رنگ شناسی در طراحی اوراق اداری

رنگ شناسی در طراحی اوراق اداری

رنگ شناسی اوراق اداری یکی از نیازهای مهم برای تمامی سازمان ها در تمامی صنف ها چه خدماتی و چه محصولاتی می باشد که شامل چند آیتم مانند: کارت ویزیت، سربرگ، پاکت اداری و… می باشد.

از کارت ویزیت برای معرفی سازمان و سربرگ و پاک نامه درکار های رسمی و غیر رسمی و حتی فاکتور زدن از آن استفاده میشود.

همانطور که گفتیم طراحی اوراق اداری شامل چند آتیم می باشد که کارت ویزیت، سربرگ و پاکت اداری از آتیم های اصلی می باشند و بقیه موارد از جمله طراحی فولدر،زونکن تبلیغاتی ، پاکت a4، سربرگ a5، کاور CD و… به سلیقه ی مشتری می باشد.

 

 

رنگ در طراحی اوراق اداری

در اوراق اداری هم مانند لوگو و… باید از رنگ سازمانی استفاده شود ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که از رنگ به اندازه ی کافی استفاده کرد گاهی طراحان به اشتباه همه ی اوراق اداری را با رنگ سازمانی اشباح میکنند که این کار از نظر روانشناسی تاثیر بدی روی مخاطب گذاشته وذهن را ازآن رنگ اشتباح میکند.

درحالی که بهتر است در کنار رنگ سازمانی از یک رنگ مکمل یا رنگ های خنثی و یا حتی همان رنگ سازمانی در ترام کمتر استفاده کرد.

البته می توان از رنگ سازمانی تمپلیت در پشت اوراق اداری مانند پشت سربرگ ها ، داخل پاکت نامه ها استفاده نمود و زیبا هم می شود و بر روی آن از لوگو با تم رنگی سفید استفاده شود.

ادامه مطلب
4 دلیل سرد شدن چای در فلاسک استیل + راه حل

و اما نکته ی بعدی در مورد اوراق اداری این است که اوراق اداری در مقایسه با دیگر طراحی های گرافیکی باید از سادگی بیشتری برخوردار باشد چرا که کاربرد آن کاملا تبلیغات نبوده و معمولا به منظور کارهای اداری از آن استفاده میشود پس بهتر است سادگی در آن رعایت شود ولی به شرطی که مخاطب را به خود جذب کند.

 

 

رنگ در چاپ اوراق اداری

در اوراق اداری معمولا نوشته ها را به رنگ مشکی استفاده می کنند و آیکون های سایت، ایمیل،تلفن همراه، آدرس و…در آن وجود دارد که با توجه به سایز کارت ویزیت یا پاکت و سربرگ این آیکون ها و یا حتی نوشته ها باید بسیار ظریف و ریز باشند .

ولی نکته ای که بسیاری از طراحان به آن توجه نمیکنند استفاده درست از رنگ در آن ها هست و بعد از چاپ متوجه این موارد می شود.

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که باید از چه روش هایی استفاده کرد که دچار پخش شدگی رنگ و یا کدر شدن رنگ در چاپ اوراق اداری نشویم.

 

طراحی اوراق اداری

نکاتی درباره چاپ اوراق اداری

همانطور که پیش تر گفتیم رنگ شناسی اوراق اداری تاثیر زیادی دارد پس بهتر از همه ی موارد حرفه ای را لحاظ کنیم که بعد از چاپ مشکلی نباشد.

اگر رنگ زمینه ی کار ما سفید و یا رنگ روشن است بهتر است از رنگ مشکی برای نوشته هایمان استفاده کنیم واگر رنگ زمینه تیره است بهتر است از رنگ سفید استفاده کرد تا نوشته ها خواناتر باشد.

ادامه مطلب
اهمیت تقویم زیردستی و نکات طراحی تقویم زیردستی 1402

ولی استفاده از رنگ مشکی باید به صورت حرفه ای و روی اصول چاپی باشد.

برای انتخاب رنگ مشکی بهتر است بجای استفاده از چهار رنگ CMYK فقط از K با درصد رنگی ۱۰۰ استفاده شود چرا که هنگام چاپ خطای رنگی رخ نداده و امکان جا به جایی زینک وجود ندارد در نهایت جا به جایی رنگ هارا روی کاغذ شاهد نخوهیم بود.

از طرفی رنگ به صورت درخشان تر دیده میشود زیرا با رنگ های دیگر ترکیب نشده است.

برای استفاده از رنگ خاکستری هم مانند مشکی بهتر است از تک رنگ K استفاده شود و با توجه به تیرگی و یا روشنی خاکستری که میخواهیم ترام رنگ مشکی را کم و یا زیاد کنیم. درواقع خاکستری را از ترام مشکی باید به دست آورد.

 

 

و اما برای نوشته های سفید چه باید کرد

بهترین روش برای جلوگیری از خطا در نوشته های سفید و وارد شدن رنگ زمینه به نوشته ها دادن دور خط یا همان استروک به نوشته ها است .

اما نکته ای که وجود دارد این است که باید رنگ دورخط و یا همون استروک ما به رنگ زمینه یکی باشد در واقع مانند کمربندی از وجود رنگ زمینه به داخل نوشته هایی با رنگ روشن جلوگیری میکند. “یا رعایت این نکات ریز و کلیدی می توان اوراق اداری حرفه ای را به مشتری تحویل داد”.

و در پایان پیشنهاد میکنیم نمونه طرح اوراق اداری را مشاهده نمایید

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *