تفاوت لیوان سرامیکی و شیشه ای |چاپخانه مجریان

مزایای ماگ های سرامیکی و لیوان شیشه ای

تفاوت لیوان سرامیکی و شیشه ای

تفاوت لیوان سرامیکی و شیشه ای در چیست ؟ امروزه ما در دنیای رقابتی و پر سرعت زندگی می کنیم، پیدا کردن زمانی برای گذراندن با خانواده و دوستان دشوار شده است. چای یا قهوه به شما این امکان را می دهد که استراحت کنید و زمانی را با هم بگذرانید و دوران خوب گذشته را به یاد آورید. این نوشیدنی ها نه تنها چهره شما را شاداب می کنند، بلکه به شما فرصتی برای معاشرت می دهند. اگر از نوشیدنی‌های گرم در فنجان‌های سرامیکی یا شیشه‌ای لذت می‌برید، تفاوت در طعم بسیار کم است. اما طعم آن را می توانید حس کنید، در این مقاله از وبسایت مجریان سعی می کنیم به طور کامل تفاوت لیوان تبلیغاتی سرامیکی و شیشه ای را مورد بررسی قرار دهیم.

 

لیوان قهوه سرامیکی چیست؟

لیوان سرامیکی ، لیوانی است که از سرامیک ساخته شده است. سرامیک ماده ای است که از خاک رس و سایر مواد معدنی ساخته می شود. این مدل لیوان در کوره با دمای بالا پخته می شود. لیوان های سرامیکی معمولاً از داخل و خارج دارای یک لعاب سخت دارند. این لعاب به ماندگاری طولانی تری آنها کمک می کند و ظاهری صاف به آنها می بخشد. لیوان های سرامیکی به این دلیل محبوب هستند که به طور کلی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و مایکروویو می باشند. آنها همچنین بسیار مقرون به صرفه اند. لیوان های سرامیکی را می توانید در رنگ ها، اندازه ها و طرح های مختلف پیدا کنید. چه به دنبال یک لیوان ساده یا چیز تزئینی باشید، مطمئناً یک لیوان قهوه سرامیکی متناسب با نیاز خود پیدا خواهید کرد.

لیوان قهوه شیشه ای چیست؟

لیوان شیشه ای نوعی لیوان است که از شیشه ساخته می شود. معمولاً برای نوشیدن قهوه، چای یا سایر نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار می گیرد. لیوان‌های شیشه‌ای می‌توانند شفاف یا رنگی باشند و اغلب دارای دسته هستند تا راحت‌تر در دست قرار گرفه شوند. همچنین دیدن مایعات در لیوان های شیشه ای دو جداره که لایه ای از هوا بین دو تکه شیشه دارند، بسیار رایج است. این به حفظ مقداری گرما کمک می کند، اما مهمتر از آن از سوختن انگشتان شما در حین نگه داشتن آن جلوگیری به عمل می اورد. برخی از لیوان های شیشه ای نیز دارای درب برای گرم نگه داشتن محتویات هستند. لیوان‌های قهوه شیشه‌ای محبوب هستند زیرا تمیز کردن آن‌ها آسان است. آنها همچنین طعم های نوشیدنی را مانند برخی مواد دیگر به خود جذب نمی کنند.

ادامه مطلب
چرا باید از هدایای تبلیغاتی جدید 1402 استفاده کرد؟

لیوان قهوه شیشه ای در مقابل سرامیک

یکی از بحث‌های همیشگی میان قهوه‌خوران این است که آیا لیوان‌های شیشه‌ای یا سرامیکی بهترین راه برای گرم نگه داشتن قهوه شما هستند. برخی از طرفداران پرشور هر دو جنس لیوان وجود دارد و هر کدام مزایای خود را دارند. لیوان های شیشه ای اغلب به دلیل توانایی آنها در حفظ گرما ترجیح داده می شوند. از آنجایی که شیشه رسانای ضعیفی برای گرما است، می‌تواند به کند کردن فرآیند خنک‌سازی کمک کند و قهوه شما را برای مدت طولانی‌تری گرم نگه دارد. لیوان های سرامیکی، از طرف دیگر، عایق مناسب تری برای گرما هستند. دیواره‌های ضخیم‌تر یک لیوان سرامیکی به ایجاد مانعی در برابر اتلاف گرما کمک می‌کند و این مدل لیوان برای کسانی که می‌خواهند قهوه‌شان داغ بماند، بهترین گزینه است. اما در پایان، لیوان های سرامیکی به عنوان لیوان قهوه که به حفظ گرما در نوشیدنی شما کمک می کند، دارای امتیاز بالاتری است. دیواره های ضخیم آنها رسانای حرارت ضعیف تری نسبت به لیوان های شیشه ای است.

مزایا و معایب لیوان سرامیکی و شیشه ای در چیست؟

  • سرامیک

    • قهوه را برای مدت طولانی تری گرم نگه می دارد
    • قابل استفاده در مایکروویو
    • زیبا و دل انگیز
    • ارزان
    • قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
  • شیشه

    • طعم قهوه را جذب نمی کند
    • مقاوم در برابر گرما
    • شفاف تا بتوانید به راحتی میزان قهوه باقیمانده را اندازه بگیرید
    • گرانتر از سرامیک
    • می تواند راحت تر از سرامیک بشکند

چگونه بهترین نوع مواد را برای نیازهای خود انتخاب کنید

بهترین لیوان قهوه برای شما به ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. اگر می خواهید قهوه داغ بنوشید و می خواهید آن را تا زمانی که ممکن است گرم نگه دارید، لیوان سرامیکی بهترین راه حل است. اگر ترجیح می دهید قهوه خالص بنوشید یا می خواهید میزان قهوه را در فنجان ببینید، یک فنجان شیشه ای انتخاب بهتری است. نیازهای خود را در نظر بگیرید و لیوان قهوه مناسب خود را انتخاب کنید.

ادامه مطلب
معرفی انواع سررسید تبلیغاتی

فنجان قهوه چند ساله است؟

اجداد باستانی ما تا زمان اختراع چرخ سفالگری در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد از استخوان، فنجان های فلزی یا چوبی برای نوشیدنی های خود استفاده می کردند. این دستگاه امکان ساخت لیوان های سفالی را با دست فراهم می کرد که روش نوشیدن قهوه را برای همیشه تغییر داد. با این حال هنوز هم عده ای دوست دارند تا نوشیدنی خود را در ظرف های بسیار قدیمی و باستانی بنوشند و همین موضوع باعث شده تا تفاوت لیوان سرامیکی و شیشه ای برای افراد مشخص شود.

بهترین جنس لیوان از چه ماده ای است؟

بیشتر اوقات، لیوان های قهوه از سرامیک ساخته می شوند. این ماده بادوام، ایمن برای مواد غذایی است و دارای پوشش لعاب براق در خارج است. مواد مختلفی برای تهیه لیوان قهوه استفاده می شود که شرح آن به صورت زیر است:

  1. اکریلیک
  2. سرامیک
  3. مس
  4. پلاستیک ذرت
  5. شیشه
  6. فلز
  7. پلی پروپیلن
  8. ظروف چینی
  9. سنگ
  10. کاه گندم

 

تفاوت بین لیوان های سرامیکی و چینی چیست؟

سرامیک یک انتخاب محبوب برای لیوان است زیرا گرما را حفظ می کند و نسبت به سایر مواد سازگارتر با محیط زیست است. در مقایسه با پرسلن، سرامیک ارزان تر، مقرون به صرفه تر و ظرفیت بالاتری دارد. آنها با پختن مواد معدنی غیرفلزی مانند خاک رس  که در دمای بالا در کوره گذاشته می شوند، تولید میگردند. از طرف دیگر، ظروف چینی نسبت به سرامیک ظریف تر و شکننده تر است. این محصول محبوب برای شام و ناهار بسیار مناسب است. جنس این فنجان ها معمولاً از خاک رس کائولن است که در دمای ۲۶۰۰ درجه فارنهایت لعاب داده می شوند. لیوان های چینی در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند و حتی به عنوان هدیه به کار برده می شوند. امروزه کارخانجات بسیاری در کشورمان به سمت تولید این لیوان ها رفته اند که برخی از آنها محصولات خود را به سایر کشورهای همسایه صادر می کنند. همچنین لیوان سرامیکی و شیشه ای به عنوان هدایای تبلیغاتی ارزان می توانند در بازاریابی کسب و کار شما بسیار موثر عمل کنند . برای انتخاب و خرید سایر محصولات تبلیغاتی از جمله خودکار تبلیغاتی ، پاوربانک تبلیغاتی، ماسک سه بعدی ، ست مدیریتی و … می توانید با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان در ارتباط باشید. از اینکه تا به اینجای این مقاله با موضوع تفاوت لیوان سرامیکی و شیشه ای با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *