طراحی آرم آرایشی , اصول طراحی لوگو

آشنایی با اصول طراحی لوگو ۱۴۰۲

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با اصول طراحی لوگو  ۱۴۰۲ توضیح دهیم با خواندن این مقاله با طراحی لوگو بیشتر اشنا شوید.

در ابتدا باید عرض کنم این مقاله جهت آشنایی با روند طراحی آرم، لوگو یا نشان تجاری است نه آموزش آن

طراحی لوگو تصویری , اصول طراحی لوگو

چرا در طراحی لوگو اصول آن مهم هستند؟

امروزه روش های تبلیغاتی گسترش پیدا کرده است. مانند: کارت ویزیت، بروشور، خرید هدایای تبلیغاتی ، شبکه های اجتماعی، سایت ها، بسته بندی و…

با توجه به اینکه نام شرکت ها اغلب چند سیلابی است. نوشتن نام شرکت جلوه بصری جذابی ندارد و مشتری را به خود جلب نمیکند پس باید یک راه برای معرفی شرکت به مشتریان ایجاد کنید تا در کمترین زمان مشتری با دیدن آن برند شما را از سایر شرکت ها تشخیص داد. لوگو بهترین راه برای یک تبلیغات حرفه ای ست که اگر اصول طراحی در آن رعایت شده باشد میتواند باعث رشد مجموعه شما شود و اگر بد طراحی شده باشد اثر منفی خواهد گذاشت.

طراحی لوگو حرفنماد , اصول طراحی لوگو

اولین اصل طراحی: ساده بودن طرح لوگو:

سادگی در طراحی لوگو باعث میشود تا مشتریان شما در اولین ارتباط با لوگو شما بتوانند شناختی نسبت به مجموعه شما پیدا کند. در طراحی لوگو میتوانید از المان های که به کسب و کار شما ارتباط دارد استفاده کنید یا از یک تایپوگرافی مناسب برای لوگو استفاده کنید. شما میتوانید انواع طرح های لوگو را در صفحه طراحی لوگو  مطالعه کنید.

دومین اصل طراحی: چشم انداز طولانی مدت:

لوگو شما باید طوری طراحی شود که هیچ وقت نیاز به تغییر لوگو خود نکنید. لوگو شما نمیتواند هر چند سال تغییر کند. بسیاری از شرکت های تولید حتی برای شناسایی خود به مشتریان بسته بندی خود را نیز تغییر نمیدهند تا جای که بسته بندی آن ها تبدیل به یک نماد میشود.

ادامه مطلب
راهکارهای انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی

پس شما باید لوگو مجموعه خودتان را یک بار برای همیشه طراحی کنید.

طراحی لوگو خاص , طراحی لوگو اختصاصی , بهترین طراحی لوگو , اصول طراحی لوگو طراحی لوگو , طراحی لوگو خلاقانه , ایده طراحی لوگو

سومین اصل طراحی: استفاده بجا از رنگ ها:

انتخاب برای لوگو بسیار مهم است شما باید یک پالت رنگ سازمانی داشته باشید. این پالت رنگ مجموعه ای از رنگ های است که شما برای مجموعه خود انتخاب میکنید و از لوگو گرفته تا دیگر المان های سازمان خود را با این پالت رنگ آمیزی کنید.انتخاب رنگ های که باهم همخوانی داشته باشند و همچنین روانشناسی رنگ برای جلب نظر مشتری بسیار مهم است.

چهارمین اصل طراحی: یک لوگو منعطف طراحی کنید:

لوگو شما باید منعطف و برای کاربردهای مختلف مناسب باشد. در طراحی لوگو باید به این نکته توجه کنید. حتما شما هم به سایت های که لوگو آنها عمودی هست مراجعه کرده اید لوگو های عمودی باعث میشود تا هدر سایت بیش از حد بزرگ شود ولی در طراحی بروشور یا بنرهای تبلیغاتی بسیار مناسب هستند. شما باید لوگویی را طراحی کنید که برای استفاده های متخلف قابل استفاده باشد. لوگو با طرح هندسی مختلف وجود دارد که هر کدام معایب و محاسن دارد.

اگر شما به همین چهار اصل توجه کنید لوگو شما میتواند باعث رشد شرکت شما شود. البته همه اصول طراحی همین چهار اصل نیست نکاتی هم وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

طراحی لوگو ، طراحی لوگو حرفه ای ، طراحی لوگو شرکتی طراحی لوگو , طراح لوگو ارزان , طراحی لوگو شرکتی

نکات مهم طراحی لوگو

شاید مهمترین نکته این باشد که لوگو شما باید به یاد مخاطب بماند. مشتریان کمتر به نام توجه میکنند و اول به رنگ توجه می کنند سپس به لوگو بعد نام شما.

شاید ما فراموش که نام برند فلان محصول چیست ولی با دیدن ترکیب رنگی یا لوگو نام شرکت به یادمان خواهد آمد.

ادامه مطلب
انواع هدایای تبلیغاتی خاص + کاربرد آنها

یک نکته بسیار مهم در طراحی لوگو عدم استفاده از جزئیات زیاد است. برای یک لحظه بحث رنگ ها را فراموش کنید و لوگو خود را سیاه و سفید تصور کنید.

لوگو شما قرار نیست همیشه رنگی چاپ شود و ممکن است بخواهید آن را سیاه و سفید چاپ کنید. استفاده از جزئیات زیاد و رنگ های محو باعث میشود تا چاپ مناسبی انجام نشود.

اهداف خود از طراحی لوگو را مشخص کنید بر روی کاغذ بنویسید و به دست طراح بدهید. در انتخاب اهداف توجه کنید به اصول و نکاتی که اشاره شد مد نظر داشته باشید. یکی از طراحی های که امروزه بسیاری از شرکت ها برای شرکت خود انتخاب میکنند . طرح های تایپوگرافی یا استفاده از حروف اول نام شرکت به عنوان لوگو است. این طرح در عین سادگی میتواند بسیار مناسب باشد ولی شاید تاریخ انتضا هم داشته باشد شما مجبور شوید چند سال بعد لوگو خود را تغییر دهید.

لوگو با طرح های مفهومی بسیار مناسب هستند ترکیبی از تایپوگرافی و استفاده از المان های فعالیت شرکت میتواند یک لوگو ماندگار برای شرکت شما باشد.

در اخر باید این نکته که سپردن این طرح به تیم طراحی حرفه ای بسیار مهم است. شما میتوانید در اینترنت شرکت های طراحی زیادی را پیدا کنید. از آنها سوالات خود را بپرسید. تحقیق در مورد شرکت طراح لوگو بسیار مهم است. شما میتوانید نمونه کار های ما را سایت مجریان مشاهده کنید.

مقاله اصول طراحی لوگو  ۱۴۰۲ میتواند به شما کمک کند تا یک تصمیم درست در طراحی لوگو خود بگیرید. این مقاله را ذخیره کنید یا برای دوستان و همکاران خود ارسال کنید.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *