نقش طراحی لوگو در تبلیغات|چاپخانه مجریان

اهمیت و نقش طراحی لوگوی حرفه ای در برندینگ کسب و کارها چیست ؟

نقش طراحی لوگو در تبلیغات برندها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ انکارناپذیر است. حتما شما هم لوگوی برند محبوبتان را می‌شناسید و هر جا آن را ببینید میدانید متعلق به کدام برند است. لوگوها معرف فعالیت شرکت‌ها و به نوعی نشانگر برند سازمانی موسسات می‌باشند. نهادهای اقتصادی با ساخت لوگوها، تبلیغات برند محصولات خود را به شیوه‎ای هوشمندانه انجام می‌دهند و برند خود را در ذهن مخاطب حکاکی می‌کنند. لوگوها با کاهش فروش محصولات یک شرکت فراموش نمی‌شوند و برند محصولات برای همیشه در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند، بنابراین سعی کنید زمان و بودجه کافی را برای طراحی لوگو صرف کنید و لوگویی برای برند خود طراحی کنید که در ذهن‌ها ماندگار شود. طراحی لوگو باید متناسب با نوع فعالیت و نام کسب‌وکار انجام شود. علاوه بر آن، رنگ لوگو، شکل و فونت آن باید به‌گونه‌ای هنرمندانه و خلاقانه طراحی شود تا تاثیر لازم را بر مخاطبان بگذارد.  می توان گفت عمده نتیجه ای که استفاده از لوگو یا نشان برای یک برند یا شخص و…استفاده می شود، دارد موضوع انتقال سریع پیام و همچنین اثرگذاری و در یادماندگاری بلند مدت تر نسبت به عنوان و… است.از طرفی امروزه در جاهای مختلفی نیاز هست که بصورت خیلی اختصاری به برند اشاره گردد که این کار را لوگو یا نشان آن برند به راحتی انجام می دهد. به این صورت که مثلا اگر قرار باشد بر روی هدایای تبلیغاتی یک برند در بیرونی ترین بخش هدایای تبلیغاتی شرکت، معرفی صورت گیرد، می توان با جانمایی مناسب لوگو شرکت، این کار را به زیبایی تمام انجام داد.

کاری که اپل بر روی بسته بندی محصولات خود انجام می‌ دهد و شما در بخش بیرونی بسته بندی فقط تصویر یک لوگو ساده و شکیل را مشاهده می کنید.این اهمیت بالای زیبایی و گیرایی لوگو یا نشان شرکت را می رساند. به این معنی که همین یک نکته یعنی طراحی مناسب لوگو، می تواند بخش زیادی از موضوع برندینگ شما را جلو ببرد و تاثیر زیادی در بیاد ماندن شما در اذهان را دارد. اتفاقا در کلیت یک برند، انتخاب نام و همچنین لوگو مناسب یکی از پایه ای ترین المان های موردنیاز برای برندینگ هستند که اگر رعایت نشود باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا نقصان نبودن این دو المان جبران شود.اینطور در نظر بگیرید، یک شرکت در یک حوزه ای با هدف خدمات رسانی یا فروش شروع بکار می کند و همان ابتدا در هنگام تاسیس تحقیق مناسبی در جهت انتخاب عنوان و لوگوی مناسب برند انجام نمی دهد، اتفاقی که به مرور می افتد اینکه حتی با فرض خدمات رسانی بسیار با کیفیت، چون انتخاب مناسبی برای عنوان برند و همچنین طراحی لوگو انجام نداده، مخاطب حس خوشایندی در ارتباط گیری با برند شما ندارد و همین مهم ترین عامل برای انتخاب نشدن شما به تدریج توسط مخاطبین است. چون نتوانسته اید حس خوبی را به مخاطب منتقل کنید.

مطلب پیشنهادی: لوگو چیست ؟

اهمیت و نقش طراحی لوگو در تبلیغات

لوگو به معنای تصویری است که فعالیت یک شرکت یا موسسه را به مخاطب معرفی می‌کند. در لوگوهایی مانند لوگوی المپیک، تصاویر طوری طراحی شده‌اند که بیننده با نگاه اول و بدون اطلاعات قبلی به نوع فعالیت‌ و پیام لوگو پی می‌برد. امروزه برای تبلیغ یک کسب‌وکار روش‌های مختلفی وجود دارد. لوگوهای تبلیغاتی از طریق نمایش بصری یک برند می‌توانند اصول و ارزش‌های برند را به نمایش بگذارند. اهمیت لوگو در تبلیغات به حدی است که امروزه شرکت‌های تجاری و اقتصادی برای جذب مشتریان بیشتر، در طراحی لوگوی برند خود وسواس زیادی به خرج می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید لوگو به عنوان شناسنامه و هویت یک برند شناخته می‌شود، پس می‌توانید تصور کنید که خریداران برند، بر اساس شناسنامه برند، با صاحب آن کسب‌وکار ارتباط برقرار می‌کنند. اگر لوگوی یک شرکت یا برند به طور اصولی و حرفه‌ای طراحی شده باشد، راحت‌تر در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. اگر صاحب برند بتواند علاوه بر یک لوگوی خوب، محصول باکیفیت خود را نیز به مشتری بفروشد، آن وقت است که می‌توان اهمیت لوگو در تبلیغات و تاثیر آن بر فروش محصول را به وضوح مشاهده کرد. با بالا گرفتن فروش محصول باکیفیت، لوگوی محصول در ذهن مشتری نقش می‌بندد و وقتی مشتری به محصول ایمان بیاورد، در حقیقت به لوگوی برند ایمان آورده است، بنابراین اگر زمانی مشتری و خریدار یک برند به هر دلیل کم شد، لوگوی محصول از ذهن مشتری پاک نمی‌شود و در زمان مناسب دوباره محصول به واسطه برندش، می‌تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

پیشینه طراحی لوگو 

قدمت و سابقه طراحی لوگو یا نشان به زمان های خیلی دور برمی گردد. انسانهای پیشین برای نشان دادن قبیله یا قوم خود با توجه به چیزی که به آن معروف بودند برای خود یک نشان در نظر می گرفتند. به عنوان مثال اگر یک قبیله به اسب سواری و پرورش اسب معروف بود نشان یک اسب قوی را برای خود برمی گزید. این فرایند بصورت مستمر در بین قرون مختلف استمرار داشته است. مثلا در یک زمانی که دزدان دریایی حضور قدرتمندی داشتند با یک پرچم سیاه و یک نشان از جمجمه انسان شناخته می شدند که نوعی از طراحی لوگو محسوب می شود.به دلیل اهمیت این موضوع، از زمانهای دور تا کنون، همچنان طراحی لوگو یا نشان در مرکز توجه بیزینس ها، شخصیت ها و افراد و…است که همگی با هدف اثرگذاری سریع و بیشتر این کار را انجام می دهند.

ادامه مطلب
چاپ تقویم دیواری سفارشی 1401

 

ضرورت طراحی لوگو برای برندها

شاید برایتان سوال باشد لوگو در تبلیغات برندها و کسب‌وکارها چه ضرورتی دارد و تا چه حد تاثیرگذار است؟ با توجه به اینکه امروزه شرکت‌های تولیدی و خدماتی بسیاری در زمینه تولید یک کالا دست به تبلیغات می‌زنند، تسخیر اذهان مشتریان با یک ترفند و تکنیک خاص ضرورت دارد. در واقع صاحبان کسب‌وکارها برای برقراری ارتباط با مشتریان و مصرف‌کنندگان، نیازمند روشی هستند تا به وسیله‌ آن از رقبا پیشی بگیرند. ابزارهای زیادی از سوی شرکت‎ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‎گیرند، مثل چاپ بنر، کاتالوگ، ایجاد وبسایت و بسیاری موارد دیگر، اما همه این ابزارها زمانی مؤثر واقع می‌شوند که برند محصولات در آنها به بهترین نحو ممکن ارائه شود. استفاده از لوگو یکی از راه‌های ارائه برند محصولات به مشتریان می‎باشد. ضرورت طراحی لوگو برای برندها در ایجاد کردن تصویر ذهنی در مشتریان می‌باشد. تصویر ذهنی یعنی تصویر، صوت یا خاطره‌ای که از یک تیزر تلویزیونی، بنر یا حتی تجربه یک خدمات یا مصرف محصول که در ذهن شما ثبت شده است و در هنگام انتخاب به سراغتان می‌آید. لوگو با رنگ خاص خود، زیبایی و نحوه ارتباطش با محصول یا خدمت مورد نظر می‌تواند مانند یک مهر درون ذهن مخاطب کوبیده شود و تا مدت زیادی از یاد نرود که این امر اهمیت طراحی یک لوگوی اصولی را بیش از پیش مشخص می‌کند.

فرایند طراحی لوگو

به صورت کلی مسیری که برای طراحی لوگو و بررسی نقش طراحی لوگو در تبلیغات برای یک برند طی می شود شامل این موارد خواهد بود:

پایه ای ترین نکات موثر شامل این است که برند ما چه اهداف، رسالت و ویژگی متمایزی برای خود قائل است. مخاطبین این برند چه کسانی با چه ویژگی هایی می باشند. محصولات و خدمات ما چه هستند و چه ویژگی متمایزی دارند. ارتباط دادن با موضوعاتی همچون رنگ سازمانی انتخاب شده برای برند و سبکی که در کلیت طراحی برند در نظر گرفته ایم. تحلیل رقبای برند از نظر لوگو، هویت بصری و اقدامات مهمی که در این زمینه انجام داده اند.اینها جمیعی از نکات مهم موثر در هنگام طراحی لوگو یا نشان یک برند محسوب می شوند که با در نظر گرفتن و لحاظ کردن این نکات، بدون شک شما صاحب یک لوگو اصیل خواهید بود که می توان انتظار داشت در بلند مدت بخش زیادی از بار بیادماندن و اثرگذاری را به دوش بکشد.

مزایای طراحی لوگو

طراحی لوگو تاثیر بسزایی در بازدهی تبلیغات شما و پیشرفت کسب‌وکارتان دارد. لوگویی که قرار است شما را معرفی کند، باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث جلب توجه و ایجاد حس کنجکاوی در مشتریان احتمالی شما شود و آنها را ترغیب کند محصول شما را خریداری کنند. همچنین لوگوهای خاصی وجود دارند که نمایانگر صنایع یا محصولات خاصی هستند. یک لوگوی جذاب، منعکس‌کننده برند شماست و باید شما را از دیگران متمایز کند. یک لوگو خوب، باید به قدری حرفه‌ای طراحی شود که منحصربه‌فرد به نظر رسد. یکی از مسائلی که باعث می شود یک شرکت پیشرفت کند و محصولات و خدمات خود را بهتر عرضه کند، بحث وفاداری مشتریان می‌باشد. داشتن یک لوگوی مناسب و ماندگار، یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری است که در تبلیغات و بازاریابی حائز اهمیت است. یک لوگوی قدرتمند می‌تواند اثری ماندگار از خود به جای بگذارد و به نمادی تبدیل شود که دیگران با آن ارتباط برقرار می‌کنند. لوگوی شما یک برند تجاری می‌سازد که باعث جذب مشتریان جدید در کسب‌وکارتان می‌شود. همچنین انتخاب یک لوگوی مناسب از آن جهت مهم و با ارزش است که در بسیاری از رسانه‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی مزایای طراحی لوگو می‌پردازیم:

 

  • طراحی لوگوی مناسب، از مشتریان جدید دعوت می‌کند شما را بشناسند.
  • شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.
  • باعث وفاداری مشتریان به برند شما می‌شود.
  • جذب مشتریان جدید
  • می‌تواند در رسانه‌های تبلیغاتی وایرال شود.

 

فاکتورهای موثر در طراحی لوگو

یک لوگو باید به اندازه‌ی کافی متمایز باشد تا از سایر لوگوهای مشابه به سادگی تشخیص داده شود. یک نشان تجاری خوب، به‌یادماندنی بوده و تأثیر اولیه‌ خوبی روی مخاطب می‌گذارد. لوگو باید در هر اندازه‌ای تأثیرگذاری خود را حفظ کند؛ خواه روی یک بیلبورد طراحی شده باشد و خواه با خودکار روی یک کاغذ حک شده باشد. یک نشان تجاری مناسب چه در حالت سیاه و سفید و چه در حالت رنگی تاثیرش را می‌گذارد، جزییات در لوگو اهمیت دارند. باید به هر کدام از عناصر به‌کاررفته در لوگو اعم از رنگ، شکل و فونت توجه‌ ویژه‌ای شود، چرا‌که تمامی آن‌ها به انتقال پیام برند شما کمک می‌کنند. تصویرسازی لوگو باید مناسب برندتان باشد تا مخاطب را سردرگم نکند. رنگ‌ها، تصاویر، فونت‌ها و اشکال باید با ایده‌ موردنظرتان ارتباط داشته باشند. بسیار مهم است که لوگوی شما پیام درستی از شرکتتان به مخاطب منتقل کند.

 

راهکارهایی برای طراحی لوگوهای تاثیرگذار

یک لوگو در عین زیبایی باید طوری طراحی شود که مفهوم را به راحتی به مخاطب منتقل کند و عاری از پیچیدگی باشد. برندهای معروف از لوگوهایی استفاده می‌کنند که جذابیت بصری خاصی برای بینندگان دارد. استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در طراحی لوگو نقش زیادی در تبلیغات برند دارد. تصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده می‌شوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان می‌باشد. قبل از طراحی باید لوگوهای سایر شرکت های رقیب را مورد بررسی قرار داد و شباهت میان طراحی لوگو را بررسی کرد و سپس چیزی متمایز با آنها طراحی شود. لوگوهای هر شرکت باید متفاوت با لوگوی سایر شرکت‌ها باشد. تقلید از لوگوی تجاری رقیبان به معنای تبلیغات برای شرکت‌های آنها می‌باشد. با توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می‌کند، بنابراین توجه به انتخاب رنگ‏های زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جلب نظر بینندگان و درنتیجه تبلیغات موثرتر برای برند محصولات می‌شود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخص‌های فرهنگی مصرف‎کنندگان صورت بگیرد.

ادامه مطلب
با اصول طراحی کارت ویزیت آشنا شوید !

 

انواع لوگو

انواع طراحی لوگو چیست ؟ لوگوها انواع مختلفی دارند که شامل لوگوی تصویری، متنی، ترکیبی و شعاری می‌شوند. لوگوهای تصویری، لوگوهایی هستند که در آنها از یک تصویر برای نشان دادن مفهوم برند و محصول شرکت استفاده می‌شود. لوگوهای متنی که برخی آنها را با نام لوگوهای تایپی می‌شناسند، نوع دیگری از لوگو هستند که از ترکیب چند حرف با شکل‌های خاصی ساخته می‌شوند. لوگوی ترکیبی، همانطور که از نامش پیداست از ترکیب تصویر و حروف شکل می‌گیرد و لوگوی شعاری، یک جمله به صورت شعار به عنوان هویت برند قرار می‌گیرد. از آنجایی که به اهمیت نقش طراحی لوگو در تبلیغات پی بردید، طراحان متخصص می‌توانند با توجه به نوع فعالیت کسب‌وکار شما، لوگویی را طراحی کنند که بیشترین تاثیر را داشته باشد.

در زیر لیست کاملی از انواع سبک های طراحی لوگو ارائه می کنیم:

  • لوگو سه بعدی
  • لوگو مینیمال
  • لوگو امبلم
  • لوگو ترکیبی
  • لوگو مسکات
  • لوگو انتزاعی
  • لوگو تصویری
  • لوگو تایپوگرافی
  • لوگو مونوگرام

اینها فهرستی از انواع لوگو می باشند که شما بسته به پارامترهایی که مطرح شد سبک طراحی لوگویتان را انتخاب می کنید و در نهایت در کنار عنوان مناسبی که انتخاب نموده اید در جهت برندینگ گام برمی دارید. اما نکته مهم برخی از موقعیت هایی است که می توان بخوبی از لوگو استفاده کرد.اگر شما در یک زمان خاص تصمیم به خرید هدایای تبلیغاتی بگیرید و یا یک سررسید و… به یک چاپخانه سفارش دهید؛ بدون شک یکی از آیتم های مهم که از شما در ابتدای مسیر سفارش می‌خواهند.یا حتی اگر تصمیم به طراحی بسته بندی برای محصولات خود داشته باشید یکی از اولین موضوعات، جانمایی لوگو برند خود در خلال طراحی بسته بندی محصول تان می باشد.

 

تفاوت طراحی لوگو و برندینگ چیست؟

شاید برایتان سوال باشد تفاوت طراحی لوگو و برندینگ چیست؟ همانطور که پیش از این اشاره شد لوگو شکلی است که شرکت‌ها توسط آن برند خود را به مشتریان می‌شناسانند؛ همانند لوگوی نایک که شبیه به علامت تیک است. اما برندینگ نگاه جامع‌تری دارد و روی چگونگی تجربه‌ مشتریان از شرکت شما کار می‌کند. در حالی که لوگو تنها یک نشان ساده‌ کوچک است، برندینگ شامل تمامی نقاط شرکت شماست که مشتریان آن را لمس و تجربه کرده‌اند. درست است که لوگوی نایک بسیار درست طراحی شده، اما تنها یک شکل ساده است و به تنهایی قدرتی ندارد. برندینگ نایک شامل تبلیغات، معرفی شدن توسط سلبریتی‌های ورزشی، بسته‌بندی محصول، طراحی فروشگاه، معرفی محصول در تلویزیون و فیلم‌ها، اسپانسری، گرافیک درون فروشگاهی، تگ‌های آویز، به‌کاربردن موسیقی در ویدئوهایش، طراحی وب سایت، تبلیغات چاپی، عکاسی از محصول، فناوری و بسیاری موارد دیگر است. در نتیجه با وجود تمامی این‌ها شما نقاط ملموس و تجربه‌های زیادی با برند نایک دارید.

 

نتیجه‌گیری اهمیت و نقش طراحی لوگوی حرفه ای در برندینگ کسب و کارها

نقش طراحی لوگو در تبلیغات در ایجاد هویت بصری و ماندگاری در ذهن مخاطب است. اگر می‌خواهید لوگوی برند شما تاثیرگذار و ماندگار باشد، باید دقت لازم را در طراحی آن به کار ببندید و طراحی آن را به دست طراحان خبره و متخصص بسپارید. طراحان حرفه‌ای و باسابقه مجموعه مجریان با رعایت اصول طراحی لوگو، دقت در جزئیات و متناسب با نوع فعالیت و اسم کسب‌وکار شما، بهترین لوگو را طراحی می‌کنند. لوگوهای کسب‌وکار برای آن که در ذهن مخاطب نقش ببندد، باید در نگاه اول حس مثبتی به او القا کنند، عاری از هرگونه پیچیدگی باشند، رنگ، شکل و فونت مناسبی داشته باشند و خاص و متفاوت باشند تا نظر مخاطب را جلب کنند. اگر قصد دارید کسب‌وکاری موفق داشته باشید، با طراحی لوگوی اصولی و حرفه‌ای، می‌توانید خودتان را در دنیای رقابت امروز پیروز کنید. برای مشاوره با متخصصان مجموعه مجریان در زمینه طراحی لوگو، تبلیغات و چاپ، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۸۸۹۱۲۱۱۴ تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات متداول

۱. لوگو چیست؟

لوگو به معنای تصویری است که فعالیت یک شرکت یا موسسه را به مخاطب معرفی می‌کند.

۲. اهمیت لوگو در تبلیغات چیست؟

لوگو با شکل ساده‌ای که دارد در نگاه اول شرکت شما را به مخاطب معرفی می‌کند و یک تصویر ذهنی و هویت بصری از برند را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند، بنابراین از طریق لوگو بهتر می‌توانید برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید.

۳. طراحی لوگو باید چگونه انجام شود؟

طراحی لوگو باید متناسب با نوع فعالیت و نام کسب‌وکار انجام شود. علاوه بر آن، رنگ لوگو، شکل و فونت آن باید به‌گونه‌ای طراحی شود که تاثیر لازم را بر مخاطبان بگذارد.

۴. مزایای طراحی لوگو برای کسب‌وکارها چیست؟

از مشتریان جدید دعوت می‌کند شما را بشناسند، شما را از رقبایتان متمایز می‌کند، باعث وفاداری مشتریان به برند شما می‌شود، باعث جذب مشتریان جدید می‌شود و به خوبی در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

۵. چه فاکتورهایی در طراحی لوگو موثر هستند؟

خاص و متفاوت، ساده و قابل فهم، به‌یادماندنی و تاثیرگذار، استفاده از رنگ، شکل و فونت مناسب

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *