفی می‌شود. از جمله مزایای مهم استفاده از این سبک طراحی لوگو می‌توان به اعتبار بخشی به کسب و کار و برند اشاره کرد. حتی اگر برند شما سابقه زیادی هم نداشته باشد این سبک طراحی آنقدر نوستالژی است که سابقه و قدمت برند را بیشتر از آن چیزی که هست، نشان دهد. ارتباط بهتر و موثرتر مشتری با برند یکی دیگر از مزایای استفاده از لوگو امبلم است. این مزیت به دلیل سادگی لوگوهای امبلم است. این سبک طراحی به گونه‌ای انجام می‌شود که حتی مشتریان غیرتخصصی هم به خوبی آن را درک کنند. ایجاد صمیمیت و برجسته‌تر کردن برند در ذهن مخاطبین از دیگر مزایای استفاده از این سبک طراحی لوگو است.

 

 

ویژگی‌های یک لوگو امبلم حرفه‌ای

با توضیحات گفته شده شاید این‌طور به نظر برسد که طراحی یک لوگو به سبک امبلم اصلا سخت نیست و حتی افراد مبتدی در زمینه طراحی لوگو هم قادر به انجام این کار هستند اما جالب است بدانید که حقیقت خلاف این موضوع است. به عبارت دیگر طراحی لوگو امبلم نه تنها ساده نیست، بلکه به دلیل اهمیتی که انتخاب عناصر درست در طراحی این لوگوها دارد گاهی بسیار سخت و چالش برانگیز می‌شود. وجه تمایز لوگو امبلم با دیگر لوگوهای ترکیبی، تلفیق کلمات و تصاویر است و این موضوع باید به گونه‌ای باشد که در عین مجزا بودن جزئیات، امکان جداسازی آن‌ها وجود نداشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگو امبلم حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. خوانا بودن فونت

یکی از بخش‌های لوگو امبلم، نام شرکت، سابقه فعالیت آن یا هر پیامی است که شرکت یا مجموعه را به مخاطبین معرفی می‌کند، نام یا پیام باید کوتاه باشد. همچنین پیام‌ها نباید شعارگونه باشند اما ویژگی مهم‌تر کلمات یا جملاتی که در لوگو امبلم استفاده می‌شوند، خوانا بودن فونت آن‌ها است. همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، لوگو امبلم باید به گونه‌ای باشد که همه مخاطبان با هر سطح تحصیلات یا هر میزان آشنایی با برند توانایی درک آن را داشته باشند و این موضوع زمانی که از فونت‌های پیچیده در طراحی لوگو استفاده شود، امکان‌پذیر نیست.

۲. استفاده از تصاویر ساده

یکی دیگر از ویژگی‌های لوگو امبلم حرفه‌ای، استفاده از تصاویر ساده در طراحی آن است. اشکال گرافیکی پیچیده جذابیت زیادی دارند اما حتی مبتدی‌ترین افراد در زمینه طراحی لوگو هم می‌دانند که اشکال پیچیده، نیاز به ابزارهای مخصوص دارند و تکنولوژی‌های امروزی دارند و امکان انتقال حس صمیمیت، اعتبار و نوستالژی را به مخاطبین نخواهند داشت. لوگوهای امبلم اما با تصاویر ساده‌ای که حتی با کمترین ابزار هم می‌توان آن‌ها را اجرا کرد، طراحی می‌شوند. تصویر باید به گونه‌ای باشد که حتی در کوچک‌ترین حالت ممکن هم جزئیات آن قابل تشخیص باشند.

۳. انتخاب رنگ‌های مناسب

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در طراحی لوگو امبلم به آن توجه می‌شود، انتخاب رنگ‌های مناسب و هماهنگ است. امروزه طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف وجود دارند که با ترکیب رنگ‌های قدیمی ایجاد شده‌اند. این رنگ‌ها جذاب هستند اما با هدف لوگو امبلم فاصله زیادی دارند. رنگ‌ها علاوه بر جذاب کردن لوگو باید نشان‌دهنده هویت کسب و کار هم باشند. برای مثال اگر کسب و کار شما در زمینه تولید لوازم شوینده است، بهتر است برای رنگ لوگوی خود طیف آبی و سفید که نماد پاکی هستند را انتخاب کنید.

۴. پرهیز از جزئیات

پرهیز از جزئیات ویژگی مهم دیگری است که در طراحی حرفه‌ای لوگو امبلم باید به آن توجه کرد. طرح‌های پیچیده برای همه مخاطبین قابل درک نیست و گزینه خوبی برای مستقیم رساندن هدف برند نیستند. طراحی امبلم باید ساده باشد، عناصر، پیام و متون، رنگ‌ها و هر چیزی که در یک لوگو طراحی شده به سبک امبلم استفاده می‌شوند باید در ساده‌ترین حالت خود باشند تا همه مخاطبین پیغام پشت لوگو را درک کنند.

۵. توجه به مخاطبین

توجه به مخاطبین و در نظر گرفتن این موضوع که مخاطب اصلی برند یا مجموعه چه افرادی هستند، یکی دیگر از موضوعات مهم در طراحی لوگو امبلم است.

 

 

مراحل طراحی لوگو امبلم

برای داشتن لوگویی حرفه‌ای به سبک امبلم بهتر است از یک طراح ماهر و باتجربه کمک گرفت. با این حال همه افرادی که در زمینه طراحی گرافیک تجربه دارند هم امکان طراحی این لوگو را دارند. مراحل طراحی لوگو امبلم به شرح زیر است.

ادامه مطلب
چاپ سررسید چگونه است ؟ 

۱. شناسایی کامل برند

در اولین مرحله برای طراحی لوگو به سبک امبلم باید برند را شناسایی کرد. شناسایی کامل برند، هدف و ماهیت آن در تمام مراحل بعدی تاثیرگذار است. آشنایی بهتر و بیشتر با برندی که قصد طراحی لوگو برای آن دارید با پرسیدن چند سوال امکان‌پذیر است. سوالاتی مانند برند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟ قدمت برندی که قصد طراحی لوگو برای آن را دارید چقدر است؟ بیشتر مخاطبین برند چه رده سنی و چه جنسیتی دارند و بسیاری سوالات دیگر به شناسایی بهتر و دقیق‌تر ماهیت برند کمک می‌کنند.

۲. انتخاب متن و تصویر مناسب

انتخاب متن و تصویر مناسب بر اساس ماهیت شناخته شده از برند مرحله بعدی طراحی لوگو به سبک امبلم است. این مرحله حساس‌ترین بخش طراحی است که انجام آن نیاز به دقت زیادی دارد. بهتر است در این مرحله چند متن و تصویر برای لوگوی برند انتخاب شود تا در صورت عدم هماهنگی یکی از آن‌ها، امکان تطبیق دادن دیگر موارد وجود داشته باشد.

۳. طراحی اولیه

بعد از انتخاب متن و تصاویر نوبت به طراحی اولیه برند است. گاهی‌ اوقات طرح اولیه، طرح نهایی خواهد بود و در مواردی باید چند طرح مختلف زد تا به طرح نهایی رسید. لوگوهای طراحی شده بعد از طراحی اولیه باید به تایید مشتری برسند.

۴. حذف جزئیات تا حد امکان

حذف جزئیات تا حد امکان آخرین مرحله از طراحی لوگو امبلم است. همان‌طور که گفته شد، اصلی‌ترین ویژگی لوگوهای امبلم سادگی است و برای دستیابی به این هدف باید تا حد امکان جزئیات را حذف کرد. طرح‌های اضافه از تصویر، بخش‌های پیچیده فونت متن‌ها، رنگ‌های نامشخص و موارد مشابه دیگر از جزئیاتی هستند که باید آن‌ها را حذف کرد تا به لوگوی نهایی رسید. در مرحله حذف جزئیات علاوه بر ساده‌سازی لوگو طراحی شده باید آن را در وضعیت‌های مختلف هم امتحان کرد. لوگو ممکن است روی هر چیزی درج شود، از بیلبوردی بزرگ برای تبلیغات گرفته تا یک جاسوئیچی کوچک، بنابراین کیفیت طراحی آن با حذف جزئیات باید به گونه‌ای باشد که روی کوچک‌ترین محصولات هم به خوبی دیده شود.

 

 

خدمات مجریان در زمینه طراحی لوگو امبلم

طراحی لوگو به سبک امبلم امروزه توسط بیشتر مجموعه‌های طراحی و تبلیغاتی انجام می‌شود. علی‌رغم این که این سبک طراحی قدمتی طولانی دارد و برندهای مطرحی سابقه استفاده از آن را دارند اما چند سالی است که به طور جدی در تبلیغات کشور ما استفاده می‌شود. چاپخانه مجریان یکی از مجموعه‌های تبلیغاتی است که در زمینه طراحی لوگو به خصوص طراحی به سبک امبلم فعالیت می‌کند. خدمات مجریان در زمینه طراحی لوگو امبلم علاوه بر طراحی لوگو، مشاوره برای انتخاب بهترین نوع لوگو نیز هست. کارشناسان مجموعه ما بعد از بررسی برند و خواسته‌های شما طرح‌های پیشنهادی را به شما ارائه می‌کنند و تلاش می‌کنند تا نزدیک‌ترین لوگو به خواسته‌های شما را طراحی کنند. البته طراحی لوگو امبلم تنها یکی از خدمات مجموعه ما است. علاوه بر طراحی لوگو می‌توانید تبلیغات برند خود را نیز به ما سپرده تا بهترین نتیجه از طراحی و تبلیغات را دریافت کنید. بیشتر خدمات ما مانند هدایای تبلیغاتی از جمله : سررسید ، جاکلیدی، پاوربانک تبلیغاتی و … در سایت مشخص هستند اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع خدمات و روش انجام آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

نتیجه‌گیری 

طراحی لوگو امبلم یکی از روش‌های قدیمی طراحی لوگو است اما هنوز هم می‌توان از آن به عنوان روشی موثر و با بازدهی مناسب استفاده کرد. این روش طراحی کارآمد است و برای انواع کسب و کارها با هر زمینه فعالیت قابل استفاده می‌باشد. برای داشتن لوگویی به این سبک تنها کافی است که با مراحل انجام این نوع طراحی و جزئیات آن آشنایی داشته باشید اما اگر در طراحی تجربه‌ای ندارید هم جای نگرانی نیست. کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید، هدف و خواسته خود از طراحی لوگو را برای آن‌ها مشخص کرده و سفارش طراحی لوگوی خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، کاربردی‌ترین لوگو به شما تحویل داده شود.

 

 

سوالات متداول 

۱. طراحی لوگو امبلم به چه صورت انجام می‌شود؟

طراحی لوگو امبلم با ترکیب تصاویر ساده و فونت‌های مشخص انجام می‌شود. در این سبک طراحی تصاویر و متن به گونه‌ای ترکیب می‌شوند که امکان جداسازی آن‌ها وجود نداشته باشد.

۲. لوگو امبلم چه تفاوتی با دیگر انواع لوگو ترکیبی دارد؟

تفاوت اصلی لوگو امبلم با دیگر انواع لوگو ترکیبی در عدم امکان جداسازی جزئیات آن‌ها است. مفهوم برند در طراحی لوگو امبلم به صورت همزمان از طریق متن و تصویر منتقل می‌شوند و جدا کردن هر کدام از آن‌ها لوگو را بی‌معنی می‌کند.

۳. مهم‌ترین مزیت استفاده از طراحی لوگو امبلم چیست؟

ساده بودن درک مفهوم لوگو برای همه مخاطبین با هر میزان تخصصی، ایجاد اعتماد در مخاطبین و افزایش حس صمیمیت در آن‌ها نسبت به لوگو از مهم‌ترین مزایای طراحی لوگو به سبک امبلم است.

۴. مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی لوگو امبلم باید به آن توجه داشت، چیست؟

جزئیات، تصاویر و متون در طراحی لوگو به سبک امبلم باید ساده و قابل فهم باشند و این مهم‌ترین نکته‌ای است که در این سبک طراحی باید در نظر داشت.

۵. طراحی لوگو به صورت امبلم مناسب کدام کسب و کارها است؟

تقریبا تمام کسب و کارها قادر به استفاده از طراحی لوگو امبلم هستند اما کسب و کارهایی که قدمت بیشتری داشته و قصد نشان دادن این موضوع به مشتریان خود را دارند، نیاز بیشتری به این لوگو نیز دارند.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *