مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

نکات مهم در مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

هدف اصلی از مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی ، تولید محتوای کاربردی است. طراحی یک بیلبورد کاربردی به معنای تولید تصویری خوانا است . بیلبورد ها بهترین گزینه برای دسترسی به میلیون‌ ها مخاطب و مشتری در تمام ساعات شبانه روز هستند. البته اگر بخواهید پولی که به سختی در آورده ‌اید را روی بیلبورد ها سرمایه گذاری کنید، پس باید از موفقیت طراحی آن‌ها اطمینان پیدا کنید. در این مقاله نکات طراحی یک بیلبورد جذاب و عالی در اختیار تان قرار میگیرد. یکی از روش‌های اثرگذاری، به کارگیری عبارات کوتاه و جذاب است تا پیام شما در ذهن مخاطب ثبت شود. گاهی هم تنها یک تصویر ساده در کنار لوگوی برند، در اصل مانند هزار کلمه عمل میکند.

 

طراحی بیلبورد خود را ساده نگه دارید!

اولین قانون  هر طراحی این است که آن را ساده نگه دارید و همین امر برای بیلبورد تبلیغاتی شما نیز صدق می کند. بینندگان هدف شما رانندگان هستند که وسایل نقلیه خود را با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه ها رانندگی میکنند. بنابراین، آن ها فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه برای خواندن آگهی بیلبورد فرصت دارند. سه نکته ی اساسی، یک تصویر قانع کننده، یک عنوان منحصر به فرد و عالی و لوگوی شرکت خود را در آن قرار دهید. قرار دادن عناصر غیر ضروری در تبلیغات، درک پیام مورد نظر شما را برای بیننده سخت و دشوار می کند. نام تجاری در بیلبورد شما واجب است. به یاد داشته باشید که شماره تلفن و وب سایت کسب و کار خود را حتما در فضا قرار دهید. هر چقدر بیلبورد ها ساده و زیبا طراحی شوند قدرتمندتر و بهتر خواهند بود.

 

 در طراحی بیلبورد تبلیغاتی ، شش کلمه ایده آل است!

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی جایی برای طرح‌ های فرعی و کپی‌ های طولانی نیست، زیرا بینندگان زمان زیادی برای ورود به آن‌ها و خواندن ندارند. به همین دلیل تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از شش کلمه برای انتقال پیام است. البته بسته به طول محتوا و راحتی خواندن آن می توانید چند کلمه دیگر به آن اضافه کنید اما در طراحی بیلبورد تبلیغاتی به عنوان یک قانون کلی بهتر است بدانید که متن شما هر چقدر کمتر باشد بهتر است. کمتر کردن کلمات یک تبلیغ ممکن است کار دشوار و سختی باشد اما به خاطر داشته باشید سر تیترهایی که پاراگراف های کوچکی هستند خوانده نخواهند شد.

ادامه مطلب
پذیرایی نمایشگاهی چیست و شامل چه خدماتی می شود؟

 

بیلبورد ها باید طوری طراحی شوند که خسته کننده نباشند!

یک بیلبورد خسته کننده اصلا توجه افراد را به خود جلب نخواهد کرد. مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی می تواند به راحتی توجه افراد را به خود جلب کند و بر روی افکارشان تاثیر بگذارد. مخاطبان خود را سرگرم کنید و اجازه دهید پیام شما تخیل را برانگیزد و مشتریان را تشویق کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما جستجو کنند.

 

 

 در طراحی بیلبورد از بعد سوم استفاده کنید!

یکی از راه‌ های جلب توجه مخاطبین استفاده از برجسته ‌سازی لوگو و نوشته های بیلبورد است. برجسته سازی نوشته‌ ها علاوه بر جلب توجه مخاطبین موجب افزایش زیبایی ظاهری و یکنواختی در طراحی بیلبورد خواهد شد. فاصله مکانی بین دو بیلبورد بسیار مهم می باشد ،این فاصله هر چقدر بیشتر باشد طرح و پیام شما در ذهن بیننده زمان بیشتری را در اختیار دارد تا ملکه ذهن هر شخص بشود در صورتی که فاصله اندک بین سازه های بیلبورد سبب میشود که این پروسه به مشکل برخورد کند و هر ۲ طرح تاثیر و پیام خود را به خوبی منتقل نکند ، مگر اینکه قدرت ایده پردازی و طراحی و خلاقیت بالا باشد که نه برای یک لحظه برای چندین سال در ذهن مخاطب ثبت شود .

بیلبورد های تبلیغاتی سریالی ، یکی از بهترین، تاثیر گذار ترین و جذاب ترین نوع طراحی بیلبورد میباشد و دلایل بسیاری برای این سخن وجود دارد. این سبک از طراحی مطمئنا حاصل تفکر دسته جمعی و اتاق فکر است به این صورت که مانند یک سریال دارای سناریو و زمان بندی دقیق می باشد و در نهایت همگی طرح ها پیرو یک شعار و یک هدف می باشند .جالب ترین موضوع در بیلبورد سریالی نوعی تحریک ذهن بیننده به تفکر است و به مرور زمان که این طرح ها تعویض میشوند برای بیننده جذاب میباشد . اما در طراحی و نصب این استراتژی ۲ چیز را نباید فراموش کرد، اول مکان قرارگیری بیلبورد ها باید ثابت باشد و تغییر محل ندهند و دوم طرح های جدید جایگزین در یک زمان مشخص و در تمامی نقاط به روز رسانی شود .

ادامه مطلب
چاپ سالنامه اختصاصی 1401 آغاز شد

 

برای مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی، محصول را به خوبی بشناسید!

برای اینکه تصویری که برای اکران روی یک بیلبورد طراحی می کنید، جذاب و کارآمد باشد، باید محصولی که قصد تبلیغ آن را در این تصویر دارید به طور کامل بشناسید. شما به عنوان یک طراح بنر باید همه ی جنبه ها و ویژگی های محصول یا خدمات مورد نظر را شناخته و به آن اشراف داشته باشید. دسته بندی، مدل، شکل ظاهری، کاربرد و… از جمله مهم ترین مواردی هستند که می توانند به شما در به وجود آوردن یک اثر پر محتوا و جالب کمک کنند.

 

مشتریان هدف را بشناسید!

شناختن بازار هدف و مشتریان نهایی یک خدمات و یا محصول از مهم ترین نکات مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی است. شناسایی جامعه هدف در علم تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است و پیشنهاد می شود حتی پیش از راه اندازی کسب و کار در این مورد فکر شود. برای مثال شما به عنوان فردی دارای سرمایه هدف راه اندازی یک کسب و کار پر درآمد را دارید. اگر شما هدف راه اندازی یک فروشگاه لوازم آرایشی را داشته باشید باید بدانید که جامعه هدف این کسب و کار خانم ها هستند. در نتیجه با شناختن جامعه هدف می توانید تبلیغات خاصی را در نظر گرفته و یا در مکان های خاصی شروع به تبلیغات کنید. اگر می خواهید که طرحی موفق داشته باشید پیش از طراحی باید بدانید که خریداران این محصول چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند و چه ویژگی هایی نظر آن ها را جلب میکند.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *