صنایع دستی تبلیغاتی چیست|چاپخانه مجریان

کاربرد صنایع دستی در تبلیغات چیست و چگونه تاثیرگذار است؟

صنایع دستی تبلیغاتی چیست؟

صنایع دستی تبلیغاتی چیست ؟ به این سوال فکر کنید. اگر واژه تبلیغاتی را از انتهای این سوال برداریم در واقع به یک سری محصولاتی می‌رسیم که به صورت سنتی و خاص با هنر دست تولید می شوند و دوخت و جنس ویژه ای دارند. و یادآور فرهنگ و هنر ایرانی هستند. در واقع در صنعت تبلیغات نیز سازمان‌ها و ادارات از این محصولات برای هدیه دادن استفاده می کنند. تنها فرق صنایع دستی تبلیغاتی با صنایع دستی معمولی طرح و اطلاعات سازمان است که به آن اضافه شده است تا باعث شود در کنار احساس خوبی که با هدیه دادن صنایع دستی تبلیغاتی به وجود می آید، راهی برای تبلیغات سازمان نیز ایجاد شود. همچنین هدایای تبلیغاتی از مهم ترین روش هایی است که می توان به وسیله‌ی آن مدیران و کارمندان یک سازمان را تشویق کرد. صنایع دستی تبلیغاتی علاوه بر اینکه هدیه ای مناسب می باشند ارزش هنری بسیار بالایی نیز دارند و همچنین فرهنگ اصیل ایرانی را به افراد یادآوری می کنند. استفاده از صنایع دستی تبلیغاتی، یکی از شیوه های جدید در جذب مشتری نیز محسوب می شود. که هم روشی خلاقانه و هم موثر محسوب می شود که ماندگاری بالایی نیز دارد. خیلی از سازمان‌ها، بانک‌ها، اداره‌جات از این محصول برای تشکر و قدردانی از مدیران و کارمندان خود استفاده می کنند. صنایع دستی تبلیغاتی که در سبد خرید هدایای تبلیغاتی قرار می گیرند بسیار متنوع هستند و از حیث تاریخچه، رنگ، شکل و فرم خود با هم بسیار تفاوت دارند. این محصولات که حتما در باز‌ارهای مختلف ایرانی  بسیار آن‌ها را دیده اید می تواند ترمه، تابلو فرش، گلیم، سفال، پارچه‌های قلمکاری، مس کاری و بسیار محصولات دیگر باشند. به عنوان نمونه دو گروه از صنایع دستی تبلیغاتی را شرح می‌دهیم. تعداد این محصولات بسیار زیاد است و تنوع بالایی نیز دارند.

مطلب پیشنهادی: هدایای نفیس برای مدیران

محصولات تبلیغاتی چه محصولاتی هستند؟

سازمان‌ها و ادارات مختلف و بانک‌ها عموما برای تبلیغاتِ محصولات و خدماتی که داخل سازمان خود دارند از استراتژی خاصی برای تبلبغات استفاده می کنند. این نوع تبلیغات که از قدیم بسیار در کمپانی‌های مختلف چه بزرگ و چه کوچک مورد استفاده قرار گرفته است، یکی از مهم ترین اهرم‌های تبلیغات برای هر سازمانی به شمار می رود. به این استراتژی تبلیغات برای هدایای تبلیغاتی می گویند. اگر بخواهیم هدایای تبلیغاتی را توضیح دهیم بهتر است به این شکل آن را تعریف کنیم که این دسته از محصولات محصولاتی هستند که برای افراد مختلف در طول زندگی کاربردی و بسیار مهم به حساب می آیند و به همین دلیل این ویژگی مهم باعث می شود تا سازمان‌ها با این نوع از محصولات سعی کنند تبلیغات را انجام دهند. هدایای تبلیغاتی مدل‌ها و شکل‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال ماگ یا فنجان یا سررسید یا خودکار و روان نویس ابزار مهمی هستند که افراد در فرایند روزمرگی‌هایشان سراغ این محصولات می روند و از طریق این محصولات کارهایشان را انجام می دهند. اما این محصولات تنها هدایای تبلیغاتی نیستند که در سبد محصولات تبلیغاتی یک سازمان قرار می گیرند. می توان از محصولات مختلفی با توجه به استراتژی و برنامه ای که در سازمان برای تبلیغات طراحی کردیم استفاده کرد و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. حال دسته‌ی دیگری از محصولات هستند که از آن‌ها نیز به عنوان محصولات تبلیغاتی استفاده می شود و در مواقع خاص از آن‌ها استفاده می شود این محصولات صنایع دستی تبلیغاتی هستند.حال می‌خواهیم به این مساله بپردازیم که صنایع دستی تبلیغاتی چیست و دقیقا چه کاربردی برای تبلیغات یک سازمان دارد. همانطور که گفتیم محصولات تبلیغاتی در یک سازمان قرار است یاد آور حس مثبتی از جانب سازمان ما برای مخاطب باشند و او را تبدیل به یک مشتری دائمی برای سازمان بکنند. این احساس مثبتی که مخاطب از سازمان دریافت می کند تبدیل به یک وفاداری و رابطه‌ی ویژه بین سازمان و مشتری خود می شود. مخاطبی که این محصولات تبلیغاتی را دریافت می کند ناخودآگاه احساس می کند که به سازمان دینی دارد و باید آن را جبران کند. این راه جبران هم چیزی نیست جز استفاده از محصولات و خدماتی که یک سازمان به مشتریان خود ارائه می دهند.

ادامه مطلب
چاپ تبلیغات روی کاور محافظ راننده

مطلب پیشنهادی: افزایش فروش با هدایای تبلیغاتی

  • محصولات تبلیغاتی مینا کاری:

یکی از محبوب ترین صنایع دستی تبلیغاتی که به عنوان هدایای تبلیغاتی نفیس مورد استفاده قرار می گیرد، هدایای تبلیغاتی مینا کاری هستند بخاطر زیبایی و خاص بودن آن بسیار هدیه ای خاص و لوکس به حساب می آیند. این نوع صنایع دستی ریشه در اصفهان دارد و تمام افراد در ایران می توانند با این نوع محصولات ارتباط برقرار کنند. محصولاتی که در این دسته قرار می گیرند به شرح زیر می باشند:

    • تندیس مینا کاری
    • تابلو مینا کاری
    • بشقاب مینا کاری
    • گلدان مینا کاری
  • محصولات تبلیغاتی خاتم کاری:

از سری محصولات تبلیغاتی نفیس دیگری که می شود جز صنایع دستی تبلیغاتی آن را تعریف کرد، محصولات تبلیغاتی خاتم کاری هستند. این سری محصولات نیز هدایای تبلیغاتی مناسبی  جهت هدیه دادن به مدیران و مشتریان وفادار و همکاران مدیر در سایر سازمان‌ها یا در همایش‌ها و مناسبت‌های مختلف مناسب است. این محصولات بسیار زیبا و چشم نواز هستند و امکان چاپ نشانه یا لوگو روی آن‌ها وجود دارد.

 

صنایع دستی در تبلیغات چگونه تاثیرگذار است؟

صناایع دستی در سرزمین ما ایران پر از تنوع، رنگ و شکل‌های مختلف است. بسیاری از افراد در ایران برای هنر اصیل ایرانی ارزش قائل هستند و همچنین از صنایع دستی، بسیار در محیط خانه و زندگی خود استفاده می کنند. این محصولات بخاطر زیبایی، تنوع و دوام و ارزش مادی و معنوی‌ای که دارند از آن‌ها بسیار استقبال می شود. به همین دلایلی که ذکر شد محصولات صنایع دستی ایرانی از بهترین محصولات برای تبلیغات به حساب می آیند. چرا که علاوه بر زیبایی و ماندگاری این محصولات صنایع دستی دارای ارزش معنوی بسیاری هستند و در واقع افراد با داشتن این محصولات احساس خوشایندی خواهند داشت از اینکه محصولی از هنر و فرهنگ ایران را برای خود دارند. هدیه دادن این نوع محصولات به قشر زیادی از افراد برای تبلیغات یک سازمان اصلا به صرفه نیست و به صورت کلی صنایع دستی تبلیغاتی هدیه ای لوکس محسوب می شود. اما برای همان مخاطب و مشتری خاصی که برای سازمان وجود دارد اگر گزیده و درست انتخاب شود بهترین بازدهی را ایجاد می کند. و حتما نتیجه خواهد داد. هیچ هدیه‌ی تبلیغاتی نمی تواند افراد را به اندازه‌ی هدیه‌ای از صنایع دستی ایران خوشحال کند. میخواهد پارچه‌های دست دوز باشد یا خاتم کاری‌های زیبا یا سفال و فرش. تمام این محصولات به قدری اصیل، زیبا و دل نشین هستند که هر مخاطبی را به مشتری وفادار ما تبدیل کنند.

مطلب پیشنهادی: استراتژی بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

 

صنایع دستی هدیه‌ای لوکس در تبلیغات:

از صنایع دستی می توان به عنوان هدیه ای نفیس و ارزشمند استفاده کرد که تاریخ و هنر و فرهنگ ایران را نیز همراه با خود دارد. این هدیه‌ به عنوان هدیه‌ای لوکس می تواند به مدیران ارشد سازمان‌ها، مشتریان مهم و مهمانان خارجی اهدا شود. این هدیه علاوه بر اینکه همیشه در ذهن مخاطب خواهد ماند، بهترین تبلیغات برای سازمان نیز به شمار می آید. و به نوعی تبلیغی ماندگار توسط سازمان انجام شده است، چرا که مخاطب سازمان با وسواس و علاقه‌ی زیادی از این محصول مراقبت خواهد کرد و به عنوان اثری هنری همیشه با دیدن آن شگفت زده خواهد شد و همانطور که در تبلیغات همواره تاکید شده است مخاطب و مشتری، هدایای تبلیغاتی که از سازمان دریافت می کند ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن را با سازمان گره می زند. و حس مخاطب نسبت به برند با کیفیت محصول تبلیغاتی تغییر خواهد کرد. در نتیجه هدیه دادن صنایع دستی باعث می شود نفیس و ارزشمند بودن محصول به سازمان گره بخورد و اثر ماندگاری بر مخاطب بگذارد و قطعا او را تبدیل به مشتری دائم محصولات و خدمات سازمان تبدیل کند. مهمانان خارجی با این دست از هدیه‌ها بسیار احساس خوشایندی خواهند داشت. آن‌ها تکه ای از فرهنگ و هنر ایران را با خود خواهند برد که به سختی در کشور خود پیدا می کنند. پس هر چقدر که این هدایا زیبا تر و با کیفیت تر باشند مخاطب خارجی بیشتر به وجد خواهد آمد. و با محصول سازمان مانند اثری هنری برخورد می کند که در موزه قرار دارد. حتما در بهترین و بزرگ ترین جشنواره‌های ایرانی و خارجی بسیار دیده اید که به عنوان هدیه همواره صنایع دستی به عنوان هدیه ای نفیس تقدیم مهمانان می شود. هدیه‌هایی مانند فرش ایرانی. همین مساله نشان دهنده‌ی این است که چقدر این محصولات برای تبلیغات موثر هستند و به عنوان هدیه تبلیغاتی که تازه به سبد هدایای تبلیغاتی اضافه شده است خلاق، ماندگار و تاثیر گذار هستند.

ادامه مطلب
پرچم تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

بسته بندی صنایع دستی تبلیغاتی:

صنایع دستی تبلیغاتی چیست را به همراه تاثیرگذاری آن در تبلیغات توضیح دادیم اما در کنار تمام این ویژگی‌ها و مزایایی که نوشتیم بخش مهم دیگری نیز وجود دارد که اگر با وسواس و دقت انجام نشود ممکن است تاثیر گذاری صنایع دستی تبلیغاتی را بسیار پایین بیاورد. در این نوع از هدایای تبلیغاتی که به شکل لوکس و نفیس به مخاطب هدیه داده می شود بسته بندی آن نیز بسیار مهم می باشد. شاید اگر ماگ یا خودکاری را در جشنواره یا مناسبتی به مخاطب خود هدیه بدهیم آنقدر مهم نباشد که بسته بندی آن به چه شکلی است. اما وقتی هدیه‌ای لوکس و گران قیمت هدیه می دهیم حتما باید بسته بندی در سطح همان محصول انجام دهیم. در نتیجه پیشنهاد می شود بسته بندی با متریال‌هایی بسیار با کیفیت، شیک، انجام گیرد و بهتر است در صنایع دستی حتما بسته بندی مناسب با هویت آن محصول شکل بگیرد. و مثلا وقتی محصولی با هویت سنتی و فرهنگ ایرانی قرار است به مخاطب هدیه بدهیم جالب نیست که  بسته بندی آن مدرن باشد. بهتر است که در همان نسبت بسته بندی آن نیز تعریف بشود. بسته بندی محصول تبلیغاتی نیز خودش می تواند محصولی تبلیغاتی باشد و اطلاعات سازمان را به مخاطب و مشتری انتقال دهد. و این دلیل دیگری است که موجب می شود بازدهی سازمان از هدیه دادن صنایع دستی تبلیغاتی به مخاطب و مشتری بالا برود.

شما میتوانید برای تهیه این هدیه تبلیغاتی لوکس و یا انتخاب هدایای دیگر، خرید ماسک سه بعدی و همچنین برای قیمت سررسید ۱۴۰۲ و دیگر خدمات تبلیغاتی، جهب کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *