تاثیر طرح لیبل

تاثیر طرح لیبل در فروش محصول

 تاثیر طرح لیبل در فروش محصول اهمیت ویزه ای دارد. لیبل ساده ترین راه برای معرفی محصول پیش روی شماست.
در واقع شما به نگاه کردن به محصول میتوانید متوجه شوید چه محصولی و با چه ویژگی هایی پیش روی شماست.
از این رو یکی از مهم ترین دغدغه های تولید کننده ها طرح لیبل برای محصولاتشان است. به همین دلیل است که معمولا تولید کننده ها به دنبال یک تیم فوق حرفه ای برای طراحی لیبل هستند. زیرا یک لیبل خوب میتواند محصول را به طور دقیق و کامل معرفی کند و مشتری را برای خرید قانع نماید.

اهمیت طرح لیبل

از تاثیر طرح لیبل در فروش همینقدر بدانیم که در دنیای امروز بخش زیادی از سرمایه تولید کننده ها صرف طراحی بسته بندی، طراحی لیبل و زیبا کردن ظاهر محصولات است. در دنیای رنگا رنگ امروزی فروش سنتی و یا فله ای محصولات اشتباه ترین کار ممکن است. همه ما اگر حتی سر سوزنی از دنیای تجارت اطلاع داشته باشیم می دانیم اگر کسی با مدرنیته شدن خو نگیرد، از پیشرفت باز میماند.
در واقع دنیای فروش یک مهر تایید بر ضرب المثل “خواه نشوی رسوا همرنگ جماعت شو” است. از این رو برای موفق شدن لازم است پا به پای مدرنیته شدن جوامع پیش رفت.

طرح لیبل در دنیای تبلیغات

اگر میخواهید با تاثیر طرح لیبل در فروش آشنا شوید باید قدری با دنیای تبلیغات آشنا شوید. تبلیغات دنیایی بزرگ و بی نهایت است. امروزه پایه اصلی کسب و کار تبلیغات است. دلیل این موضوع، تنوع بالای برند ها و محصولات است. مثلا میلیون ها برند در سرتاسر دنیا در حال تولید نوشابه گاز دار هستند. حال این برند ها میتوانند با کیفیت یا بی کیفیت باشند. اما چیزی که نوشابه پپسی یا کوکا کولا را معروف کرده است تبلیغات است.
مثلا شرکت پپسی علاوه بر تبلیغات رسانه ای و هزاران مدل تبلیغ دیگر اقدام به طراحی بازی رایانه ای کرد. همین بازی رایانه ای خود تاثیر شگفت انگیزی بر ناخوداگاه افراد گذاشت و مردم را به این مارک از نوشابه علاقه مند کرد. حال اگر روی نوشابه پپسی لیبل نباشد، مشتریان چگونه آن را تشخیص دهند؟ پس ببینید همه عوامل باید دست در دست هم دهند که فروش موفقی صورت گیرد.

ادامه مطلب
شیلد محافظ صورت

در این بخس میخواهیم به تاثیر طراحی لیبل در فروش بپردازیم پس با ما همراه باشید. طرح لیبل میتواند تاثیر شگفت انگیزی در فروش شما داشته باشد. اگر یک لیبل خوب طراحی شده باشد میتواند معرف برند شما باشد. بر روی لیبل علاوه بر حک نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات و غیره نیز حک میشود. تمامی این اطلاعات برای مشتریان بسیار مهم است پس حک آن ها برروی لیبل از اهمیت بالایی برخوردار است.
حالا آنکه اگر لیبل بر روی محصول وجود نداشته باشد مشتریان به محصولات اعتماد نمیکنند. از طرفی حتی اگر فردی از محصول بدون لیبل شما خریداری کرد و از آن راضی بود دیگر نمیتواند محصول شما را در فروشگاه پیدا کند. در واقع اهمیت لیبل و چاپ نام تجاری و دیگر اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. پس شما به عنوان یک تولید کننده باید بدانید که طرح لیبل از اهمیت بالایی برخوردار است. پس هیچ گاه از آن غافل نشوید.

نکات مهم در طراحی لیبل

تا اینجا با اهمیت تاثیر لیبل در فروش آشنا شدیم. اما یک لیبل مناسب دارای ویژگی های خاصی است. اگر هر کدام از این نکات رعایت نشود میتواند در فروش تاثیر منفی ایجاد کند. ما در اینجا به برخی از این نکات میپردازیم:

  • باید مشخص ترین چیز روی لیبل نام تجاری باشد. یعنی مشتری در اولین نگاه متوجه برند محصول شود.
  • در طرح لیبل انتخاب رنگ کاملا حساب شده و روانشناسی شده باشد. با این روش مشتریان ناخوادگاه به سمت محصول جذب میشوند.
  • برروی لیبل تمامی ترکیبات حک شده باشد. زیرا ترکیبات یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب محصول محسوب میشود.
  • تاریخ انقضا و تواید به طور مشخص روی لیبل حک شده باشد.
  • طراحی و رنگ لیبل کاملا منحصر به فرد باشد. با این روش مشتری در اولین نگاه محصول مورد نظر خود را شناسایی میکند. این طراحی باید هویت شما باشد.
  • تمام اطلاعات روی لیبل به زبان انگلیسی نیز حک شده باشد.این امر امکان فروش محصولات شما به غیر فارسی زبانان را نیز افزایش میدهد.
ادامه مطلب
چاپ انواع سررسید های تبلیغاتی

آیا طراحی لیبل برای یک فروش موفق کافیست؟

اما شاید فکر کنید همین تاثیر طرح لیبل  در فروش کافی ست. اما اینگونه نیست. در واقع اگر چه لیبل و بسته بندی در فروش تاثیر بسزایی دارد ولی کیفیت از اهمیت بالاتری برخوردار است. اگر شما بیشترین تمرکز را در طراحی لیبل و بسته بندی کنید، ممکن مشتری است در نگاه و خرید اول محصولات شما را انتخاب کند. اما در خرید بعدی محصول تولیدی شما را انتخاب نمیکند. پس در تولید یک محصول تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

نکات مهم در فروش محصول

تا اینجا با همین تاثیر طرح لیبل در فروش آشنا شدیم. حال در این بخش به تعدادی از این مواد اشاره میکنیم:

  • کیفیت محصول: یک کالای با کیفیت خود میتواند باعث تبلیغ و فروش هر چه بیشتر شود. پس بدیهی است که یک تولید کننده باید در مرحله اول به افزایش کیفیت کحصول بپردازید.
  • تبلیغات: در دنیای پر رقابت امروز اگر تبلیغات صورت نگیرد موفقیت چندانی کسب نمیشود. پس اگر در زمینه فروش تبلیغات نداشته باشید کسی محصول شما را نمیشناسد که متوجه کیفیت آن شود.
  • طراحی بسته بندی: یک بسته بندی خاص و منحصر به فرد میتواند معرف و هویت کالای شما باشد. پس از طراحی یک بسته بندی خاص غافل نشوید.
  • طراحی لیبل: لیبل ساده ترین روش برای معرفی محصول است. پس اهمیت لیبل نیز غیر قابل انکار است.

در نهایت پس از طرح خوب لیبل محصول نیاز به چاپ لیبل محصولات با کیفیت است و تمامی این عوامل در کنار هم میتوانند باعث موفیت در فروش شوند. وجود این عوامل برای یک فروش موفق مانند یک پازل است.
نبود هر یک از آن ها مساوی است یا شکست در فروش.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *