مشاور تبلیغاتی کیست | چاپخانه مجریان

مشاور تبلیغاتی کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور تبلیغاتی کیست ؟ حضور یک مشاور تبلیغاتی چه تاثیری پیشرفت کسب و کار دارد؟ انتخاب مشاور تبلیغاتی برای چه کسب و کارهایی مهم‌تر است؟ آیا می‌توان به طور مقطعی از خدمات مشاور تبلیغاتی استفاده کرد؟ مشاور تبلیغاتی در چه زمینه‌هایی به کسب و کار کمک می‌کند؟ هزینه کار با یک مشاور تبلیغاتی چه میزان است؟ اهمیت تبلیغات و تاثیر آن در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و همه صاحبین کسب و کار از این موضوع مطلع هستند اما این تبلیغات زمانی اثربخش خواهند بود که به طور تخصصی مربوط به کسب و کار شما و مطابق با نیازهای آن باشند. برای داشتن چنین تبلیغاتی حضور یک مشاور تبلیغاتی در کنار تیم کاری اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از مجریان قصد صحبت در مورد این موضوع را داریم، همچنین به این سوال که چرا باید مشاور تبلیغاتی داشته باشیم، هم پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید.

مشاور تبلیغاتی کیست ؟

تبلیغات خوب نقش زیادی در موفقیت یک مجموعه و افزایش فروش آن دارد. اهمیت این کار به حدی زیاد است که بیشتر مجموعه‌ها بخش زیادی از هزینه خود را صرف تبلیغات می‌کنند. البته هر تبلیغاتی اثربخش نیست و برای نتیجه گیری از تبلیغ باید این کار را با مطالعه، تحقیق و انتخاب روش درست تبلیغات انجام داد. به علاوه تبلیغات کاری تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود تنها باعث صرف هزینه می‌شود و سودی برای سازمان نخواهد داشت. راه‌های مختلفی برای انجام تبلیغات حرفه‌ای وجود دارد که راحت‌ترین آن همکاری با یک مشاور تبلیغاتی و متخصص در این زمینه است اما مشاور تبلیغاتی کیست و چه نقشی در مجموعه‌های تجاری دارد؟

در پاسخ به این سوال که مشاور تبلیغات کیست، اینطور می‌توان گفت که مشاور تبلیغات فرد یا تیمی از افراد است که به کسب و کارها برای انجام تبلیغات هدفمند و موثر کمک می‌کند. همان‌طور که گفته شد مشاور تبلیغاتی ممکن است یک فرد یا مجموعه‌ای تبلیغاتی باشد که امور تبلیغاتی سازمان به عهده آن‌ گذاشته شده و به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت با سازمان همکاری می‌کند. مشاور تبلیغاتی برنامه تبلیغ و معرفی سازمان به مشتریان را تدوین کرده و در صورت لزوم در مورد تغییر، نحوه انجام این برنامه‌ها و تغییر آن‌ها تصمیم گیری می‌کند. روزانه شرکت ها و مجموعه های زیادی تاسیس میشوند و به کسب و کار می پردازند و در این بازار برای ماندگاری و کسب درامد بالا باید تلاش کنند. یکی از راه های ماندگاری در کسب و کار تبلیغات است ولی خیلی از مدیران شرکت ها راه درست تبلیغ کردن را نمی دانند چرا که در زمینه تخصصی ندارند. مشاور تبلیغاتی برای نشان دادن راه و روش توسعه کسب و کار و پیشرفت درامد شرکت می تواند به شما راه کارهایی ارائه نماید.به گفته محمد رفیعی ، همانطورکه سازمان ها و شرکت ها باید مشاور مالی ، وکیل داشته باشند باید یک مشاور تبلیغاتی نیز داشته باشند.

شاید فکر کنید مشاور تبلیغاتی برای شما هزینه دارد و نمی تواند به شما کمک کنددر جواب باید بگوییم خیر.طبق تحقیقات میدانی سال ۲۰۱۸ در کشور ترکیه یک مشاور تبلیغاتی می تواند تا ۷۲ برابر درامد دریافتی خود را به سازمان شما سود آوری داشته باشد.در تمامی شرکت های بزرگ خارجی معمولا با یک مشاور تبلیغاتی قرارداد همکاری منعقد می نمایند و در ایران نیز برندهای بزرگی داریم که از این شیوه استفاده می کنندمشاور تبلیغاتی می تواند در شناختن بهترین شیوه تبلیغات در زمان های مختلف به شما کمک نماید. در هر بازده زمانی باید از یک روش برای تبلیغات بهتر استفاده نمود .امروزه تبلیغات بصورت یک علم است که دانستن آن می تواند در رشد کسب و کار کمک نماید و اگر راه تبلیغات به اشتباه انتخاب شود برعکس می تواند دچار لطمه هایی به کسب و کار شود.شرکت هایی می توانند مشاور تبلیغاتی باشند که در این زمینه دارای سابقه فعالیت حسنه با برندهای مختلف را داشته باشند و بتوانند کسب و کارها را در زمانهایی که دچار بحران می شوند نجات دهند.

برخی از شرکت تبلیغاتی ها فقط بدنبال کسب درامد برای خود هستند که در این مقاله ما با آنان کاری نداریم و جزو شرکت تبلیغاتی محاسبه نمی کنیم.مشاور تبلیغاتی شما می تواند بصورت حقیقی یک شخص باشد و یا بصورت حقوقی یک شرکت تبلیغاتی باشد که هریک مزایای خود را دارد.اگر کسب و کار شما کوچک است می توانید برای کنترل هزینه ها از مشاور تبلیغاتی حقیقی استفاده نمایید که در زمان های مشخص شده در طول ماه به شما مشاوره هایی در جهت رشد کسب و کار ارائه دهد در اینحالت شما می توانید آهسته آهسته به رشد برسید. اگر کسب و کار شما متوسط و یا بزرگ است و یا صاحب برند و کارخانه هستید ، یا تولید کننده هستید و یا می خواهید سریع تر رشد کنید باید از شرکت های مشاور تبلیغاتی استفاده نمایید . این نوع شرکت ها می توانند به شما برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت ارائه دهند و با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانند برای شما پلان تبلیغاتی ارائه دهندبا توجه به گستردگی رسانه های تبلیغاتی بهترین رسانه که مرتبط به کسب و کار شما باشد و بازخورد خوبی داشته باشد را بررسی و ارائه می نمایند.

ادامه مطلب
طراحی لوگو حرف نماد چیست (لترمارک، مونوگرام)+ مزایا و معایب این نوع لوگوها

 

مزایای داشتن مشاور تبلیغاتی

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید مشاور تبلیغاتی استخدام کرد و اهمیت حضور یک مشاور در مجموعه برای هدایت تبلیغات چیست؟ بیشتر افراد تبلیغات را کاری ساده تصور می‌کنند و حتی هزینه زیادی برای انجام این کار صرف می‌کنند اما در نهایت نتیجه‌ای از هزینه پرداختی خود دریافت نمی‌کنند. این موضوع به دلیل عدم انتخاب شیوه مناسب تبلیغ، تبلیغات بدون در نظر گرفتن شرایط و نیاز سازمان و بسیاری موارد دیگر است. با انتخاب یک مشاور تبلیغاتی برای سازمان اما احتمال بروز چنین مشکلاتی به حداقل می‌رسد. از مزایای داشتن مشاور تبلیغاتی برای مجموعه می‌توان به کاهش هزینه تبلیغات اشاره کرد. حتی اگر برای انجام تبلیغ هم هزینه زیادی صرف کنید اما آن تبلیغ موثر باشد، بخش زیادی از هزینه با سود ناشی از تبلیغ به شما بازگردانده می‌شود. از دیگر مزایای داشتن مشاور تبلیغاتی برای یک مجموعه می‌توان به تبلیغ صحیح و برنامه ریزی شده اشاره کرد. تبلیغی که با کمک مشاور تبلیغاتی انجام می‌شود، پیام مجموعه را به بهترین شکل به مشتریان انتقال  می‌دهد و این موضوع مستقیما در موفقیت کسب و کار تاثیر دارد. با انتخاب مشاور تبلیغاتی حتی برنامه و فرآیند تبلیغاتی شما نیز تا مدت‌ها مشخص خواهد بود و دیگر نیازی به دغدغه انتخاب و انجام تبلیغات نخواهید داشت.

 

وظایف مشاور تبلیغاتی

وظایف مشاور تبلیغاتی بسته به نوع مجموعه و اختیاراتی که از سمت کسب و کار در اختیار مشاور گذاشته می‌شود، متفاوت است. مشاور تبلیغاتی با بررسی بازار، شناسایی رقبا و تحلیل عملکرد آن‌ها و علم و دانشی که در زمینه تبلیغات دارد، یک برنامه بازاریابی و تبلیغاتی موثر برای سازمان تدوین کرده تا با کمک آن تبلیغات، فروش سازمان بیشتر شود. از مهم‌ترین وظایف مشاور تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. فروش استراتژیک

اولین وظیفه مشاور تبلیغاتی در یک مجموعه، فروش استراتژیک است. مشاور تبلیغاتی از طریق روش‌هایی که برای تبلیغات استفاده می‌کنند و تکنیک‌های مخصوص مشتریان را به خرید محصول ترغیب می‌کند و مخاطبین تبلیغ را از یک مشتری بالفعل به مشتری بالقوه تبدیل می‌کند.

۲. شبکه سازی

شبکه سازی یکی دیگر از وظایفی است که مشاور تبلیغاتی به عهده دارد. یک مشاور تبلیغاتی از طریق ایجاد شبکه‌ای قوی برای ارتباط مشتریان با مجموعه و فروشندگان با مشتریان به یافتن مشتری‌های جدید، ارتقا خدمات مجموعه در زمینه فروش و معرفی محصول و شبکه‌ای قوی و حرفه‌ای برای فروش کمک می‌کند.

۳. توسعه استراتژی بازاریابی

توسعه استراتژی بازاریابی یکی دیگر از وظایف مشاور تبلیغاتی در سازمان‌ها است. این استراتژی‌ها در ارتباط بهتر و بیشتر مشتریان با مجموعه موثر هستند و به عملکرد بهتر و موفقیت آمیز کمپین‌های تبلیغاتی نیز کمک می‌کنند. دیگر وظیفه مشاوران تبلیغاتی برای انجام این کار و اجرای استراتژی‌ها در مجموعه، برگزاری جلسات برای نیروهای بخش تبلیغات و به روز رسانی اطلاعات خود و کارمندان برای تبلیغات موثرتر است.

۴. ارتباط با مشتریان

ارتباط با مشتریان دیگر وظیفه مشاور تبلیغاتی است که ممکن است به صورت مستقیم انجام نشود اما زمینه‌سازی آن توسط مشاور صورت می‌گیرد. روش مستقیم این کار حضور در جلسات ارتباطی با مشتریان و روش غیر مستقیم آن، بررسی نتایج دریافتی از تبلیغات و تاثیر آن‌ها بر مشتریان برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر مجموعه با مشتریان خود است.

 

نکات مهم در انتخاب مشاور تبلیغاتی

حال که می‌دانید مشاور تبلیغاتی کیست و حضور آن چه اهمیتی در سازمان دارد، یک موضوع مهم دیگر مطرح می‌شود و آن، انتخاب بهترین مشاور تبلیغاتی برای مجموعه است. به عبارت دیگر خدمات مشاور تبلیغاتی هم زمانی موثر خواهد بود که توسط یک مشاور حرفه‌ای، با تجربه و ماهر ارائه شود. به منظور انتخاب و شناسایی یک مشاور تبلیغاتی خوب باید به ویژگی‌های مشاور دقت کرد. این ویژگی‌های را می‌توان در قالب نکات مهم در انتخاب مشاور تبلیغاتی و به صورت زیر عنوان کرد.

۱. بررسی نمونه کارهای مشاور

اولین ویژگی یک مشاور ماهر و با تجربه، بررسی نمونه کارها و سابقه کاری و فعالیت‌های مشاور است. به منظور بررسی نمونه کارهای مشاور باید پروژه‌های قبلی مشاور، نوع مشتریان و کسب و کارهایی که مشاور با آن‌ها همکاری داشته است و خدماتی که مشاور پیش از این ارائه کرده را بررسی کرد. در صورتی که مشتریان قبلی مشاور در زمینه کاری شما فعالیت داشته و مشاغلی که مشاور پیش از این تبلیغ آن‌ها را بر عهده داشته مشابه با کسب و کار شما باشند، مشاور تجربه بیشتری برای کمک به مجموعه شما خواهد داشت.

۲. توجه به مهارت‌های مشاور

توجه به مهارت‌های مشاور یکی دیگر از نکاتی است که به انتخاب بهترین مشاور تبلیغاتی برای همکاری با مجموعه کمک می‌کند. از جمله مهارت‌هایی که مشاور تبلیغاتی برای کار و کمک به یک مجموعه به آن‌ها نیاز دارد، موارد زیر را می‌توان نام برد.

    • مهارت مذاکره : برای ارتباط با مشتریان، ارتباط با مجریان تبلیغ و ارتباط با کارفرما و همکاران برای انتخاب بهترین شیوه تبلیغاتی، اجرایی کردن آ‌ن‌ها، تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان قطعی و افزایش احتمال فروش محصول به مشتری نیاز است که مشاور به مهارت‌ مذاکره تسلط داشته باشد.
    • مدیریت زمان : مدیریت زمان دیگر مهارتی است که مشاور تبلیغاتی به آن نیاز دارد. این کار کمک می‌کند که مشاور تبلیغات را در بهترین زمان انجام داده و کمپین‌های تبلیغاتی را به درستی اولویت بندی کند.
    • مهارت کار با رایانه : یکی دیگر از مهارت‌هایی که مشاور تبلیغاتی به آن نیاز دارد، مهارت کار با رایانه است. امروزه کامپیوتر و تکنولوژی تاثیر زیادی در کسب و کارهای مختلف دارند و تبلیغات هم یکی از این کسب و کارها است.
    • مهارت ارتباطی : یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای یک مشاور تبلیغاتی، مهارت ارتباطی است. داشتن این مهارت کمک می‌کند که مشاور در هرگونه ارتباطی با مشتریان اعم از ارتباط تلفنی، حضوری و غیرحضوری موفق عمل کرده و تاثیر لازم را در آن‌ها داشته باشد.
    • مهارت‌های سازمانی : در نهایت یک مشاور تبلیغاتی حرفه‌ای باید از مهارت‌های سازمانی هم برخوردار باشد. این مهارت‌ها شامل روحیه کار تیمی، آشنایی با نیازهای سازمان‌ها برای موفقیت از طریق تبلیغات، آشنایی با رقبای یک سازمان و بسیاری مهارت‌های جزئی دیگر است که در نهایت به عملکرد بهتر مشاور تبلیغاتی و موفقیت مجموعه کمک می‌کنند.
ادامه مطلب
با ارزان ترین هدایای تبلیغاتی پیشنهادی برای روز حسابدار آشنا شوید

۳. آشنایی با دیدگاه مشاور

آشنایی با دیدگاه مشاور یکی دیگر از مسائلی است که به انتخاب بهترین مشاور تبلیغاتی برای مجموعه کمک می‌کند. پیش از انتخاب مشاور تبلیغاتی و بستن قرارداد با او باید اطمینان حاصل کنید که مشاور دیدگاه شخصی برای انجام تبلیغات نداشته باشد و در همه اقدامات خود به تحقیق و بررسی توجه داشته باشد.

۴. بررسی نظرات در مورد مشاور

یکی از بهترین راهکارهایی که به انتخاب مشاور مناسب کمک می‌کند، بررسی نظرات در مورد مشاور است. این کار را می‌توانید با بررسی صفحه اجتماعی مشاور، صحبت با مشتریان و تحقیق از مجموعه‌هایی که مشاور قبل از شما با آن‌ها همکاری داشته است انجام دهید.

 

انواع رسانه های تبلیغاتی 

  • تبلیغات در صدا و سیما ( تلویزیون – رادیو )
  • در روزنامه
  • در نشریات
  • محیطی ( تابلو بیلبرد )
  • مترو ( محوطه مترو – واگن – داخل قطار )
  • اتوبوسرانی
  • تاکسی
  • مبلمان شهری ( پارک ها ، نیمکت ها )
  • هواپیمایی ( محوطه فرودگاه – پشت صندلی مسافران- داخل کابین )
  • تلویزیون های شهری
  • اسپانسری فیلم ( فیلم سینمایی – سریال – فیلم خانگی )
  • کارت بلیت – کارت خرید
  • کبریت
  • شبکه های مجازی ( اینستگرام – تلگرام )
  • توسط اینفلوئنسر – بلاگر
  • چهره های مطرح
  • بنری سایت
  • اپلیکیشن ها
  • تبلیغات گوگل
  • رپرتاژ آگهی سایت های خبری
  • کاتالوگ – بروشور
  • نمایشگاهی
  • پیامکی
  • تبلیغات دهان به دهان
  • برگزاری ایونت – همایش تخصصی – سمینار علمی بازرگانی و برخی روش های دیگر

 

خدمات مشاورین تبلیغاتی

یک مشاور تبلیغاتی خدمات زیادی به مجموعه ارائه می‌کند که در نهایت به موفقیت سازمان کمک می‌کنند. از جمله خدمات مشاورین تبلیغاتی به کسب و کارها می‌توان به مواردی مانند مشاوره برای تدوین و تعیین استراتژی تبلیغات و بازاریابی، مشاوره در زمینه سئو وب سایت مجموعه، مشاوره در زمینه انواع شیوه‌های تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و اجرا و پیاده سازی این شیوه‌ها و انواع تبلیغات انتخابی توسط مجموعه اشاره کرد.

 

هزینه مشاوره تبلیغاتی

یکی از دغدغه‌های مهم سازمان‌ها در زمینه کار با مشاورین تبلیغاتی هزینه انجام این کار است. بیشتر سازمان‌ها تصور می‌کنند که صرف هزینه برای اقدامی که توسط خود آن‌ها قابل انجام است، بیهوده بوده و باعث ضرر و زیان آن‌ها می‌شود، در حالیکه اینطور نیست و حضور یک مشاور تبلیغاتی در کنار سازمان حتی باعث برگشت بخش زیادی از هزینه‌های انجام شده برای تبلیغات هم می‌شود. هزینه مشاوره تبلیغاتی به عواملی مانند تجربه مشاور و سابقه کار او در زمینه تبلیغات، نمونه کارهای او، نحوه استخدام مشاور و تمام وقت یا پاره وقت بودن حضور مشاور در کنار سازمان و میزان اختیاراتی بستگی دارد که توسط مجموعه به مشاور داده شده است. برای مثال اگر یک مجموعه تمام فرآیند تبلیغ از انتخاب روش تا تولید و انجام آن را به عهده مشاور گذاشته باشد، طبیعتا هزینه کار با آن مشاور بیشتر از فردی خواهد بود که صرفا نوع تبلیغ بر اساس وضعیت بازار را برای مجموعه مشخص می‌کند.

 

نتیجه گیری :

در این مطلب گفتیم که مشاور تبلیغاتی کیست و حضور چنین فردی در کنار یک کسب و کار چه اهمیتی دارد اما موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید، انتخاب بهترین مشاور تبلیغاتی است. یک مشاور تبلیغاتی خوب علاوه بر ویژگی‌هایی که گفته شد باید توانایی کار در زمینه‌های متنوع را داشته باشد. یکی از تیم‌های تبلیغاتی که این ویژگی را دارا می‌باشند، مجموعه مجریان است. مشاورین تخصصی مجموعه ما با انواع روش‌های تبلیغاتی آشنایی داشته و توانایی انتخاب بهترین روش تبلیغات بر اساس نیاز مجموعه شما را دارند.  آژانس تبلیغاتی مجریان با بیش از ۱۹ سال سابقه با برندهای مختلف توانسته با آنالیز و تحلیل بازار و مشتری ، بهترین روش های تبلیغاتی را برای مشتریان خود در نظر بگیرد.اگر شما هم به دنبال موثرترین راه برای تبلیغات و جذب مشتری هستید ، باید بدانید که خرید سررسید و یا  هدیه تبلیغاتی لوکس بسیار می تواند در رشد کسب وکار و دیده شدن شما تاثیر گذار باشد . برای این منظور ، می توانید برای انتخاب و خرید یا در صورت داشتن هرگونه سوالی ، با کارشناسان و مشاوران مجموعه مجریان در تماس باشید.

سوالات متداول 

۱. مشاور تبلیغاتی کیست؟

مشاور تبلیغاتی فرد یا تیمی از افراد است که یک مجموعه را در زمینه انتخاب نوع تبلیغ، انجام تبلیغ و بررسی نتیجه تبلیغ و در نتیجه فروش بیشتر یاری می‌کند.

۲. چرا به حضور مشاور تبلیغاتی در کسب و کار نیاز است؟

موفقیت کسب و کار، کاهش هزینه‌های تبلیغ و فروش بیشتر که از اهداف اصلی همه سازمان‌ها و کسب و کارها هستند با استخدام یک مشاور تبلیغاتی و همکاری با آن قابل دستیابی هستند.

۳. مشاور تبلیغاتی چه وظایفی دارد؟

از جمله وظایف مشاور تبلیغاتی می‌توان به تدوین استراتژی، برگزاری جلسات آموزشی برای کارمندان فروش، ارتباط با مشتریان و برنامه ریزی و انتخاب روش تبلیغاتی اشاره کرد.

۴. کار با یک مشاور تبلیغاتی چقدر هزینه دارد؟

هزینه مشاوره در زمینه تبلیغات به طور دقیق مشخص نیست و به موضوعاتی مانند سابقه کار و مهارت مشاور، نوع استخدام و همکاری مشاور با مجموعه و میزان نوع خدماتی که توسط مشاور ارائه می‌شود، اشاره کرد.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۴]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *