انواع کاغذ سررسید|چاپخانه مجریان

انواع کاغذ سررسید را قبل از تهیه محصول بشناسید

انواع کاغذ سررسید ۱۴۰۲ در اینجا با هم مطالعه میکنیم. برای خرید سررسید با کیفیت ، موارد زیادی را باید رعایت نمود و یکی از مهمترین ها که ۵۰ درصد در کیفیت یک سررسید و سالنامه تاثیر دارد کاغذ سررسید است.

انواع کاغذ سررسید : 

معمولا ۳ مدل کاغذ در سررسیدها استفاده می شود

۱. کاغذ تحریر سفید :

کاغذ رنگ اصلی سفید دارد . بیشتر تولیدکنندگان سررسید از کاغذ تحریر  ۷۰ گرم استفاده می کنند و خیلی کم از کاغذ ۸۰ گرم استفاده می کنند که بیشتر برای سررسید اختصاصی به سفارش مشتری استفاده می شود. البته این گرماژ استاندارد سررسید نبوده و بیشتر سلیقه مشتری است و پیشنهاد می شود از کاغذ ۷۰ گرم تحریر استفاده شود که هم حجم کمتری به سررسید می دهد و هم قیمت مناسب تری دارد.

۲. کاغذ تحریر کرم:

کاغذ تحریر کرم و یا کاغذ نخودی از کیفیت بالاتری برخوردار است و به سررسید ۱۴۰۲ جان تازه ای می دهد و به اصلاح سررسید را لاکچری می کند و به همین دلیل از کاغذ سفید کمی گران تر است. این نوع کاغذ هم کاغذ ۷۰ گرم و ۸۰ گرم دارد که توضیحات بالا در این مدل نیز صدق می کند

  • نکته :

متاسفانه برخی از تولید کنندگان از کاغذ سفید استفاده می کنند و آن را با رنگ کرم چاپ می کنند و سررسید را به مشتری به عنوان کاغذ کرم می فروشند. در نگاه اول شاید تفاوت زیاد به چشم نخورد اما در ادامه کار به دلیل عدم یکدست بودن کاغذ ، عدم یکرنگ بودن کاغذ ، ضخامت و خشنی کاغذ به کلیت کار و سررسید لطمه می زند و از آن لطافت و جذابیت کاغذ اصل کرم برخوردار نخواهد بود ” حتما از تولیدکننده سررسید این نکته را گوشزد نمایید ”

۳. کاغذ گلاسه :

کاغذ گلاسه از براقیت بالاتری برخوردار است و مسلما کیفیت بالاتری از دو مدل فوق دارد و از ۹۰ گرم الی ۱۳۵ گرم برای سررسید استفاده می شود . البته کمتر تولید کننده ای صفحات تمام سررسید را از کاغذ گلاسه استفاده می کند چرا که کمتر خواهان دارد و مبلغ تمام شده بالاتری دارد و از ضخامتی حدود ۴۰ % نسبت به تحریر برخوردار است و سررسید را درشت می کند. اما بسیاری از کارفرمایان برای متفاوت بودن و شیک بودن سررسید از این نوع کاغذ برای تمام صفحات داخلی خود استفاده می کنند .

  • نکته :

برای صفحات ابتدایی سررسید که مختص به اطلاعات و معرفی کارفرما دارد و بین ۲ صفحه الی ۱۶ صفحه است از کاغذ گلاسه استفاده می شود و عموما از گرماژ ۱۳۵ گرم و ۱۵۰ گرم استفاده می شود که دارای کیفیت بالاتری است . و به ادامه انواع کاغذ سررسید میپردازیم

 

ادامه مطلب
پرچم ساحلی چیست و چه جاهایی کاربرد دارد + مزایا و معایب آن

جنس کاغذ :

جنس انواع کاغذها معمولا از کشورهای اندونزی ، کره ، چین ، پرتغال است .کاغذ های اندونزی شامل تحریر سفید ، تحریر کرم ، گلاسه از بالاترین کیفیت ممکن است که معمولا بالاترین قیمت را هم دارند .برای گلاسه ها از برندهای شینهو – هانسول – موریم – کروم می توان استفاده نمود. کاغذهای کره و پرتغال شامل تحریر سفید ، تحریر کرم ، گلاسه از کیفیت متوسط به بالا برخوردار هستند. کاغذهای چین از پایین ترین کیفیت موجود در بازار است که قیمت پایین تری نیز دارند و معمولا به ماشین آلات چاپ جدید فشار آورده و باعث مشکلاتی اعم از پرز در کاغذ ، خرابی نورد ، و ….  دارند.

  • نکته :

بسیاری از تولیدکنندگان سررسید ۱۴۰۲ به دلیل اینکه چاپخانه ای از خود ندارند و تولید بدون چاپخانه دارند و برون سپاری می کنند ، برایشان مهم نیست که کیفیت پایین کاغذ به ماشین آلات چاپ لطمه می زند و برای کاهش قیمت سررسید از کاغذ درجه پایین چینی استفاده می کنند اما تولیدکنندگان سررسید که مستقیما خود چاپخانه داشته و اقدام به تولید مستقیم می نمایند به دلیل کاهش اصطلاک و خرابی ماشین چاپ از کاغذ با کیفیت متوسط به بالا ( کره – پرتغال ) و یا با کیفیت بالا ( اندونزی ) استفاده میکنند. لذا هنگام سفارش سررسید یکی از راه های شناخت کیفیت کاغذ برای کارفرمایان عزیز  ، تحقیق در ارتباط با داشتن چاپخانه از تولیدکننده سالنامه است . در اینجا تا حدودی با انواع کاغذ سررسید آشنا شدیم

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *