طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ 

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت و کسب و کار شماست. اگر بتوانید خدمات و محصولاتتان را به مخاطبان خود نشان دهید، بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام به خرید و یا آشنایی با مجموعه شما می باشد که با طراحی کاتالوگ از خدمات یا محصولات خود چه به صورت فیزیکی چه به صورت آنلاین شما می توانید به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کنید و لیست جامعی از محصولات و خدماتتان را در اختیار کاربرتان دهید.

مزایای طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و بروشور در تبلیغات شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد . شما با استفاده از کاتالوگ می توانید محصولات خود را به راحتی در دسترس عموم و مشتریان خود قرار دهید. برای داشتن طرح خوب باید ابتدا دید کامل از فعالیت و محصولات کارفرما داشته باشیم. باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشیم. اصولا نمونه های رقبا مشاهده می شود و نقاط قوت و ضعف بررسی می شود، و در نهایت خلاقیت است که به کمک طراح می آید و می توان یک اثر با کیفیت بالا طراحی و آماده سازی نماید.

طراحی بروشور تبلیغاتی متحول کننده یک کسب و کار می شود. طراحی بروشور اغلب برای کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد. هر چقدر این طراحی بروشور حرفه ای باشد می تواند تحول عظیمی در یک کسب و کار کوچک ایجاد کند به این صورت که در طراحی بروشور خلاق اگر ایده ای به کار رود که بتواند چشم مخاطبان را به خود جلب کند می توان گفت آن کسب و کار در رسیدن به هدفش گام های موفقی برداشته است.
طراحی بروشور با ورد در بیشتر شرکت ها انجام می شود اما اگر میخواهید به هدف خود برسید حتما طراحی خود را به یک طراح بروشور خلاق که طراحی بروشور با فتوشاپ یا طراحی بروشور با ایندیزاین انجام میدهد بسپارید .

با این حال کاتالوگ و بروشور تفاوت هایی دارد، که دانستن این تفاوت ها می تواند به کسب و کار شما کمک کند. تفاوت های زیادی وجود دارد که بروشور ها و کاتالوگ ها را از یکدیگر جدا می کند. به عنوان مثال، بروشور ها معمولا برای اطلاعات و تمرکز بر برند، محصولات و خدمات شما استفاده می شوند، در حالی که کاتالوگ ها بیشتر برای محتواهای تبلیغاتی هستند که در یک زمان برروی یک محصول تمرکز می کنند. بروشور ها معمولا در یک طرف یک ورق کاغذ یا مقوا چاپ می شوند و معمولا فقط یک تا چهار صفحه هستند. از طرفی کاتالوگ ها در دو طرف چاپ می شوند یا میتوانند یک کتاب یا هر تعداد صفحه باشند.

بروشور تبلیغاتی

بروشور نشریه ای است که میتواند برای ارائه اطلاعات در مورد یک شرکت و یا یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. بروشور ها اغلب برای اطلاع رسانی و یا متقاعد کردن مردم در مورد چیزی استفاده می شوند. معمولا ابعاد آن ها A5 است و معمولا حضوری یا در نمایشگاه ها توزیع می شوند.

طراحی بروشور نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و باید شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد تا پاسخ مطلوب را از مشتریان و مخاطبان دریافت کند. به عنوان مثال، بروشور ها در نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها یا سایر رویداد های تجاری ارائه می شوند. طراحی برای جذب افراد به بروشور شما ضروری است. با این حال شما باید جنبه های دیگری مانند محتوا را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید ساختار خوبی نیز داشته باشد تا خواندن آن آسان باشد.

کاتالوگ تبلیغاتی


کاتالوگ نوعی نشریه است که میتوانید از آن برای نمایش محصولات خود استفاده کنید. تفاوت آن با بروشور به این معناست که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می شود. رایج ترین استفاده از کاتالوگ ها در فروشگاه های خرده فروشی است، جایی که به خریدارانی که در قفسه ها جستجو می کنند، تحویل داده می شود.
کاتالوگ ها اغلب برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شوند و به مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول قبل از خرید آن می دهند. آن ها اغلب به صورت کتاب منتشر می شوند و اقلامی را با جزئیات بیشتر به مشتریان و مخاطبان می فروشند. راه های زیادی برای استفاده از کاتالوگ برای تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد و می توانید از آن به عنوان ابزاری عالی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.
اگر میخواهید از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید، ممکن است یک کاتالوگ چاپی دقیقا همان چیزی باشد که نیاز دارید.

کاتالوگ ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای بازاریابی کسب وکار شما هستند و نیازی به سرمایه گذاری سنگین در مواردی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا تبلیغات تلویزیونی گران قیمت ندارند. علاوه براین، کاتالوگ چاپی یک راه عالی برای ارائه طرح های با کیفیت بالا به مشتریان است. هربار که کاتالوگ های محصولات را تحویل می گیرند، مطمئن می شوند که حواسشان به محصولات شما است. 

سفارش کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی


شرکت تبلیغاتی مجریان با تیم تخصصی خود در زمینه طراحی کاتالوگ از سال ۱۳۸۰ در زمینه های ( طراحی کاتالوگ صنعتی ، طراحی کاتالوگ تبلیغاتی)  توانسته است رضایتمندی کارفرمایان را جلب کند.
شما می توانید نمونه های طراحی کاتالوگ تبلیغاتی  که توسط تیم مجریان انجام شده است را مشاهده نمایید تا پس از تایید طراحی کاتالوگ حرفه ای ،  برای چاپ کاتالوگ با بالاترین کیفیت موجود اقدام شود.

نمونه کاتالوگ های طراحی شده

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ جواهرات
چاپ کاتالوگ
طراحی کاتالوگ فست فود
طراحی کاتالوگ دکوراسیون
مزایای کاتالوگ چاپی | چاپخانه مجریان
طراحی کاتالوگ صنعتی
طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ
کاتالوگ الکتریکی مقدسی
طراحی کاتالوگ رستوران
کاتالوگ رایکاتجارت
کاتالوگ KAIMANN
اهمیت طراحی بروشور | چاپخانه مجریان

طراحی کاتالوگ اختصاصی

محتوا و طراحی کاتالوگ اختصاصی آن را از سایر ابزارهای تبلیغاتی متمایز می کند.فراموش نکنید که مطالب در کاتالوگ نباید به صورت خسته کننده برای مخاطبان باشد.از جمله کاربرد کاتالوگ ها استفاده از آن ها در در نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، سمینارها و جلسات کاری، توزیع در فضاهای عمومی و… می‌باشد.مهم ترین مزیت طراحی کاتالوگ اختصاصی بالا بردن نرخ تبدیل می باشد.به این معنی که تعداد مشتریان به خرید واقعی و سفارش خدمات افزایش پیدا می کند.در واقع می توان گفت اصلی ترین هدف این فرآیند جلب توجه افراد و تبدیل آنها به خرید می باشد.

 

طراحی کاتالوگ صنعتی

در کسب و کارهای صنعتی یکی از بهترین روش هایی که می تواند پیچیدگی محصول یا ماشین آلات بزرگ و خدماتشان را نمایش دهد،طراحی کاتالوگ صنعتی می باشد.

 

یکی از مهم ترین مواردی که باید در طراحی کاتالوگ صنعتی به آن توجه کرد،استفاده از عکس باکیفیت از محصول می باشد.تاثیری که عکس مورد نظر بر روی ذهن مخاطبان می گذارد و موجب جلب توجه آنها می شود،بسیار بیشتر از توضیحات شماست.تمامی که عکس هایی که با دوربین گرفته می شود و یا باکیفیت ترین عکس هایی که در اینترنت وجود دارد،در زمان چاپ کیفیت اولیه را ندارند.به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از تصاویری در طراحی کاتالوگ صنعتی استفاده کنید که توسط تیم عکاس صنعتی حرفه ای گرفته شده باشد.

 

مزایای کاتالوگ صنعتی در تبلیغات

استفاده از کاتالوگ های صنعتی در تبلیغات علاوه بر اینکه سبب برند سازی می شود،باعث می شود ارائه خدمات و محصولات شما به بهترین شکل ممکن انجام می شود.کمترین کسب و کاری وجود دارد که بدون کاتالوگ تبلیغاتی در بازار رقابت موفق و پیروز باشد.می توان گفت یکی از ملزومات ابتدایی و اصلی هر کسب و کاری،کاتالوگ های صنعتی می باشند.در دنیای امروز با توجه به گسترش مشاغل و نیازهای مختلفی که صنایع گوناگون به کاتالوگ ها دارند،انواع این محصولات در طول زمان تولید شده اند تا به نیازهای مختلف سفارش دهندگان پاسخ دهند.

 

اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای

برای اینکه یک کاتالوگ حرفه ای طراحی کنیم که به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موجب جذب مشتریان شود،باید اصولی را رعایت کنیم که در ادامه به آن می پردازیم:

 

  • یک طرح تبلیغاتی باید قابل حمل و جمع و جور باشد،به گونه ای که مصرف کنندگان فرصت مطالعه آن را در کمترین زمان ممکن داشته باشند.دقت داشته باشید که شرح و تفسیرمطالب نتیجه عکس می دهد.
  • برای توصیف و معرفی محصول نباید هیچ اغراقی صورت بگیرد و نهایت راستی و صداقت به کار برده شود.در صورتی که مشتریان با اغراق مواجه شوند،ممکن است که دیگر به این طرح های تبلیغاتی اعتماد نکنند و از خرید محصول منصرف شوند.زیرا حس فریبندگی در آنها ایجاد شده است.
  • توضیحات نوشته شده در کاتالوگ باید به صورتی باشد که پاسخگوی تمامی سوالات و مشکلات مشتریان باشد و به تحقیقات بعدی احتیاج نداشته باشد.برای مثال نام و ویژگی های دقیق محصول مورد نظر و تولید کننده آن و هم چنین خدماتی که توسط شرکت ارائه می شود،به صورت کامل و دقیق نوشته شود.
  • در طراحی کاتالوگ حرفه ای باید از تصاویری استفاده کنید که با نوع محصول و خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد.بهترین روش، عکسبرداری از محصول شرکتی می باشد که قصد دارد خدمات خود را ارائه دهد.این کار موجب جذابیت طرح تبلیغاتی هم می شود.
  • بهترین و مناسب ترین نوع طراحی کاتالوگ،بهره گیری از چهار نوع رنگ می باشد که استفاده و انتخاب رنگ ها هم سلیقه و تخصص خاص خود را می طلبد.
  • در بسیاری از کاتالوگ ها برای اینکه بیشتر به چشم بیاید و جلوه بهتری داشته باشند،از روکش سلفون یا یووی استفاده می کنند.