سازه نمایشگاهی چیست|چاپخانه مجریان

اهمیت طراحی سازه نمایشگاهی و تجهیزات نمایشگاهی

سازه نمایشگاهی چیست ؟ در طول سال نمایشگاه های تخصصی و حرفه ای بسیاری در زمینه های مختلف بصورت ملی و بین ‏المللی برگزار می شود که به فراخور موضوع، مخاطبان خود را دارد. نمایشگاه مکانی است که در آن فن ‏آوری ها، تکنیکهای جدید ، کالاها و خدمات در یک حوزه معین معرفی و در معرض عموم قرار ‏می‌گیرد.‏ سازه نمایشگاهی ابزار معرفی، جلب توجه ، تبلیغ و نمایش کلیه محصولات و فناوری ها و خدمات ‏عرضه شده در نمایشگاه است و ویژگی های آن مختص شرایط نمایش عمومی و موقت نمایشگاهی است.

منظور از سازه نمایشگاهی چیست

فضایی از یک نمایشگاه که به شما اختصاص دارد و در آن شروع به ارائه ی محصولات و خدمات خود می کنید، محل برپایی سازه های نمایشگاهی محسوب می شود. اما اینکه شما تا چه اندازه تجهیزات به کار می برید و چه کیفیت چاپی دارید مساله ای جدا است. در حالت استاندارد، یک سازه نمایشگاهی المان های زیر را دارد:
    • رول آپ
    • استند نمایشگاهی
    • لایت باکس
    • میزکانتر نمایشگاهی
    • میزکانتر تاج دار
    • پاپ آپ نمایشگاهی
    • جاکاتالوگی

 

  • میز کانتر :

برای برگزاری نمایشگاه ها معمولا در قسمت پذیرش از میز کانتر استفاده می نمایند. این میز در ۲ نوع معمول ۲*۱ و ۲*۲ مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایشگاهی سازه ای پرتابل بسیار سبک و دارای صفحه گرافیکی بزرگ میباشد که برای نمایشگاه ها وکنفرانس ها بسیار مناسب میباشد.حمل و نقل و استفاده از آن آسان است؛ به سادگی قلاب آن را به سمت خارج میکشید، پایه نگهدارنده آن را نصب میکنید،رول آپ شما آماده است. از دیگر مزایای رول آپ آن است که میتوان به راحتی طرح گرافیکی آن را بدون نیاز به خرید رول آپ تغییر داد. همچنین تنوع مدل های رول آپ از دیگر مزیت های آن است.

  • پاپ آپ : 

استند یک سازه تاشو و قابل حمل است که برای نمایش کاتالوگ و بروشور ها در نمایشگاه ها، سالن های همایش و لابی ها استفاده می شود. این سازه در تعداد طبقاات متفاوت و با قابلیت نصب پروژکتور بر روی آن ارائه می شود

  • لایت باکس : 

که از آن برای افزایش جلوه های نوری و بصری در غرفه آرایی نمایشگاه ها استفاده می شود.

اهمیت طراحی سازه نمایشگاهی چیست ؟

یکی از ارکان های قابل توجه برای شرکت در نمایشگاه خوب و غرفه سازی، طراحی یک میز است که به خوبی ویژگی های شما را برجسته کند. برای رسیدن به این هدف، راهکار های فراوانی وجود دارد، اما واضح ترین آن ها این است که ارتفاع سازه های نمایشگاهی را افزایش دهید. شما می توانید ارتفاع استند را با اضافه کردن یک طبقه دوم یا افزودن یک یا چند دیواره افزایش دهید تا لوگوی شما به وضوح قابل مشاهده باشد. علاوه بر این، انتخاب رنگ روشن اغلب باعث بهتر دیده شدن نام و برند شما است . غرفه نمایشگاهی، انبار شرکت نیست! طراحی غرفه چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار شرکت ها است. بسیاری از مدیران در آخرین لحظاتی که باید به نمایشگاه بروند از واحد خدمات یا روابط عمومی می خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاه ها بیشتر به انبار شرکت ها و سازمان ها شباهت دارند تا یک اثر هنری.. غرفه شرکت‌ کنندگان در هر نمایشگاهی، در همسایگی یکدیگر قرار دارد و تنها وجه تمایز غرفه‌ها، طرح خاص و روش های غرفه سازی هر یک از آنها است. بنابراین شکل غرفه اهمیت ویژه ای داشته و نیاز به فکر و صرف زمان دارد. سازه های نمایشگاهی پیش ساخته مزایای زیادی دارد و در صورتی که با اندیشه و برنامه انتخاب شوند می توانند بسیار کاربردی و مفید باشند. سهولت و سرعت در اجرا و نصب، انعطاف پذیری در شکل و اندازه، فرم زیبا و مدرن و مقاومت بسیار بالا از مزایای سازه های غرفه نمایشگاهی است.منظور از غرفه آرایی در حقیقت همان طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی می باشد. پس از یک طراحی اصولی، زیبا و کاربردی نوبت به اجرای آن و یا همان غرفه سازی و ساخت و ساز غرفه می رسد. در این مرحله باید توجه داشت که بهترین و زیباترین طرح ها نیز اگر خوب و دقیق اجرا نشوند، نمی توانند پاسخگوی نیاز یک غرفه دار باشند پس باید به اصول دقیق و صحیح غرفه سازی توجه داشت. علاوه بر این برای چاپ سازه های نمایشگاهی در انتخاب چاپخانه نیز باید دقت های لازم را داشت چرا که وجود تصاویر و طرح های بدون کیفیت غرفه سازی نمایشگاه را به مکانی غیر قابل تحمل تبدیل خواهد کرد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
ادامه مطلب
چاپخانه ها و انقلاب دیجیتال + تاثیر پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *