طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی کالا و طراحی بسته بندی محصول تاثیر بسیار بالایی در جهت جذب مشتری دارد. در طراحی بسته بندی نکات زیادی باید رعایت شود که خروجی کار می تواند به افزایش فروش محصول و کالا بیانجامد ما در آژانس تبلیغاتی مجریان با استفاده از اتاق فکر و زیر نظر مستقیم محمد رفیعی ایده های خلاقانه در جهت بسته بندی محصول و کالای شما ارائه خواهیم دارد که بتواند در جهت توسعه سهم بازار مثمرثمر باشد.

عکاسی صنعتی محصول می تواند در جهت واقع بینانه تر بودن بسته بندی به شما کمک کند. لذا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و بصورت تیم ورک با بازارسنجی محصول و کالا و هدفمند بودن بسته بندی در جهت طراحی بسته بندی محصول و کالا اقدام می نماییم.

اهمیت طراحی بسته بندی

چه چیزی میزان این اهمیت و تاثیرگذاری را تعیین میکند؟ چرا میگوییم طراحی بسته بندی اهمیت دارد؟ این اهمیت را چه کسی تعیین میکند؟

پاسخ همه این سوالات و سوالات این نظیر، یک کلمه است. ” مشتری ” !

این مشتری است که میتواند یک کسب و کار را به سمت برندینگ شدن سوق دهد، و یا آنچنان متزلزل سازد که دیگر نتواند سرپا شود!! پس حالا میزان اهمیت طراحی بسته بندی را متوجه شده اید، و میدانید که آنقدر باید خلاقانه و حرف۵ه ای باید که نظر مشتری را به خودش جلب نماید. مشتری در هر زمینه و در هر کسب و کاری در صدر فاکتورها قرار دارد. فاکتوری که هیچگاه نباید از آن غافل ماند.

نمونه چاپ های انجام شده

طراحی بسته بندی
چاپ جعبه
طراحی بسته بندی مواد غذایی, طراحی بسته بندی بهداشتی, طراحی بسته بندی موارد خوراکی
طراحی بسته بندی, طراحی محصولات آرایشی بهداشتی, طراحی و چاپ بسته بندی بهداشتی

طراحی و چاپ بسته بندی مواد غذایی

شاید این‌طور به نظر برسد که بسته‌بندی مواد غذایی تنها به پوشش مناسب برای محصول محدود می‌شود.اما اگر کسی چنین باوری دارد، باید در آن تجدید نظر اساسی کند.امروز بسته‌بندی مواد غذایی شامل تک تک مواردیست که به محصول مرتبط است.از معرفی آن، برند سازنده، محافظت از آن و نیز اطلاعات ضروری دیگری که باید برروی آن درج شود.بسته‌بندی مواد غذایی باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که باعث هیچ نوع تغییری در محصول نشود.در سال‌های اخیر استفاده از مواد نانو در بسته‌بندی مواد غذایی افزایش چشمگیری پیدا کرده‌است.استفاده از این نوع مواد، در سالم ماندن مواد غذایی موثر است.از مواد پلاستیکی که ممکن است به محسط زیست آسیب برسانند، استفاده نشود.طراحی به گونه‌ای باشد که بسته‌بندی نهایی از خود محصول گرانتر نشود.چون مشتری و خریدار باید قیمت محصول را بپردازد.چاپخانه مجریان، با تکیه بر تجربه اندوخته در سالیان متمادی، آماده هرنوع همکاری و مشاوره در خصوص بسته‌بندی مواد غذایی شماست.

مشاهده نمونه کارها
طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی مواد غذایی, طراحی بسته بندی بهداشتی, طراحی بسته بندی موارد خوراکی
بسته بندی جعبه, چاپ و بسته بندی جعبه, طراحی بسته بندی جعبه
بسته بندی جعبه

طراحی و چاپ بسته بندی آرایشی و بهداشتی

محصولات آرایشی و بهداشتی را می‌توان در رده مهم‌ترین محصولات از نظر اهمیت بسته‌بندی قرار داد.علت آن این است که این بسته‌بندی تا زمانی که محصول داخل آن استفاده شود، برروی میز آرایش یا نزد مصرف کننده می‌ماند.علت دیگر نیز اینست که بیشترین مخاطب این محصولات، خانم‌ها هستند و زیبایی بسته‌بندی محصول برای آن‌ها بسیار مهم است.بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر زیبایی و جذابیت، مواردی مانند نوع محصول، نحوه استفاده و نگهداری، بهترین زمان استفاده و مواردی از این دست، برروی آن چاپ شود.در واقع این بسته‌بندی قرار است علاوه بر زیبایی و چشم‌نوازی، اطلاعات کافی و مورد نیاز مصرف کننده را به او منتقل کند.در محصولات آرایشی و بهداشتی ما با محصولات زیادی روبرو هستیم که برخی از آن‌ها عبارتند از:

کرم – رنگ مو – شامپو – عطر و اودکلن – محصولات مراقبت جنسی

برای هرکدام از این نوع محصولات، باید بسته‌بندی مناسب با رعایت نکات گفته‌شده طراحی و اجرا شود.  چاپخانه مجریان با ارائه نمونه‌های متنوع و متفاوت بسته‌بندی، آماده ارائه تجربیات خود به شماست.

مشاهده نمونه کارها

طراحی و چاپ بسته بندی پزشکی

اگر بسته‌بندی مواد غذایی باید آن را خوشمزه جلوه دهد یا پکیج یک نوشیدنی در شما حس تشنگی ایجاد کند، بسته‌بندی محصولات دارویی و پزشکی باید حس اطمینان را در شما به عنوان مصرف‌کننده به وجود آورد.تفاوت عمده بسته‌بندی محصولات پزشکی با دیگر محصولات در همین امر است.علاوه بر زیبایی که در اهمیت آن شکی نیست، باید موارد درج شده برروی بسته‌بندی یک محصول پزشکی ، واضح و گویا باشد.به گونه‌ای که مشتری بداند قرار است چه محصولی را با چه ویژگی‌هایی خریداری کند.مورد بعدی در طراحی بسته‌بندی این محصولات، کیفیت جعبه یا کارتن آن است.برخی از محصولات پزشکی، سنگین بوده و باید توسط هردو دست حمل شود.استفاده از مواد اولیه مرغوب با مقاومت بالا، امکان خرابی آن را در زمان حمل و نقل بسیار کاهش می‌دهد.چاپخانه مجریان با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و تولید بسته‌بندی محصولات پزشکی با بهترین‌مواد اولیه، آماده ارائه خدمت به شماست.

مشاهده قیمت و تعرفه ها

طراحی و چاپ بسته بندی دارویی

مروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، نیاز و درصد استفاده از انواع لوازم بهداشتی توسط مردم بیش از پیش شده است. از این رو تولیدی های مختلفی در حال رقابت با یکدیگر در این عرصه هستند. تولیدی های بنامی که حجم بالایی از لوازم بهداشتی کشور را تولید نموده و یا صادر میکنند.

بسته بندی های محصولات در این عرصه نیز باید بگونه ای باشد که اعتماد مخاطب را در نگاه اول به خود جلب کند و به نوعی نمایانگر واقعی از محصولات درون جعبه اش باشد.

به منظور دیگر، باید یک ویترین از اعتماد و کیفیت را نسبت به آن برند به مخاطب نشان دهد. بی تی ای یکی از برند های معروف تولید انواع لوازم بهداشتی در کشور است که تا کنون با داشتن بسته بندی های خوب و معقول از نظر کارشناسان طراحی و تبلیغات، توانسته است نتایج مورد نظر را از طریق بسته بندی ها اختصاصی و همچنین کیفیت محصولاتش دریافت نموده است. در ادامه نمونه ای از بسته بندی جعبه ماسک این برند را آورده ایم.

مشاهده قیمت و تعرفه ها

طراحی و چاپ بسته بندی لوازم خانگی

در لوازم خانگی با طیف گسترده‌ای از محصولات روبرو هستیم.از محصولات سبک مانند قوری، کتری، قهوه‌ساز تا محصولات سنگینی مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین رختشویی و مواردی مانند آن.برای تک تک این محصولات و با در نظر گرفتن نوع استفاده و حمل و نقل باید در طراحی بسته‌بندی دقت و وسواس کافی به خرج داد.

روند کار به این ترتیب است که لوازم خانگی پس از تولید، بسته‌بندی شده و در انبار قرار گیرند.البته مدت زمان ماندگاری محصولات لوازم خانگی در انبار یکسان نیست و هر کدام بازه زمانی خاص خود را دارند.اما در کل نوع بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که با ماندن طولانی در انبار، دچار مشکل نشود.در محصولات سنگین، بسته‌بندی به صورتی انجام شود که فضای کافی و مشخص برای قرارگیری دست‌ها وجود داشته‌باشد.در طراحی لوازم کوچکتر مانند کتری یا قهوه‌ساز، حتما جذابیت بصری کافی در خصوص کاری که محصول انجام می‌دهد، به کار گرفته‌شود.برای داشتن بهترین و با کیفیت‌ترین بسته‌بندی برروی تجربه چاپخانه مجریان حساب کنید.

مشاهده قیمت و تعرفه ها

طراحی و چاپ بسته بندی لوازم جانبی کامپیوتر

در بسته‌بندی لوازم جانبی کامپیوتر، خلاقیت بیشتری را می‌توان به کار برد.شاید علت آن را بتوان در این دانست که این وسیله قرار است یک خروجی خاص داشته‌باشد یا با آن اتفاق ویژه‌ای را در کار رقم زد.برای مثال ماوس‌های مخصوص گیمینگ که ویژگی‌های متفاوتی با ماوس‌های عادی دارند.برروی بسته‌بندی لوازم جانبی کامپیوتر باید اطلاعات کلی مانند برند، مدل و ویژگی‌های کلیدی درج شود.اطلاعات تکمیلی معمولا در قالب یک بروشور در داخل بسته‌بندی قرار داده می‌شود.در داخل پکیج نیز، بسته‌بندی و چینش محصولات به گونه‌ای باشد که محصول کاملا سالم مانده و به آن هیچ نوع آسیبی نرسد.برای اینکه بسته‌بندی نهایی یک خروجی جذاب از نظر بصری و سالم بودن باشد، باید از مواد اولیه درجه یک استفاده شود.

برای بهتر دیده‌شدن محصول خود علاوه بر خلاقیت به تجربه نیاز دارید.چاپخانه مجریان با تجربه طولانی در زمینه طراحی بسته‌بندی انواع محصولات، آماده ارائه هر نوع خدمت به شماست.

مشاهده قیمت و تعرفه ها

 

۳ سوال مهم قبل از شروع طراحی بسته بندی محصول

قبل از شروع طراحی، ۳سوال مهم وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید :

  • محصول چیست ؟

این سوال به شما کمک می کند که بدانید چه الزاماتی برای بسته بندی محصول شما وجود دارد ؟ مثلا یک محصول ظریف و شکننده ، به بسته بندی مطمئن تری نیاز دارد و از طرف دیگر، محصولات بزرگ و با ابعاد عجیب و غریب به راه حل سفارشی نیازمند است.

  • چه کسی محصول را میخرد ؟

یک طراحی ایده آل برای محصول، آن است که برای مصرف کننده آن محصول جذاب باشد. بنابراین قبل از شروع طراحی باید رنج سنی مخاطب را نیز در نظر بگیرید و بدونید برای چه کسی و چه گروه سنی طراحی می کنید.

از طرفی دیگر این را نیز باید در نظر بگیرید که اگر برای قشر مرفه طراحی می کنید ، بسته بندی باید احساس لوکس بودن را نیز القا کند .

  • مردم چگونه محصول را خریداری می کنند ؟

باید بدانید محصولی که برای آن بسته بندی طراحی می کنید، قرار است به صورت آنلاین فروخته شود، یا در فروشگاه ؟

 محصولاتی که به صورت آنلاین فروخته می شوند، بسته بندی آنها باید به گونه ای باشد که در هنگام حمل ونقل خم نشود و در فضای خالی جعبه تکان نخورد و اگر برای فروش حضوری و در فروشگاه طراحی می کنید ، باید بدانید بسته بندی طوری باشد که چشم خریدار را در قفسه ی یک بوتیک محاصره کند و با بسته بندی جذاب توجه مشتری را به خود جلب کند.

 

فرآیند طراحی بسته بندی در ۷ مرحله :

در نهایت، زمانی که تمامی اطلاعات لازم برای طراحی را جمع آوری کردید، به فرآیند طراحی می رسید.

در این مرحله، باید در نظر بگیرید که بسته بندی شما بازگو کننده چه داستانی است و چه چیزی را میخواهد بیان کند؟

بنابراین انتخاب های شما در این مرحله مهم است که طراحی بسته بندی ، داستان شما را به بهترین شکل نشان دهد.

  1. به جعبه با یک طراحی ساده نگاه نکنید.

جعبه فقط یک جعبه نیست! به اطراف خانه یا محل کار خود که نگاه بیاندازید، نمونه هایی از بسته بندی را خواهید دید و متوجه خواهید شد که هر کدام از نظر اندازه، عمق و شکل متفاوت هستند و طراحی متفاوتی نیز دارند

گاهی جعبه ها ممکن است در اشکال مختلفی ظاهر شوند ولی باید بدانید که به طور کلی جعبه ها در دو قالب تولید می شوند: جعبه های نصب و کارتن های تاشو.

تولید جعبه ها برای محصولات مختلفی نظیر بسته بندی های خرده فروشی، شیرینی های ویژه و جعبه های هدیه انجام می شود.

  1. لایه های بسته بندی را بشناسید

هر بسته بندی دارای سه لایه می باشد: بسته بندی بیرونی، بسته بندی داخلی و بسته بندی محصول ممکن است محصول شما به یک یا هر سه لایه نیاز داشته باشد. بسته بندی بیرونی محصول همان چیزی است که مخاطب شما در نگاه اول می بیند و این بسته بندی چیزی است که محصول شمارا از عوامل مختلف محافظت می کند و می تواند شامل جعبه یا پاکتی باشد که محصول را درآن قرار می دهید . بسته بندی داخلی چیزی است که محصول شما را از عوامل بیرونی محافظت می کند و مانع از تکان خوردن یا ساییده شدن می شود که ممکن است بسته بندی داخلی ، شامل کیسه پارچه ای یا هرنوعی باشد که ایمنی را برای محصول شما ایجاد کند. طراحی بسته بندی می تواند شامل هر محصولی باشد نظیر : جعبه اسباب بازی ، بطری با یک برچسب، بسته بندی مواد خوراکی ، بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی و …

  1. نوع بسته بندی مناسب را برای محصول خود انتخاب کنید

برای انتخاب نوع بسته بندی محصول نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: اگر محصولی که برای آن طراحی میکنید، مایع است باید در نظر بگیرید که کمی کار شما را سخت می کند ولی به این معنای این نیست که خلاقیت شما را خفه میکند. بلکه با طراحی های جذابی می توانید برای این محصولات بسته بندی مناسبی طراحی کنید.

  1. بهترین نرم افزار را برای کار انتخاب کنید

قبل از شروع طراحی بسته بندی خود، باید بهترین برنامه را برای طراحی در نظر بگیرید.اکثر طراحان بسته بندی، آثار هنری دوبعدی خود را در قالب وکتور برای سازنده ارسال می کنند. فایل های برداری مقیاس پذیر هستند و ایجاد الگوهای خطی با استفاده از ابزارهای خط و شکل در برنامه های برداری مانند Adobe Illustrator  یا Inkscape آسان است.

زمانی که می خواهید طراحی خود را به عنوان یک محصول سه بعدی تجسم کنید، کمی پیچیده تر می شود زیرا اکثر نرم افزار های برداری برای تولید تصاویر دو بعدی طراحی شده اند، اما می توانید در این مرحله پلاگین ها یا برنامه های مختلفی را پیدا کنید.

  1. چاپگر مناسبی را برای بسته بندی انتخاب کنید

تا زمانی که طراحی شما تمام نشده، نیازی به چاپ ندارید. ولی قبل از رسیدن به این مرحله باید در مورد آن فکر کنید چرا که با انتخاب یک چاپخانه مناسب، نه تنها از هزینه های چاپ مطمئن هستید، بلکه می توانید بسته بندی خود را با کیفیت بالایی چاپ کنید و از این بابت خیالتان راحت باشد.

  1. یک گسترده با خط برش ایجاد کنید

گسترده در واقع یک الگوی مسطح برای بسته است، که معمولا توسط طراح بسته بندی و در نرم افزار ایلاستریتور ایجاد می شود.

  1. طراحی بسته بندی محصول خود را ارزیابی کنید

حالا وقت آن است که ارزیابی کنید طراحی که انجام داده اید، چه بازخوردی خواهد داشت و بسته بندی خود را از تمام جهات مورد بررسی قرار دهید:

آیا مخاطب با دیدن طراحی بسته بندی ، متوجه می شود که محصول شما چیست ؟

آیا طراحی بسته بندی شما گویا و معرف محصول داخل آن است ؟ یکی از بدترین کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که مخاطب با دیدن بسته بندی گمراه شود و نداند که داخل جعبه چیست؟

آیا از روی بسته بندی متوجه می شوید که محصول برای چه کسی است؟

آیا طراحی آنقدر جذاب است که وقتی در قفسه یک فروشگاه باشد، توجه افراد را به خود جلب کند ؟ همچنین باید مطمئن شوید که طراحی بسته بندی شما مشابه محصول دیگری و یا کپی برداری از محصولات دیگری نباشد.

 

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی دیگر از لوازمی که بسته بندی خلاقانه در آن با تاثیرگذاری در ذهن مخاطب رابطه ای کاملا مستقیم دارد، لوازم بهداشتی و آرایشی است.

برند های بنام و شناخته شده ای در دنیا وجود دارند که با خلاقیت و ایده پردازی در بسته بندی کارهایشان توانسته اند جذب مخاطب موثری و در عین حال ماندگاری در ذهن مخاطبین جذب شده را داشته باشند. از این رو میتوان گفت در کنار تمام تبلیغاتی که برای یک برند انجام داده میشود بسته بندی نیز میتواند به همان اندازه مهم و موثر باشد.

کیفیت بسته بندی و جذابیت آن از ویژگی های مهم یک بسته بندی حرفه ای است. بنابراین باید در انتخاب یک مجموعه تبلیغاتی و طراحی جهت انجام امور طراحی های برند و کسب و کارتان دقت کافی را داشته باشید. این اطمینان را میتواند با دیدن نمونه کارهای قبلی مجموعه مورد نظر و همچنین درصد رضایتمندی مشتری هایشان کسب نمایید.

مجریان یکی از مجموعه های بزرگ و باسابقه در انجام امور گرافیکی و تبلیغات و همچنین خدمات چاپ است. این مجموعه با دارا بودن یک تیم طراحی خلاق و همچنین چاپخانه ای مستقل، توانسته است نشان ملی رضایتمندی مشتری را در سالهای اخیر بطور پیاپی ازآنِ خود کند.

شما ابتدا کافی است با دریافت مشاوره اولیه بطور کاملا رایگان با تیم طراحی این مجموعه اطلاعاتی که نیاز به دانستن آنها دارید را کسب نمایید. از دیگر مزیت های این مجموعه حضور چندین گرافیست حرفه ای و در پس زمینه آن اتاق فکری جهت ایده پردازی و خلاقیت است. این ویژگی موجب خلق طرح های جذاب  ومتفاوت در تمامی زمینه های طراحی در این شرکت شده است.

 

درباره گروه شرکت های مجریان

گروه شرکت های مجریان مجهز به تیم طراحی ، آتلیه طراحی ، ماشین آلات چاپ و بسته بندی ، تیم دیجیتال مارکتینگ می تواند از صفر تا صد و یا به قولی از ایده تا فروش محصولات کارفرما را وارد بازار داخلی و خارجی نماید
چاپخانه مجریان با ماشین آلات بروز صنعت چاپ آماده خدمات رسانی به شما می باشد تا پس از طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، چاپ و بسته بندی محصولات در تمامی صنعت ها ، همچنین چاپ روی هدایای تبلیغاتی ، سالنامه، ست های مدیریتی، هدایای الکترونیک و دیگر هدایا به شما کمک کند تا قوی تر در بازارداخلی و خارجی دیده شوید

داشتن مشاور تبلیغاتی ، تیم اجرایی طراحی ، ماشین آلات بروز ، دید بازار داخلی و تجربه سهم بازار همگی در یک پکیج ویژه در آژانس تبلیغاتی مجریان می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

بازار هدف در طراحی بسته بندی محصول

منظور از بازار هدف چیست؟ باید بدانید که برای جذب مخاطب هدفتان چه نوع بسته بندی میتواند مجذوب باشد. مجذوب یعنی در نگاه اول فکر مخاطب را درگیر خود کند، حتی برای چند ثانیه!

باید بتواند اعتماد مخاطب را نیز به خود جلب کند، خلاقانه و جذاب باشد. بنابراین شناسایی بازار هدف و همچنین مخاطبان محصول مورد نظر دارای اهمیت است. اگر چه رقابت در هر صورت دشوار است اما با داشتن خلاقیت و تفاوت، میتواند گام های بزرگی برداشت. پس هیچگاه نسبت به طراح بسته بندی محصول و اینگونه موارد بی اهمیت نباشید. چرا که همه این ها در کنار هم است که شما را به برندینگ میرساند.

همیشه اولین قسمت هر محصول، ساختمان یا فروشگاه است که نظر ما را به خودش جلب می‌کند.اگر از جلوی یک ساختمان رد می‌شویم، نمای آن باعث می‌شود که چند لحظه‌ای مکث کرده و خوب آن را تماشا کنیم.یا زمانی که روبروی یک بوتیک ایستاده‌ایم، ویترین و رنگ‌بندی آن ما را وادار به ورود به آن‌جا می‌کند.

در انتخاب یک محصول که در نهایت به خرید آن منجر می‌شود، علاوه بر ویژگی‌های کیفی، چشم‌نوازی بسته‌بندی نیز تاثیر به سزایی دارد.برای خلق یک بسته‌بندی و پکیج ماندگار درذهن، باید علاوه بر خلاقیت، قدرت تشخیص استفاده از الگوها را داشته‌باشید.برای دانستن بیشتر در خصوص بسته‌بندی با ما همراه باشید.