راهنمای چاپ روی لیوان سرامیکی|چاپخانه مجریان

روشها و نکات چاپ روی ماگ یا لیوان سرامیکی

در این مطلب میخواهیم در مورد راهنمای چاپ روی لیوان سرامیکی برای شما بنویسیم. رایج‌ترین رسانه‌ای که امروزه توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی شرکت‌های کوچک برای ارائه آثار و کالاهای خود به مردم استفاده می‌شود، رسانه‌های اجتماعی است. این کار به این دلیل است که آنها می خواهند تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری در مورد کار و محصولات خود بدانند. یکی از رایج ترین این اجناس چاپ روی لیوان یا ماگ و به عنوان هدیه آن را به افراد مختلف دادن است. این کار یکی از ابزارهای تبیلغاتی است که با توجه به میزان سلیقه کاربران برای سطوح مختلف طراحی می شوند. لیوان ها و ماگ ها به طور کلی از اقلام بسیار کاربردی هستند که هر روز افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند، به خصوص اگر دارای طرح های دوست داشتنی و چاپ های متمایز باشند. ما در این مقاله از وبسایت مجریان سعی کرده ایم شما را با اصول و دستورالعمل های طراحی و چاپ روی لیوان سرامیکی آشنا کنیم.

هدف از چاپ روی لیوان یا چاپ روی ماگ چیست؟

از آنجایی که آنها یک کالای رایج در زندگی روزمره همه هستند و ممکن است همه در طول روز از آنها استفاده کنند، لیوان ها و ماگ ها یکی از محبوب ترین انواع هدیه تبلیغاتی ارزان می باشند. این محصول به یک ابزارهای بازاریابی بسیار مؤثر برای معرفی تجارت و موارد متعدد آن تبدیل شده است. جالب است بدانید که طراحی و چاپ روی لیوان تبلیغاتی سرامیکی بسیار آسان، سریع و یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی برای ایجاد شناخت برند و هویت بصری متمایز برای کالاها و خدمات کسب و کارها و سازمان های مختلف است. امروزه این روش بازاریابی توانسته است تا رشد بسیار چشمگیری را برای صاحبین یک برند و همینطور تولید کنندگان این لیوان ها ایجاد کند.

چاپ بر روی لیوان سرامیکی

لیوان های سرامیکی به دلیل مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و نگهداری دمای عالی، اغلب برای نوشیدنی های گرم از جمله چای، قهوه، شکلات داغ و… استفاده می شوند. این محصول به دلیل اینکه جز پر طرفدارترین و پرفروش ترین مدل های لیوان ها است و این قابلیت را دارد تا هر مدل چاپ با هزینه بسیار پایین و کیفیت بالا را باتوجه به سلیقه مشتری روی بدنه این لیوان های اجرا کرد. چاپ روی این لیوان ها با استفاده از چاپ سابلیمیشن است که کیفیت و ماندگاری استثنایی رنگ، طرح و نقش روی لیوان را حفظ خواهد کرد. چاپی که روی این لیوان ها انجام می شود با گذشت زمان و شستشوهای مکرر از بین نمی رود.

ادامه مطلب
انواع لوگو حرفه ای - آشنایی با انواع لوگو از دیدگاه طراحی

چند مدل چاپ بر روی لیوان وجود دارد؟

  • چاپ اسکرین

بر خلاف سایر تکنیک های چاپ، در چاپ اسکرین صفحه از فشار، جوهر و تجهیزات چاپ تخصصی برای تولید تصویر روی سطح محصول استفاده می کند. نحوه عملکرد این روش به این صورت است که جوهر از یک صفحه توری عبور می کند و با قرار دادن چاپگر شابلون روی مش، قالب شابلون به آن متصل می شود و قسمت هایی از این مش را باز می کند. سپس یک غلتک با اسکاجی که روی شابلون حرکت می‌کند، جوهر را از سوراخ‌های کوچک سطح آن عبور داده و روی توری و در نقاط باز آن پمپ می‌کند و طرح تمام شده روی لیوان یا ماگ چاپ می‌شود.

  • چاپ لیتو

یکی از سنتی ترین تکنیک های چاپ لیتوگرافی است که برای چاپ روی لیوان های سرامیکی یا چینی به خوبی کار می کند. سپس این طرح پس از چسبیدن به سطح لیوان و عبور لیوان از طریق دستگاه هیدروگرافی، توسط چاپگر به طور خودکار روی لیوان چاپ می شود. چاپ لیتو برای چاپ روی ماگ و لیوان‌های بزرگ، استوانه‌ای یا پهن مناسب‌تر است، زیرا تنوع رنگی بالایی دارد اما به دلیل سرعت پایین چاپ، به زمان زیادی نیاز دارد.

  • چاپ دیجیتال

در این فرآیند، یک چاپگر سفارشی از تجهیزات چاپ با تکنولوژی بالا برای چاپ سریع و مستقیم الگوی مورد نظر بر روی لیوان یا ماگ استفاده می کند. طرح هایی با چندین رنگ و جزئیات ظریف به خوبی با چاپ دیجیتال کار می کنند زیرا می توان آنها را تا حد امکان به طور موثر تولید کرد. این روش چاپی برای چاپ کردن عکس های کارتونی وتصاویر مختلف بسیار مقرون به صرفه و کاربردی است.

  • چاپ سابلیمیشن

وقتی صحبت از تکنیک‌های چاپ دیجیتال برای لیوان‌ها یا ماگ ها می‌شود، تصعید رنگ با استفاده از روش پرس حرارتی یک تکنیک بسیار محبوب و متداول است. رنگ از کاغذ خاصی روی شی چاپ می شود. طرح انتخابی با استفاده از پرس حرارتی منتقل و روی لیوان حک می گردد. تصاویر و طرح های تولید شده با استفاده از این تکنیک از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. این تکنیک برای بسیاری از سازمان‌های مختلف یک استراتژی مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود، زیرا استفاده از آن ساده و سریع است و در عین حال الگوهای مورد نظر را در جذاب‌ترین رنگ‌ها و جزئیات به نمایش می‌گذارد.

ادامه مطلب
قیمت سررسید های جدید

خطاهای رایج طراحی و چاپ روی لیوان و ماگ

در طول مراحل چاپ و طراحی همیشه احتمال خطا وجود دارد. یکی از این خطاها، خطای خواندن فایل است. بسیاری از خطاها ممکن است قبل از شروع مرحله چاپ رفع شوند. لازم به ذکر است که هنگام طراحی و چاپ لیوان ها و ماگ ها، توجه به نحوه طراحی آنها یک موضوع بسیار مهم است. اما به طور کلی مهمترین خطاهای رایج در چاپ روی لیوان سرامیکی به شرح زیر است:

  • اشتباهات املایی در مواد چاپی
  • توجه نکردن به نسبت ابعاد لیوان و ماگ
  • استفاده کردن از گرافیک موازی ( vector ) و جایگزین آن با گرافیک برداری ( rester )
  • نداشتن کیفیت تصویر نامناسب
  • استفاده نکردن از سیستم رنگی cmyk
  • مشخص نکردن مقدار حاشیه در طرح، تصویر، نوشته یا الگوی مورد نظر
  • استفاده کردن از قالب های فایل های با پسوند gif یا png
  • به کارنگرفتن برنامه نادرست در طراحی

سخن پایانی

لیوان‌ها یا ماگ ها با قابلیت چاپ و طراحی فوق‌العاده بالا این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که هر نوع چاپ، طرح، متن، تصویر، لوگو یا نامی را بر روی آن به صورت منحصر به فرد، شخصی‌سازی شده و بدون محدودیت چاپ کنید. بسیاری از محصولات مانند تیشرت، ساعت، کتاب و… هم برای کارهای تبلیغاتی و چاپ مناسب هستند. اما در این میان چاپ چاپ روی لیوان سرامیکی از محبوبیت و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبین برخودار است. اگر به دنبال چاپ روی این لیوان ها هستید،و یا برای تبلیغات و بازاریابی خود به دنبال خرید هدایای تبلیغاتی نظیر لیوان حرارتی ، سررسید، ماسک سه بعدی تبلیغاتی،  پاوربانک، جا کلیدی، ست مدیریتی لوکس و .. هستید، میتوانید این کار را به دست ما بسپارید و برای انتخاب و خرید از بخش تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *