طراحی لوگو تصویری | چاپخانه مجریان

لوگو تصویری چیست و طراحی لوگو تصویر چه کاربردی دارد؟

لوگو چیست ؟ طراحی لوگو تصویری یکی از انواع لوگوها محسوب میشود. عموما طراحان برای طراحی لوگو از دو نوع لوگوتایپ و لوگو تصویری استفاده میکنند.اما اینکه لوگو تایپ و لوگو تصویری چه هستند در این مقاله بدان اشاره میشود. همچنین در این مقاله به مزایا و معایت لوگو تصویری پرداخته میشود.پس چنانچه شما صاحب یک بیزینس یا کسب و کار هستید و میخواهید بدانید که کدام یک از انواع لوگو برای برند شما مناسب است این مقاله میتواند به شما کمک زیادی داشته باشد.لوگو تایپ به لوگویی گفته میشود که در آن از متن برای طراحی لوگو استفاده میشود. درواقع بیس یا پایه لوگوتایپ متن است.این نوع لوگو برای بیزینس هایی مناسب است که نام برندشان کوتاه و تک کلمه ای است.همچنین اگر نام برند مورد خیلی مشهور و معروف باشد میتواند کاندیدای خوبی برای لوگوتایپ باشد.اما اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درمورد لوگوتایپ کسب کنید به مقاله طراحی لوگوتایپ مراجعه نمایید.

طراحی لوگو تصویری چیست؟

طراحی لوگو تصویری نوعی لوگو است که در آن از تصاویر یا آیکون برای نمایش دادن خدمات یک برند استفاده میشود.برای طراحی این سبک از لوگو تصاویر ساده و معنادار در کنار هم قرار میگیرند تا بتوانند یک پیام واحد را به مخاطب انتقال دهند.طی این فرآیند، طراح با کنار هم قرار دادن چند تصویر ساده به نحوی کاملا خلاقانه، موفق به خلق یک لوگو یا نماد میشود.پس از آنکه نماد مورد نظر خلق شد میتوان از آن برای چاپ برروی تمامی محصولات، هدایای تبلیغاتی ، بروشورها و سایر خدمات بیزینس مورد نظر استفاده نمود.از این رو باید لوگوی مورد نظر از هر نظر جذاب، گویا، حرفه ای و خلاقانه باشد. پس لازم است طراحی لوگو توسط افراد حرفه ای صورت گیرد.هرچقدر لوگوی شرکت زیباتر و مفهومی تر باشد تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب و اعتبار بیزینس شما خواهد داشت.

 

 

هدف از طراجی لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری از جمله رایج ترین انواع طراحی ها محسوب میشود. لوگو تصویری این امکان را به طراح میدهند که پیام شرکت را خیلی بهتر از متن به مشتری انتقال دهد.یک لوگوی تصویری میتواند فارغ از هر گونه زبان و نژادی پیام خود را به تمامی مردم در سرتاسر دنیا منتقل کند.برای پی بردن به این موضوع کافیست به لوگوی برند های معروف جهانی دقت کنید تا متوجه مفهموم آن شوید.همان جذابیت بصری لوگوی تصویری نسبت به سایر انواع لوگوها بیشتر است. تجربه نشان داده است که مشتریان ارتباط بیشتر و بهتری را با لوگوی تصویری برقرار میکنند.از طرفی طبق پژوهش های مختلف مشخص شده است که افراد حافظه تصویری خیلی بیشتری نسبت به سایر المان ها دارند.در قسمت بعد دلایل بیشتری از محبوبیت لوگوی تصویری آورده شده است.

ادامه مطلب
صفرتاصد اصول طراحی بسته بندی در 2023 و تاثیر آن در فروش

 

 

دلایل انتخاب طراحی لوگو تصویری توسط مشتریان

هماطنور که گفته شد اگر طراحی لوگوی تصویری توسط یک طراح حرفه ای تهیه شود میتواند تاثیرات شگفت انگیزی بر مخاطب داشته باشد.

در این بخش از مقاله به چند دلیل عمده از اهمیت و محبوبیت لوگوی تصویری اشاره خواهد شد:

  • ماندگاری لوگوی تصویری: بدیهی است که انتقال پیام یک کمپانی بسیار مهم است و این کار توسط لوگوی تصویری قابل اجراست. درواقع راحت ترین راه برای انتقال مفهموم خدمات یک شرکت استفاده از لوگو است.
  • مفهوم لوگو سمبلیک: انتقال مفهوم از طریق لوگوی تصویری بسیار ساده تر از سایر روش هاست. به طوری که میتوان با لوگوی تصویری خدمات یک بیزینس را به مخاطبان معرفی کرد.
  • منحصربه فرد بودن لوگو تصویری: قاعدتا هر شرکتی داریا ایده ها، ارزش ها و ویژگی های خاص خود هستند. از این رو طراحی تصویری لوگو میتواند این مفاهیم را به شکل بهتر و منحصربه فرد تری به مخاطبان القا نماید.
  • انعطاف پذیر بودن لوگوی نمادین: همه ما روزانه شاهد گسترش علم و فناوری هستیم. اما لوگوی تصویری این امکان را میدهد که در هر زمانی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

تاثیر لوگو بر برندینگ چیست؟

در راستای طراحی لوگوی تصویری در این بخش به تاثیر لوگو بر برندینگ صحبت خواهیم کرد.امروزه برندینگ تاثیر بسیار زیادی بر زندگی اجتماعی، هویت های جمعی، مشاغل و تجارت مدرن بشر اهمیت بسیار زیادی دارد.برندینگ به افراد این امکان را میدهد تا بتوان دنیای پیرامون را سازماندهی، شناسایی و طبقه بندی نمایند.از دید روانشناسی، خلق یک برند با بیان احساسات، چگونگی درک برند ها از طریق نماد ها و تصاویر مرتبط است.از این رو تصاویر و نماد هایی که برای برند ها مورد استفاده قرار میگیرند باید به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند مفاهیم را خیلی راحت انتقال دهند.

ادامه مطلب
ارائه خدمات نمایشگاهی درتهران+انواع خدمات

 

 

تصاویر متحرک لوگو

در این بخش به طراحی لوگوی تصویری به صورت متحرک اشاره خواهیم کرد. بدیهی است که قدرت جلب توجه توسط لوگوهای متحرک بسیار زیاد است.

این نوع برندها پیام ها را به گونه ای مطلوب منتقل میکند. این کاریست که لوگوهای ثابت نمیتوانند از پس آن برایند. در همین راستای میتوان به چند لوگوی متحرک معروف اشاره کرد:

  • لوگوی گوگل: لوگوی معمولی از جمله لوگوهای معروف است که هیچ نیازی به معرفی ما ندارد. این لوگو از چند رنگ تشکیل شده و میتواند متحرک باشد.
  • لوگوی فایرفاکس: فایر فاکس از جمله لوگوهای مشهور است که تصویر آن روباهی آتشین است. این روباه آتشین میتواند زمین را احاطه کند و بدان معناست که به تمام دنیا دسترسی دارد.

 

 

مزایای لوگوی تصویری

از مزایای طراحی لوگوی تصویری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • با چند بار تماس چشمی مخاطب با لوگو خیلی راحت در فکر و ذکر فرد ثبت میشود. چرا که حافظه تصویری افراد بسیار قوی است.
  • برخی رسانه ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند اما لوگوی تصویری در این قبیل رسانه ها نسبت به سایرین قابل تشخیص است.
  • تصاویر رنگی در لوگوی تصویری خیلی راحت به سیاه و سفید تبدیل میشوند.

 

 

لوگوی تصویری و نقاط ضعف آن

در این بخش ازمقاله ی طراحی لوگوی تصویری به معایب این نوع لوگو پرداخته می شود .

  • طراحی لوگوی تصویری باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.
  • این نوع طراحی به دلیل درجه سختی بالا فقط میتواند توسط افراد حاذق صورت گیرد.
  • نهاد های عمومی مانند نهاد های نظامی، تیم های ورزشی و غیره به ندرت از این سبک طراحی استفاده میکنند.
  • یک لوگو باید به قدری ماهرانه طراحی شود که بتواند به خوبی پیام مورد نظر را به مخاطبان القا کند.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *