تقویم رومیزی یادداشتی ۱۴۰۲|چاپخانه مجریان

تقویم رومیزی یادداشتی ۱۴۰۲ چیست؟و چه کاربردی دارد؟

تقویم رومیزی یادداشتی ۱۴۰۲ چیست ؟ به نظر شما زمانی می‌رسد که دیگر از تقویم، سررسید و سالنامه خبری نباشد و برای همیشه به تاریخ پیوسته‌باشند؟با هجوم و افزایش روزافزون گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های کاربردی قابل نصب و استفاده برروی آن‌ها، پیش بینی می‌شد که این اتفاق بیفتد.اما از آنجا که انسان غیرقابل پیش بینی است، به تاریخ پیوستن تقویم اتفاق نیفتاد.در حالی که به راحتی و با استفاده از یک اپلیکیشن سبک، می‌توانید قرارهای روزانه و هفتگی خود را فیکس کرده و حتی گزینه فعال شدن آلارم را نیز انتخاب کنید تا در مدت زمان مشخصی قبل از رسیدن موعد مقرر، به شما هشدار داده شود.این‌گونه به نظر می‌رسد که علی رغم فراهم بودن امکانات مختلف و گوناگون برای راحتی کار، بسیاری از افراد همچنان علاقه‌مند به ثبت امور مهم روز یا هفته در یک تقویم یا سالنامه را دارند.یکی از این انواع تقویم، تقویم رومیزی یادداشتی است که قرار است مواردی مرتبط با آن را در این مطلب باهم مرور کنیم.همراهی شما با ما باعث خوشحالی ماست.

تقویم رومیزی یادداشتی ۱۴۰۲

در ابتدا اجازه بدهید در خصوص این مدل تقویم توضیحاتی بدهیم.تقویم رومیزی یادداشتی یکی از انواع تقویم‌های رومیزی است که با استفاده از آن شما می‌توانید امور مهم و روزانه خود را برروی برگه‌های آن نوشته و هیچ‌گاه از خاطر نبرید.استفاده از این تقویم رومیزی یادداشتی به افراد یا گروه خاصی محدود نمی‌شود.به همین علت مدیران، خانم‌های خانه‌دار، دانشجویان و دیگر اقشار مردم از آن استفاده می‌کنند.معمولا در انتهای سال شرکت‌ها به دنبال تهیه، تولید و اهدای محصولات و اقلام تبلیغاتی به مشتریان و همکاران خود هستند.یکی از بهترین و مطلوب‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی همین تقویم رومیزی یادداشتی است.جدای از کابرد گسترده آن، ماندگاری این تقویم تا انتهای سال بعد نزد دریافت کننده این هدیه است.با نزدیکی به سال ۱۴۰۲، یکی از گزینه‌های مطلوب برای تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی، تقویم رومیزی یادداشتی است. جدای از تعداد صفحات، تقویم‌های رومیزی یادداشتی از نظر نوع صحافی نیز سه دسته مختلف دارند.این انواع مختلف صحافی باعث تفاوت در کیفیت و قیمت تقویم می‌شود که در خصوص جزئیات آن در زیر پرداخته‌ایم.

  • صحافی فنری: برای صحافی این مدل تقویم، دو فنر به کار گرفته می‌شوند.یک فنر برای صحافی تقویم و فنر دیگر برای صحافی برگه‌های یادداشت به کار می‌روند.در این نوع صحافی امکان اضافه کردن برگه‌های یادداشت به صورت مجزا از تقویم وجود دارد.مزیت این نوع تقویم این است که پس از استفاده از برگه‌های یادداشت، دغدغه‌ای برای پراکندگی آن‌ها وجود ندارد.
  • صحافی کلاسوری: در نوع صحافی کلاسوری، برگه‌یادداشت مانند برگه‌های پوشه به یکدیگر پانچ شده و متصل می‌گردند.
  • صحافی چسبی: برگه‌های یادداشت در این مدل تقویم رومیزی، به صورت سرچسب به هم متصل می‌شوند و از این طریق به پایه تقویم چسبانده می‌شوند.
ادامه مطلب
چگونه طراحی مناسب برای فولدر تبلیغاتی خود انتخاب کنیم؟

 

 

کاربرد تقویم رومیزی یادداشتی

این مدل تقویم کاربرد زیادی در انجام امور مهم روزانه هرفرد دارد.افراد با موقعیت‌های کاری مختلف، به اینکه در زمان درست به کار خود برسند، قرار ملاقاتی را از ندهند و دیگر مواردی از این دست، نیاز دارند.در این بخش کاربرد تقویم رومیزی یادداشتی را برای افراد مختلف بررسی می‌کنیم.

 

  • مدیران: همیشه یک مدیر را به صورت نشسته در پشت میزش به خاطر می‌آوریم.با در نظر گرفتن این مورد، تقویم و سررسید جز جدانشدنی امور روزمره و کاری یک مدیر است.یک مدیر با استفاده از یادداشت‌هایش برروی برگه‌های تقویم رومیزی، می‌تواند جلسات آینده کاری، امور مهمی که باید انجام شود و حتی کارهای شخصی‌اش ر ایادداشت کند تا انجام هیچ‌کدام از آن‌ها به تعویق نیفتد.

 

  • کارمندان: مانند مدیران، کارمندان نیز به داشتن و استفاده از چنین تقویمی نیاز دارند.یادمان باشد که ذهن ما محدود است و در برخی مواقع به علت فشارهای کاری یا شخصی، حافظه ما قدرت خود را از دست می‌دهد.پس بهتر است که امور مهم و اساسی را در جایی ثبت کنیم که از یادمان نرود.کارمندان نیز به علت مشغله و حجم کاری بالا، نباید تحت هیچ شرایطی از انجام به موقع کارهایشان غفلت کنند.

 

  • دانشجویان: شاید دانشجویان مانند مدیران و کارمندان، حجم کار بالایی نداشته‌باشند اما انجام برخی کارها برای آن‌ها ضروریست.از جمله درج و ثبت مواردی مانند تاریخ امتحان‌ها، آخرین تاریخ تحویل پروژه‌ها و تحقیقات، منابع مورد نیاز برای یک درس و….با توجه به اینکه تقویم رومیزی، در طول زمان جابجا نشده و در منزل یا محل کار باقی می‌ماند، دغدغه‌ای برای اینکه این وسیله از بین برود وجود نخواهد داشت.
ادامه مطلب
کلیشه چاپ چیست ؟هرآنچه که باید درباره ی آن بدانید!

 

 

انواع تقویم رومیزی یادداشتی

تقویم‌های رومیزی یادداشت دار از نظر نوع ساخت، به سه دسته تقسیم می‌شوند که در زیر آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

  1. تقویم رومیزی پایه‌دار: از محبوب‌ترین انواع تقویم رومیزی است.در این مدل کاغذهای یادداشت به ازای هرروز بوده و از یکدیگر جدا هستند.کل ورق‌ها برروی یک پایه پلاستیکی قرار می‌گیرند.مزیت این نوع تقویم این است که با انتهای سال و اتمام ورق‌ها، می‌توان برگه‌های مربوط به سال جدید را به آن اضافه کرده و مجدد برای یک سال دیگر از آن استفاده کرد.اگر قصد دارید که یک تقویم رومیزی پایه‌دار را به عنوان یک وسیله تبلیغاتی تهیه و تولید نمایید، در نظر داشته‌باشید که امکان درج لوگو و نام سازمان شما برروی برگه‌های یادداشت وجود دارد.
  2. تقویم رومیزی یادداشتی اداری: معمولا ۵۲ صفحه دارند که معادل با تعداد هفته‌های یک سال است.از این صفحات برای نوشتن نکات ضروری برای هرروز استفاده می‌شود.
  3. تقویم رومیزی یادداشتی کلاسوری: تعداد صفحه‌های آن ۳۶۵ بوده که معادل با تعداد روزهای یک سال است.در این تقویم برگه مجزایی برای یادداشت نویسی وجود ندارد و برای هرروز باید در قسمت تقویم آن روز، نکات و کارهای مهم را درج نمایید.

 

 

جمع‌بندی:

همان طور که در مقدمه گفته‌ شد، یکی از محصولات محبوب برای تهیه، تولید و اهدا به مشتریان، همکاران و افراد کلیدی مرتبط با سازمان، انواع تقویم، سالنامه و سررسید است.وقتی کسب و کار شما به دنبال استفاده تبلیغاتی، مارکتینگی و برندینگی از این هدایا است، باید دقت کافی در انتخاب نوع آن به خرج داده‌شود. دقت در نکاتی مانند کاربردی بودن، مدت زمان ماندگاری در نزد فرد گیرنده، حمل و نقل آسان و نیز داشتن فضای کافی برای درج لوگو و هویت سازمانی از جمله این موارد است که باید در آن دقت کافی داشت. حال که به انتهای سال نزدیک می‌شویم و اکثر شرکت‌ها به دنبال تهیه و توزیع چنین اقلام تبلیغاتی‌ای هستند، با توجه به اهداف کسب و کار خود، به بهترین گزینه ممکن فکر کرده و آن را تهیه کنید.مطمئنا با برداشتن یک قدم مطمئن و درست برای سال ۱۴۰۲، افق روشن‌تر و بهتری برای خود ترسیم خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی: سررسید چیست ؟

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *