طراحی لوگو حرفه ای چیست|چاپخانه مجریان

طراحی لوگو حرفه ای چیست؟ سفارش،هزینه و مراحل طراحی

لوگو چیست ؟ طراحی لوگو حرفه ای چیست ؟ ابزارهای بصری بسیاری وجود دارند که کسب و کارها به تهیه‌ی آن‌ها فکر می‌کنند. این ابزار شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وبسایت، نرم افزارهای موبایلی، طراحی بسته بندی، تراکت و غیره می‌شوند. اما لوگو مهم‌ترین آن‌هاست. لوگو به مشتری کمک می‌کند محصول شرکت شما را در یک نکته بشناسد.امروزه طراحی به یاد ماندنی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است. لوگوی به یاد ماندنی ابزاری مؤثر در دست بازاریاب‌ها برای ساختن هویت برندی قابل اعتماد برای کسب و کارها به شمار می‌رود. اما اصول‌های پایه‌ای زیادی برای ساخت لوگویی منحصر به‌فرد وجود دارد. اگر برای طراحی لوگو خوب فکر شود، لوگو می‌تواند باعث رشد کسب و کار شود. در ادامه با ما همراه باشید تا ۶ گام مهم و اساسی اصول طراحی لوگو را برایتان شرح دهیم.

اصول طراحی لوگو حرفه ای چیست ؟

در طراحی لوگو حرفه ای باید اصول و قواعدی از پایه تا انتهای کار رعایت شود، که برخی از نکات مهم این اصل ها به شرحِ زیر است.

۱. طراحی لوگو ساده باشد

یکی از اصول طراحی لوگو خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. یادتان باشد که از لوگو به شیوه‌های مختلف، در سکوهای مختلف و در فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین جزئیات پیچیده گم می‌شوند.

ادامه مطلب
چاپ ساک دستی تبلیغاتی با چه روش هایی انجام می شود؟

۲. طراحی آرم ماندگار

می‌خواهید هر سال یک لوگوی جدید طراحی کنید؟ این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست. از طرف دیگر، تغییرات دائمی در طرح اصلی لوگو به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. اگر لوگوی خود را مکرراً طراحی کنید، مشتریان شما گیج و گم خواهند شد.لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد. چون در این صورت شرکت شما به نظر مشتریان آینده قدیمی و از مد افتاده به نظر خواهد رسید. فقط کافی است دقت کنید رویکردی کلی مدرن باشد و عناصر خاصی مثل رنگ و رویه‌ها را در لوگو به کار ببرید.

۳. استفاده‌ی درست از رنگ‌ ها در طراحی لوگو شرکتی

توجه داشته باشید که طرح لوگوی شما باید جذاب باشد. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ‌ها این توانایی بی‌نظیر را دارند که احساسات ما را بر انگیزند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می‌بینیم، حس تهاجم، عشق، انرژی و شور پیدا می‌کنیم.بنابراین از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند احساساتی را که می‌خواهید، برانگیزند. این احساسات یا عواطف پیامی هستند که می‌خواهید از طریق لوگوی خود به مشتریان هدف منتقل کنید.

۴. لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد

کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. اگر جزئیات شما در لوگو در چاپ به وضوح قابل مشاهده نباشند، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.همچنین، اگر لوگوی شما قرار است به عنوان بخشی از طراحی بیلبورد در سطوح بزرگ مثل بیلبورد ظاهر شود، باید از نظر اندازه و ابعاد با آن متناسب باشد. یعنی لوگو نباید از یک طرف کشیده شود. برای اینکه طراحی تطبیق پذیر باشد، در طراحی آن از گریدهای طراحی استفاده کنید. این شیوه کمک می‌کند توازن خوبی بین عناصر مختلف لوگو وجود داشته باشد. این قیاس برای چاپ لوگو روی سالنامه و یا سررسید ۱۴۰۱ یا هدایای تبلیغاتی نیز صدق میکند.

ادامه مطلب
بهترین چاپخانه بسته بندی در تهران

۵. به صورت سیاه و سفید باید خوب باشد

یادتان باشد که تبلیغ کسب و کار خود را در روزنامه‌ها، مجلات، تراکت و غیره خواهید کرد. در این تبلیغات، معمولاً ناشر از آگهی‌های بدون رنگ استفاده می‌کند. در این صورت، لوگوی شما باید طوری باشد که به شکل سیاه و سفید نیز تاثیرش را بر مخاطب بگذارد. لوگوی شما در حالت رنگی تاثیرگذار است اما اگر در تبلیغات روزنامه‌ای تاثیرگذار نباشد، باید دوباره آن را طراحی کنید. بطور کلی اگر قرار بر چاپ لوگو و آرم تجاری روی ابزارهای تبلیغاتی مانند هدایای تبلیغاتی باشد، باید طراحی بگونه ای باشد که در انواع چاپ ها خوانا و واضح باشد. خرید هدایای تبلیغاتی یکی از اصلیترین وتاثیرگذار ترین انواع استراتژی های تبلیغاتی است.

۶. طراحی آرم منحصر بفرد

ترفندی ساده برای اصول طراحی لوگوهای به یاد ماندنی این است که اول مفهومی منحصر به فرد داشته باشید. مفهوم طرح منحصر به فرد مفهومی است که کسی قبلاً استفاده نکرده نباشد. مثلاً، طرح لوگوی نایک منحصر به فرد است چون یک تیک ساده است که هیچ شرکت ورزشی دیگری قبل و بعد از نایک از آن استفاده نکرده است.بله یکی از ویژگی‌های لوگوهای شرکت‌های جهانی این است که شاهکارهایی به یاد ماندنی هستند. لوگوی شما باید طوری طراحی شود که مدت‌ها در ذهن مخاطب بماند. اگر این اتفاق نیفتد، لوگو نمی‌تواند وفاداری مشتریان شما را بخرد و یا تضمین نماید.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *