اهمیت طراحی بروشور | چاپخانه مجریان

طراحی بروشور چرا اهمیت دارد؟

اهمیت طراحی بروشور چیست ؟ طراحی بروشور قبل از اینکه به چاپ برسد باید انجام شود. یکی از مهم ترین ارکان بازاریابی طراحی بروشور است. اما چرا طراحی بروشور و یا طراحی کاتالوگ و بروشور مهم است؟ در واقع شرکت ها میتوانند از طریق طراحی بروشور استاندارد، تبلیغات درست و مطمعنی برای کسب و کار خود داشته باشند. به همین دلیل ما در این مقاله به موضوع بروشور و نحوه طراحی آن خواهیم پرداخت. در انتها نیز علت مهم بودن بروشور را شرح خواهیم داد. پس چنانچه شما به عنوان یک کارآفرین صاحب یک کسب و کار کوچک یا نوپا هستید و قصد طراحی بروشور را داشتید این مقاله را از دست ندهید.

بروشور چیست؟

قبل از آنکه به جواب سوال چرا طراحی بروشور مهم است؟ بپردازیم، لازم است بدانیم اصلا بروشور چیست؟ در واقع بروشور شما سه یا چند لته است. این چند لته به صورت کتابچه کنار هم قرار میگیرند. روی بروشور محصولات یا خدمات، ایده های تجاری و سابقه و رزومه شرکت ثبت شده است. در واقع بروشور ها کی از ساده ترین و کاربردی ترین روش برای تبلیغات هستند. از این رو پیشنهاد میشود شرکت ها و کسب و کار های نوپا از این ابزار کارآمد استفاده کنند. طراحی بروشور برای کسب کار به شما این امکان را میدهد که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط باشید.

ویژگی یک بروشور استاندارد

لازم است در ابتدا بدانید که یک بروشور استاندارد چه ویژگی هایی  دارد؟ در این بخش به چند نکته مهم در طراحی بروشور استاندارد میپردازیم:

  • یک بروشور خوب دارای گرافیک حرفه ای و جذاب است.
  • در بروشور قرار دادن نمودار های آموزنده بسیار مهم است. پس در بروشور از آمار و ارقام استفاده کنید.
  • از عکس های با کیفیت و حرفه ای در بروشور استفاده شود.
  • سایز بروشور استاندارد باشد. نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک.
  • در بروشور به شکل هوشمندانه ای تبلیغات انجام شود.
  • جنس کاغذ بروشور باید با کیفیت باشد. چرا که بروشور هویت و اعتبار شماست.

حال که با ویژگی های یک بروشور استاندارد آشنا شدیم در بخش بعدی به اهمیت طراحی بروشور خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
بهترین چاپخانه بسته بندی محصول
طراحی بروشور
طراحی بروشور

چرا طراحی بروشور مهم است؟

در این بخش از مقاله میخواهیم بگوییم که چرا این کار مهم است؟

یکی از موثر ترین راه های جذب مخاطب ارتباط نزدیک با آنهاست. پس لازم است که ما در تبلیغات به گونه ای اقدام کنیم که با مخاطبانمان در ارتباط باشیم. حال آنکه بروشور میتواند یک ارتباط شخصی با مشتریان برقرار کند. در این ارتباط تمامی کالا ها و خدمات به مشتریان ارائه میشوند. در بروشور ها از کیفیت خدمات شما گفته میشود و به مشتریان میگوید که چرا باید از شما خرید کنند و یا با شما همکاری داشته باشند. با این کار مشتریان خیلی راحت با شما ارتباط برقرار میکنند و به شما اعتماد میکنند.

چرا از بروشور در تبلیغات استفاده کنیم؟

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که چرا این کار مهم است؟ اما حال لازم است بدانیم که چرا از بروشور در تبلیغات استفاده کنیم؟ در واقع بروشور یک وسیله سبک و کوچک است که مشتریان میتوانند آن را خود به خانه ببرند. مطالعه بروشور زمان زیادی از مخاطب نمگیرد پس حوصله او را سر نمیبرد. یک بروشور میتواند به طور مختصر و مفید کل سابقه و خدمات شرکت را به مشتری معرفی کند و او را برای خرید مجاب کند. از طرفی طراحی بروشور یکی از به صرفه ترین روش تبلیغات است. این روش برای کسب و کار های نوپا بسیار مفید است زیرا سرمایه زیادی را نمیطلبد. پس بروشور ها در عرصه تبلیغات و فروش بسیار موثر و مفید هستند.

طراحی بروشور در دنیای تبلیغات

اما باز هم لازم است از خود بپرسیم چرا طراحی بروشور مهم است؟ ما در زمانی زندگی میکنیم که تبلیغات مهم ترین بخش از موفقیت یک کسب و کار است. ما شاهد این هستیم که بسیاری از کمپانی های بزرگ و معروف دنیا سالانه میلیارد ها دلار صرف هزینه تبلیغات میکنند. جالب آنجاست که هرچقدر این کمپانی ها معروف هستند باز هم از تبلیغات دست نمیکشند. اما علت چیست؟ در واقع دنیا، دنیای رقابت است. پس اگر حتی یک روز از کسب و کار خود غافل شویم از رقیبانمان عقب خواهیم ماند. در این عصر که ما زندگی میکنیم یکی از اصول موفقیت تبلیغات است. حال آنکه طراحی بروشور یکی از ابتدایی ترین، ارزان ترین و در عین حال روشی کارآمد برای جذب مشتری است. پس لازم است برای پیشرفت خود این حداقل ترین کار را انجام دهیم.

ادامه مطلب
هدایای تبلیغاتی سال نو چیست و چگونه می توانند تاثیرگذار باشند ؟

در چه زمانی از بروشور استفاده کنیم؟

حال آنکه کاملا متوجه شدیم چرا طراحی بروشور مهم است؟ لازم است بدانیم در چه مواقعی از بروشور استفاده کنیم؟

  • پس از اتمام ملاقاتتان با مشتری لازم است یک بروشور به جای بگذارید. این کار کمک میکند پس از رفتنتان مشتری حرف های شما را فراموش نکند و با دیدن بروشور مجددا شما را به خاطر آورد.
  • از بروشور در محل های پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها و ترمینال ها استفاده شود. اما دقت کنید که ظاهر بروشور باید به قدری جذاب باشد که در میان دیگر بروشور ها مخاطب را به خود جذب کند.
  • سعی کنید در میان کالاهای خود از بروشور استفاده کنید. تا مشتری پس ار خرید محصول، از نحوه استفاده از آن مطلع شود. همچنین بروشور کمک میکند که مشتری با سایر محصولات شما آشنا شود.
  • همچنین شما میتوانید یک فرد را استخدام کنید که در محل هایی پر رفت و آمد مستقر شود. سپس بروشور ها را به دست افراد بدهد. این روش نیز روشی کارآمد خواهد بود.
  • با طراحی بروشور که مشخصات خدمات و یا محصولات شما در آن نوشته شده و قرار دادن آن به همراه سایر مدارک تبلیغاتی در زونکن تبلیغاتی برای نمایشگاه ها و سمینار ها برای جذب مشتری موثرتر عمل کنید.

طراحی بروشور را به شرکت بسپاریم یا شخص؟

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اما طراحی بروشور یک کار کاملا تخصصی و حرفه ای است. بروسور باید به قدری جذاب باشد که مشتریان را به خود جذب کند. از این رو لازم است قبل از اقدام به طراحی آن به خوبی تحقیق کنید. در این زمینه لازم است یک شرکت و تیم حرفه ای را شناسایی کنید و لدان مراجعه کنید. سعی کنید کار های قبلی و سابقه شرکت را بررسی کرده و سپس کار خود را به آن بسپارید. سعی کنید از سپردن طراحی بروشور به شخص دوری کنید. چرا که اشخاص هیچ تضمینی برای کیفیت کار خود نمیدهند و همین امر ریسک کار را بالا میبرد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *